Gå til innhold

Brown Bread og andre dempematerialer

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Montere dempemateriale uten å rengjøre/forbrede blir vel egentlig som å hoppe på ski uten ski...

Jo det har du jo rett i, men hvorfor falt ingen av de andre produktene av når de ble montert på samme måte og utsatt for de samme testene?

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo det har du jo rett i, men hvorfor falt ingen av de andre produktene av når de ble montert på samme måte og utsatt for de samme testene?

Om produktene bli montert/ limt på samme plate, i tur og orden, så forklarer det meget enkelt.

Har dem hatt en stabbel med plater som dem har brukt, og BB limt på den øverste plata, så forklarer det også meget enkelt.

Men om andre produkter kan være bedre og sterkere skal jeg ikke si noe om, siden jeg ikke har prøvd, men slike tester har jeg lest før, og stemmer ikke altid.

Derfor ønsker jeg heller å høre erfaringer her. og det får jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toffy - Var ikke meningen å sabotere tråden din, men jeg har ikke funnet noen andre enn Don Sambrook som har gjort en så gjennomført test på applikasjonskvaliteten på lyddempingsprodukter, derfor syntes jeg det var verdt å poste (spesielt da BB kommer dårligst ut i denne testen). Som du jo også så pent poengterer mellom linjen har jeg ikke noen praktisk erfaring (bortsett fra Noisekiller og Würth), men som sagt har jeg brukt 1/2år på å studere de forskjellige alternativene.

Lykke til med valget ditt, jeg vet det ikke er lett :)

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toffy - Var ikke meningen å sabotere tråden din, men jeg har ikke funnet noen andre enn Don Sambrook som har gjort en så gjennomført test på applikasjonskvaliteten på lyddempingsprodukter, derfor syntes jeg det var verdt å poste (spesielt da BB kommer dårligst ut i denne testen). Som du jo også så pent poengterer mellom linjen har jeg ikke noen praktisk erfaring (bortsett fra Noisekiller og Würth), men som sagt har jeg brukt 1/2år på å studere de forskjellige alternativene.

Lykke til med valget ditt, jeg vet det ikke er lett :)

Så ikke på det som sabotering, men som masse opplysninger. Men noen av test måtene syns jeg var litt rare, men masse nyttig informasjon.

Derfor ønsker jeg også enda mer erfaring fra dem som har de forskjellige i bila sine.

Hørte foresten på en bil i sta, som kun har brukt tykk karroseri beskyttelse innvendig i bilen sin, og det var ikke noe skrangling i den.

Men spørs om det stopper lydene fra takluke wiren i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert 3 ruller BB i Mondeoen min og alt ble lagt på da det var mellom 20 og 5 kuldegrader i lufta jeg jobba i. Da er det alpha omega å rengjøre (jeg rengjorde med zalo og vann) og forvarme (med varmepistol f.eks.). Jeg skal se den dagen BB'n i framdørene mine detter av før jeg tror det! De sliter hvertfall ikke med kulde. Kjørte rundt uten dørdeksler i flere uker etter det var lagt (midt på kaldeste vinteren faktisk - sjekk gjerne datoer i tråden min...) og det var ikke tegn til at det skulle løsne...tvert i mot...syns det satt som fanken når det ble kaldt jeg :D

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bilen med BB montert. Ble vel montert i 2003, om jeg ikke husker feil. Sitter som F... - og det har det gjort i nesten 3 år nå.. Nå skal jeg også ha mer BB i bilen...... :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo en god del praktiske erfaringer her, samtidig som det er linket til en enkelt test utført av en selvutnevnt ekspert.

Statistisk sett skulle en vel hatt etpar brukere her inne som hadde opplevd at BB falt av eller lignende om den nevnte testen hadde relevans i henhold til faktisk bruk.

Når så ikke har skjedd antar jeg en kan se at resultataene i den før omtalte testen faller på sin egen urimelighet. Empiriske sannheter er ikke mer nøyaktige enn måten eksperimentene er utført på. Her er det kun ett forsøk, og det gir meg ikke følelsen av at en har et entydig svar, det er altfor mange variabler ute og går.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert 2 ruller med BB i en Civic i fjor vår, og alt sitter på plass enda, noe man lett kan se da bilen fortsatt er demontert innvendig. (Og den er i daglig bruk).

Men er vel som Engen sier, å legge på dempematter uten å rengjøre først blir som å hoppe på ski, uten ski.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er innom regjøring; hva er bra og dårlig i den sammenhengen?

Skal dempe bilen min med BB snart og da hadde det vært greit med noen tips:)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er innom regjøring; hva er bra og dårlig i den sammenhengen?

Skal dempe bilen min med BB snart og da hadde det vært greit med noen tips:)

Til rengjøring så mener jeg att du skal byne med zalo vann. og så vaske vekk all zalo med rent vann. Og så bruke avfetting helst rødsprit, men citrus rens er også meget bra. Har du glatt lakk der du skal lime på, kan det være en fordel å rubbe opp med stålull O.L.

Gjør du slik, så har limet all grunn til å bli sittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å monterer BB matter selv om dagen. Jeg har ingen erfaring med noe dempe matriale fra før, men synes BB virker greit. Etter en har vamet det opp med varmepistol og dyttet det godt på plass er det nesten umulig å få av igjen. Har forhånds vasket\renset flatene før montering.

Om det sitter eller ei om 1 år eller 2 gjennstår å se. Grunnen til at jeg gikk for BB var at det var lett tilgjenglig samt med at mange har brukt dette før meg. De jeg har pratet med har anbefalt produktet og har sagt at det fugerer helt fint til formålet det er laget for. Har fått tips om matter som vistnok skulle være bedre, men disse ble det litt for lang ventetid på for min del.

Skal ikke påstå hverken det ene eller andre, men for meg virker BB som et helt kurrant produkt.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...