Gå til innhold

godkjenning av 240 med V8

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ca 5-7 år siden.

Når de sendte en godkjenning på bilen med ny motor, skrevet og stemplet med sjasi nr og reg nr, så måtte eg betale , mener prisen var 600kr.

Trur det var en med navn Pedersen. han har sluttet for lenge siden.

Det siste eg fikk fra volvo Norge var papir på at en Volvo motor B23ET hadde

x antal hk og kunne monteres i Volvo 240 generelt, de papirene betalte eg ikke noe for.

Men de var ikke godkjenning fra Volvo Norge, bare en bekreftelse på at den motoren ikke hadde for mye HK.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med volvo Norge i dag og tenkte å høre om det stemmer det at dei tar vekk dei papira på v8, og stemmer nok det ja:(

hvilken nr ringte du? fikk lyst på en skikkelig diskusjon jeg nå!! helvetes dritt!!!!

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går da ann å høre med BT og for man må jo levere søknad der uansett. Eller så er det bare å tute og kjøre og satse på at ingen merker at du har bygget om. Jævlig kjedelig hvis noe skulle skje som feks at bilen blir stjålet for da får du igjen det bilen er forsikret som.

Men jeg har iallefall alle mulige papirer fra Volvo om 305/350 motorer (som er samme blokka bare forskjellig volum så man får avklart det som ble spurt om tidligere i tråden) og diverse andre ting man kan gjøre på en 240. Skal levere søknad hos BT snart angående likbilen min så da får vi se hva som skjer.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Men går da ann å høre med BT og for man må jo levere søknad der uansett. Eller så er det bare å tute og kjøre og satse på at ingen merker at du har bygget om. Jævlig kjedelig hvis noe skulle skje som feks at bilen blir stjålet for da får du igjen det bilen er forsikret som.

Men jeg har iallefall alle mulige papirer fra Volvo om 305/350 motorer (som er samme blokka bare forskjellig volum så man får avklart det som ble spurt om tidligere i tråden) og diverse andre ting man kan gjøre på en 240. Skal levere søknad hos BT snart angående likbilen min så da får vi se hva som skjer.

hva slags søknad er det snakk om? bare et skjema som skal fylles ut eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags søknad er det snakk om? bare et skjema som skal fylles ut eller?

Er vel snakk om den søknaden en bør/skal sende til biltilsynet før eventuell ombygging.

Helt umulig er de ikke,jeg fikk igjennom det å bygge høydejusterbart rundt om til volvo 900 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver bare et uformelt brev om hva du har planer om å gjøre med bilen. Viktig å legge det frem så ryddig som mulig :)

har du sendt inn søknad enda? mulig å få sett søknaden for å få tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sendt inn søknad enda? mulig å få sett søknaden for å få tips?

Hehe er ikke den raskeste jeg heller så har ikke kommet så langt. Skriveren min er på reperasjon og. Skal se om jeg får gjort det iløpet av få dager så kan jeg legge den ut. Men vet ikke om den blir godkjent enda da.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er ikke den raskeste jeg heller så har ikke kommet så langt. Skriveren min er på reperasjon og. Skal se om jeg får gjort det iløpet av få dager så kan jeg legge den ut. Men vet ikke om den blir godkjent enda da.

hørtes bra ut for jeg og søknader er en dårlig kombinasjon :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider