Gå til innhold

godkjenning av 240 med V8

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, det varierer litt, men rundt 185 hk (+-5).

 

Med nytt kam-sett (ca 2 000 kr), headers (knapt 2 000 kr) og et EFI-sett (3-4 000 kr) kommer du nok på 230-240 hk.

 

Det originale "sprutet" er ikke spesiellt justerbart, det kan shimses, men det blir ingen god løsning.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å kjøpe et par gode topper (64 cc forbrenningskamre og 2.02/1.6" ventiler) i tillegg til det jeg nevnte over, vil man LETT havne på 300+ hk og 500+ nm. dette er med en effekttopp på under 5000 rpm og 80 % av effekt fra 1400-1500 rpm.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye tull med alle fjærtyper som kan brukes... duger det med senkesett som er godkjent for 260?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med volvo Norge i dag og tenkte å høre om det stemmer det at dei tar vekk dei papira på v8, og stemmer nok det ja:(

 

 

Det er utrolig at de er folk innen volvo som sitter og spekulerer på dette og trekker tilbake godkjenninger.Er det ikke slik at så lenge en har et dokument så er det gyldig? som en bindende avtale altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro det, da må man vell søke direkte til BT da, så får man bare håpe at saksbehandleren har stått opp på rette fotn utav rette senga.

 

jepp,vi må ikke glemme denne paragrafen heller:

 

Krav om dokumentasjon

For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.

Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at de slutter å sende ut ferdige godkjenninger på spesifikk bil.

Det gjorde de med min, kostet 600kr, og da var den godgjent fra volvo Norge med sjasi nr og det hele, men måtte inn til trafikkstasjon for å få det skrevet inn. men papirene er ute og de kan de ikke trekke tilbake.

Så gjør du jobben i hennhold til godkjenningspaprene ,så burde Trafikkstasjonen godkjenne bilen.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår