Gå til innhold

Forgasser: Er ising virkelig et problem ved en K&N filter?

Ranger emnet


ventoxxl

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser at på forumet at flere skriver at en forgasser motor med en forvarmer kan få problemer med ising osv. Hvis man skifter ut den originale luftboksen. Har noen prøvd dette? Har noen fjernet både org.luftboks og forvarmer? Hvordan ble resultet?

 

Er det bedre å velge heller en Innsatsfilter Og lage hull i luftboksen?

Grunne jeg spør er at jeg har tenkt å skifte ut min gamle luftboks, med open-air eller innsats. Har en vento Cl 1994 1.8L 90 Hk 66Kw

 

Mvh Vento Elsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vento har vel samme motorer som Golf av de modllene?

Der er det ikke forgasser, det dere tenker på er Monopointinnsprut, dette er innsprøytning i ett "forgasserhus", der er det forvarming.

Ta av toppen på filterboksen, legg KN-filtret oppå der så vil det få en viss grad av forvarming, men pleier ikke være så stort problem på innsprut da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lager det hele rett er det ikke noe problem å få problem(hehe) med ising nei.. Kald luft tilførsel slange opp til filteret og åpnet uten forvarming i 20 minus gir trøbbel :)

 

Ising forekommer helst i temperaturer rundt 0 grader, pluss minus 5-10

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår