Gå til innhold

Brown Bread og andre dempematerialer

Ranger emnet


tOFFY

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er bedre, derfor jeg ikke bruker BB lengre.

 

ikke at BB er dårlig, det er feil å si, men dette er så mye bedre og jobbe med og gir så mye bedre resultater at jeg ikke bruker annet, og utvalet av matter til forskjellige formål er utmerket:) veldig fornøyd:)

 

Hm! blir vanskligere å velge. trur jeg må tygge litt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1 er den som er mykest og kan sammelignes mest med BB forskjellen er at den er litt tykkere og litt mykere og er av ren butyl, MP er en bitumen matte, den er stiv og må varmes før den påføres men den sitter noe helt jævelig, den er helt rå, men litt kostbar og tung å jobbe med, anbefales som "støtte" på store flater, ellers er skummattene selvfølgelig mykr og føyelige, SPLEN 3008 anbefales kun på rette flater da den er litt tykk og vanskelig å forme til former og profiler. jeg bruker stort sett bare 3004 på gulv og andre flater med former, 3008 buker jeg inni dører og i tak etc.. bitoplast er beregnet på paneler og deksler for å forhindre skrangling, og den demper også lyd/støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1 er den som er mykest og kan sammelignes mest med BB forskjellen er at den er litt tykkere og litt mykere og er av ren butyl, MP er en bitumen matte, den er stiv og må varmes før den påføres men den sitter noe helt jævelig, den er helt rå, men litt kostbar og tung å jobbe med, anbefales som "støtte" på store flater, ellers er skummattene selvfølgelig mykr og føyelige, SPLEN 3008 anbefales kun på rette flater da den er litt tykk og vanskelig å forme til former og profiler. jeg bruker stort sett bare 3004 på gulv og andre flater med former, 3008 buker jeg inni dører og i tak etc.. bitoplast er beregnet på paneler og deksler for å forhindre skrangling, og den demper også lyd/støy

 

Jeg har nå lokalisert støyen i bilen.

 

Det er papp/filt i bagasjelokket, og deksel/kappe over takluke motoren, og wire hylsa i C stolpen.

Og klamre til støtfangeren bak.

 

Wire hylsa i C stolpen fikk jeg festa med noen strips, og hadde en strimel med asfalt plate, som jeg la i mellom (drit jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

dykker litt jeg.. hehe

 

mye prat på demping her.. MEN..

 

dere sier at dette med rust er null problem. såfremt det er helt rent og hele dempe matta sitter klint på plata uten krøller og luft bobler. Sett at jeg legger to lag på døra mi, det må jo da nødvendig vis bli noen glipper imellom platene i det underste laget, når man da settetr ei matte til over der, skulle man tro at det er en perfekt plass for kondens, også kjent som rust..

 

eller er det bare jeg som begymrer meg for mye, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, men om det legger seg kondens mellom mattene så vil jo ikke det ruste uansett.. mattene er jo 100% tette å de ruster heller ikke.:) så jeg kan ikke se noe stort problem med dette:) jeg har dempet mye biler med mye forskjellig å ennå ikke sett rust som et problem om det gjøres riktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når det er snakk om demping å slik her.. Hvordan gjør dere stor gutta ang det med dørsider f.eks?

Demper dere absolutt hele døra eller bare selve overflata når dere har hatt av dørtrekket hvis det ikke finnes noe hull til komme i gjennom ?

 

F.eks på min MB C model , er det KUN lite hull i hjørne og ikke akkurat enkelt å dempe med matte gjennom det hullet og kommer heller ikke så mye til med sprøyte heller der. I alle fall ikke nok til å dempe dørene 100%..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår