Gå til innhold

LH2.4 problem

Ranger emnet


oeb

Anbefalte innlegg

Har byttet motor i en -90 245.

Motorene er ganske identisk bortsett fra at den nye hadde LH2.2 derfor ble alt flyttet over fra den gamle (svinghjulssensor, fordeler, innsug, bankesensor osv).

 

Nå vil den ikke starte, hverken gnist eller bensin, uansett om svinghjulssensoren hadde stått feil, så ville den da vel feiltent/skutt? Får ikke noe spenning fram til coilen, har prøvd å bytte tenningsmodul uten noe hell.

 

Edit:

 

PROBLEM LØST

 

Jeg tabba da jeg lagde brakett til svinghjulsføleren :P tenkte ikke den var så jævlig nøye på avstanden i høyden, men det var den tydeligvis.

Takk uansett til dere som svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bytta ikke, men det er helt likt, så antar det går greit jeg (60-2).

Hjalp ikke å tvinge coilen heller, får fortsatt ikke bensin.. tenninga må vel gå før bensin vil gå.

 

Har prøvd å bytte sensoren også uten noe mer reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg fjerna en bensinbrenner i den da, mistenkte den en vending men ble ikke noe reaksjon da jeg kobla den til igjen heller.. det er strøm på - polen på coilen når tenninga er av, når tenninga er på er strømmen borte, da er det strøm på + siden av coilen og kun der.. Men for at innsprøytninga skal gå så MÅ den få signal fra tenningsenheten står det i bøkene.. finner bare ikke ut hvorfor det ikke kommer noe signal fra tenningsenheten (om det er den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering..

 

Kjørt feildiagnose på innsprøytningsystemet som ga meg svar: 1-1-1 Ingen feil.

Kjørt feildiagnose på tenningsdelen som ga meg svar: 2-2-4 Feil med motortempgiver.

 

Har prøvd to like givere fra forskjellige motorer men uten hell, får reaksjon fram til enheten på ca 4.8 Kohm (som skulle stemme da det var 15-16 grader ute) imellom pinne 2 på tenning og pinne 13 på bensin)

 

Håper noen har noen kloke ord å ytre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering..

 

Kjørt feildiagnose på innsprøytningsystemet som ga meg svar: 1-1-1 Ingen feil.

Kjørt feildiagnose på tenningsdelen som ga meg svar: 2-2-4 Feil med motortempgiver.

 

Har prøvd to like givere fra forskjellige motorer men uten hell, får reaksjon fram til enheten på ca 4.8 Kohm (som skulle stemme da det var 15-16 grader ute) imellom pinne 2 på tenning og pinne 13 på bensin)

 

Håper noen har noen kloke ord å ytre?

 

Har du sletta feilkodene etter bytte av giver da? de kommer ikke bort av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det kommer tilbake med samme koder etter å ha sletta dem og..

Coilen er kryssbytta med en som starter i min bil.. var å handla nytt sluttsteg på Biltema bare for å prøve, det hjalp heller ikke.

Åpna tenningsenheten for å se om det var noe fukt/korrosjon, så ut som den var ny fra fabrikk enda.

 

Edit:

 

Er forresten 0.004v mellom 1 og 15 på coilen.

Og såvidt jeg leser i manualene så skulle bilen ha startet fordi om tempgiveren var dau? Ihvertfall gitt gnist og bensinpumpa startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: Det er akkurat det den ikke gjør. Pumpa går aldri, og det hjelper ikke engang å tjuvkoble minus-polen på coil for å få gnist. Men vil ikke pumpa gå hvis svinghjulsensoren står feil i forhold til nullpunktet på veiva? Ville no tro at det bare ble feiltenning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: Det er akkurat det den ikke gjør. Pumpa går aldri, og det hjelper ikke engang å tjuvkoble minus-polen på coil for å få gnist. Men vil ikke pumpa gå hvis svinghjulsensoren står feil i forhold til nullpunktet på veiva? Ville no tro at det bare ble feiltenning..

 

Har du plugga svinghjulsfølern til riktig kontakt da?

Om du plugger på kun hjernene og releet(samt signal ifra svinghjulet) så skal pumpa starte når du kjører den på startern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår