Gå til innhold

CSB vannpumpe

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Takker for hjelpen så langt Hot Rod. Ingen forslag er dumme her, men spydigheter fra VCE ser jeg ikke som noen hjelp.

Takker for tipset du ga meg, og jeg har nå registrert meg og lagt inn råd om hjelp. Gunnen til at jeg misstenkte vannpumpa, var at den var akkurat byttet når jeg kjøpte bilen, og det er ganske vanlig at privatpersoner bestiller en ordinær pumpe og ikke en reversiell pumpe. Denne feilen gir samme symtomer som min motor har... Vannpumpa er nå utelukket som feil, og derfor søker jeg nå etter andre forslag...

Innsuget blir løftet av til helgen, for å se om det er noe som har kommet inn i motoren og blokkerer for vannet til termostaten...

Igjen, takker for responsen her inne!

Hva med slangene som går til varmeapperatet er disse byttet om på???

Jeg har bygd om bilen min til TPI og måtte flytte/lage inngang på radiator slangen for vannet som kom fra varmeapperatet da ga bilen seg med å koke, snålt men sant...

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem på en annen bil engang. Kan det være luft i systemet som lager vakum på oversiden av termostaten så denne ikke klarer å trekke seg ned og åpne. Borr et lite hull i termostaten så du slipper dette vakumet og problemet er løst. Så enkelt var det for meg ihvertfall. Forsøket verdt. Høres tullete ut, men det virket på bilen min...

Det tipset fikk jeg av min bror, vi borret først et lite hull på 2mm. Ingen virkning. Borret så et hull på 4 mm. Fortsatt ingen virkning... borret 6 mm og stilte bilen i oppoverbakke, men det er ikke det som er problemet...

Suger slangene flate når thermostaten åpner, fått et tips på en tilsvarende side i USA at motoren har kokt sunn slangene og de kolapser siden de har mistet sin styrke. Skal sette inn nye slanger til helgen og teste på nytt.

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider