Gå til innhold

Bytte ventilløftere

Ranger emnet


TD POWER

Anbefalte innlegg

Er ikke ett must å bytte kamm(er). Det er jeg ganske sikker på.

Det du kan gjøre er å kjøpe "trimkam" hvis det finnes til TD, så tjener du litt på det--

 

Angående prosessen, så er det av med toppen og kamm(ene), and there you go..

Er som små stempler..

 

Mekaniske, eller hydrauliske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ett must å bytte kamm(er). Det er jeg ganske sikker på.

Det du kan gjøre er å kjøpe "trimkam" hvis det finnes til TD, så tjener du litt på det--

 

Angående prosessen, så er det av med toppen og kamm(ene), and there you go..

Er som små stempler..

 

Mekaniske, eller hydrauliske?

 

Hydrauliske! :)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke av med toppen og han har nok hydrauliske løftere.

Disse TD motorene støyer ganske mye org. Sikker på at dine er slitte?

Km stand?

 

Ja di har en hard gange, men den har rulla sine 340k, så jeg tenkte å bytte kammene og løfterene.. ?

 

Ps: Det er kvassere kammer på diesel orginalt.. :)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDK'n jeg hadde bråket innmari (gikk veldig hardt) enda der hadde jeg overhalt motor (byttet alle lagre, ringer, slipt ventiler, tetninger og pakninger etc. OG NYE VENTILLØFTERE) Ikke kunne det være pga dårlig oljetrykk heller siden jeg satte inn helt ny oljepumpe. Ta de ut å se om de er stive ved å klemme dem. Hvis det sier "klikk" da så er den utslitt og bør byttes, men som sagt bråker motoren uansett :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDK'n jeg hadde bråket innmari (gikk veldig hardt) enda der hadde jeg overhalt motor (byttet alle lagre, ringer, slipt ventiler, tetninger og pakninger etc. OG NYE VENTILLØFTERE) Ikke kunne det være pga dårlig oljetrykk heller siden jeg satte inn helt ny oljepumpe. Ta de ut å se om de er stive ved å klemme dem. Hvis det sier "klikk" da så er den utslitt og bør byttes, men som sagt bråker motoren uansett :)

 

Ja, dæm har hard gange.. men eg vil ha bort ventil flyten.. :) Og bortsett fra den vanlige ventilflyten, så kommer det av og til en veldig hard flyt av ventiler, kan høres ut som at 1 er veldig dårlig... men så kan den gå bort.. som ved start av bilen, da olje trykket ikje er optimal.. Kan også være oljepumpa da :) Men ventilan er utslitte uansett..

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår