Gå til innhold

Bass ble borte. Hva skjedde?

Ranger emnet

Dessection

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var ute å kjørte i går og hørte på Prodigy Smach My Bitch Up, som det er ganske god bass i. Plutselig så ble det veldig lav bass på et slag, også var all bassen borte. Har prøvd å bytte delefilter, men det hjalp ikke. Skal prøve med en annen forsterker etterpå, men siden ikke forsterkeren min har gått i protect eller lignende, samt den skrur seg normalt på og lyser som den skal så er det vel ikke den? Hva kan det være?

Anlegget:

Blaupunkt spiller (husker ikke navnet) med mp3 og slik...

Monster Phono Kabler

35kvadrat pluss og minus kabel (sikringen har ikke gått nei)

MTX delefilter

Phoenix Gold ZPA0.?2 eller 3? forsterker (500wrms brokoblet, 2chan, ikke innebygget delefilter)

Biltema Høytalerkabler (ganske god størrelse på de) til subbene

US Blaster boombox 2x12" - http://www.usblaster.com/index.php/9,hid--128,sid--7?usblaster_Session=a0c707bf00266621103fafe0eebc5347,sg2id--,artId--491

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, beklager, men Ole Jonny og ssagat. To subber tar ikke bare kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd helt samtidig vil jeg tro...

Har funnet ut at det har lagt seg en liten metalltråd fra strømkabelen inni forsterkeren og kortsluttet noen kretser :( Får levere forsterkeren til noen som har peil på å fixe slikt. Håpe på at det ikke blir for dyrt.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, beklager, men Ole Jonny og ssagat. To subber tar ikke bare kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd helt samtidig vil jeg tro...

Har funnet ut at det har lagt seg en liten metalltråd fra strømkabelen inni forsterkeren og kortsluttet noen kretser :( Får levere forsterkeren til noen som har peil på å fixe slikt. Håpe på at det ikke blir for dyrt.

ok. regna med det var subbene jeg da..hadde et par 6*9 høyttalere som mistet all form for bass etter å dratt på litt hardt, kom ikke en eneste skrapelyd av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok mulig at 2 suber tar kvelden uten grunn og uten noen som helst ulyd, har vært borti det selv, det skjedde med bruttern Zachry B122 eller hva den heter, bandpass kasse med 2 12" værtfall, alt døde helt plutslig, begge 2 samtidig.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert ledning som har løsna, jording... husker ikke hva det var men vi mista bassen pga en ledning som løsna hele tia

Og gidda aldri og feste den kabelen skikkelig?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som tidligere sakt i tråden. Jeg har funnet feilen. Sub'ene er ikke gåene, men forsterkeren har kortsluttet innvendig! Må nå sjekke opp prisene for rep.

Case Closed - Tråden kan stenges. Takk for hjelpen.

Fiat Scudo 2.0 10mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider