Gå til innhold

Montere Dana True Track i aksling

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå søkt litt, og funnet ut en del, men ikke akkorat det jeg lurte på.

Lurer på og kjøpe meg en slik klump som dette her, men det jeg lurte på var om den vil passe inn i akslingen jeg har nå.. Det er en 83 mod med org diff brems i, utvekslinga er 3.73 (temmeli sikker på det!)

Har sett rundt på akslingen for å finne ut hvilken type det er (1030,1031 osv) men finner kun et langt tall, men står vertfall ikke noe av de to overnevnte akslingene..

Forsto det slik at de klumpene passer til forskjellige utvekslinger.. hvor mye av dette stemmer?

Men tingen er om en slik klump, vil passe inn i min aksling?

-Hvordan er det med el speedo på de her, om jeg får tak i ei anna kasse utn speedo uttak, hvordan får jeg montert el speedo på truetracken? Er det vanskelig å få tak i de nødvendige delene, og er dem dyre?

Håper på et fornuftig svar :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det å montere den i min aksling, og hva må til for å få til dette med speedometeret?

hva som må til??

dreie diffen, presse på tonehjul..

samt du må ha giver på bakakselen.. ergo. giver og lokk til giver.

ps. du må shimse også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oeb: veit du om det faktisk stemmer å ha triggerhjulet der?

Dreide like langt inn på min, men der måtte en flytte den 6mm lengere ut, ellers så traff givern feil..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis den står der jeg hadde den i utgangspunktet så blir det feil, for da ser givern rett ned på den breie ytterste ringen.... Veit ikke om det funker da... :/ Euro1 som fant det ut når han skulle settan inn! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider