volvo264 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 ein eg kjenner har eit problem med å finne informasjon om bilen, med hjelp av dei 6 siste nummera i chassi nummeret. BT seier at dem ikkje finner nåke. eg har også tilgang til å sjekke opp chassinummer på jobben min, men vi finner helder ingenting... og no lurer eg på om bilen er svensk registrert. nåken som veit kordan finne ut om den er svensk eller norsk registrert? Her er chassinummer plata til bilen Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Ring "biltilsynet" i sverige og spør! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Ring "biltilsynet" i sverige og spør! ingen dum ide.. men veit du/dere kordan eg kan få kontakt med ett biltilsyn i sverge? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hadde samme problem på en gammel 242 jeg hadde,idiotene på biltilsynet mente at chassinummeret skulle starte med yv1242 men slik er det jo ikke på de gammle. på nyere er vel landskoden lagt inn i rammenummeret vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hadde samme problem på en gammel 242 jeg hadde,idiotene på biltilsynet mente at chassinummeret skulle starte med yv1242 men slik er det jo ikke på de gammle. på nyere er vel landskoden lagt inn i rammenummeret vel? har forstått de slik at frå 81-93mod so starter ramme nummeret med YV osv. men frå 75-80 er de som vist på bildet legre oppe.. men de biltilsynet trenger er 6 siste sifferene i ramme nummerer, for og spore opp informasjon om regnummer,eiger osv.. er litt surt at eg ikkje finner bilen i bilregisteret..håper bilen ikkje er svensk registrert. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 er den veteran er det ikkenoe problem, ved hjelp av en svenske lager du en kvittering på kjøp av bil og momser den inn... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Heisann.. Litt usikker på dette på de "gamle" bilene, men står ikke hele VIN nr. i høyre A-stolpe?? hvis så, så bør du vel ha nok info til BT. Az121... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Evnt. hør med tollvesenet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 er bilen svensk og kun momset inn liggger den ikke i neon database bortsett ifra hos tollvesnet. Er det tilfellet har du et stort problem ettersom du ikke har papirene til bilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Ellers så bør vel vedkommende som har avhendet bilen over til Volvo264 noen opplysninger om hvor den kommer i fra. For vedkommende har vel ikke stjålet bilen, og solgt den videre? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 takker for svar.. den bilen de er snakk om, skal eg i grunnen hente no kommende fredag. og må kjøre med prøveskilt. spurte biltilsynet om dei hadde nåken for for informasjon om bilen, men dei fant ingenting. han som eiger bilen, har aldri hatt nåken papirer på den, han sa også at eigeren før han. hadde aldri hatt skilter på den 242en helder. verken eg eller han som har bilen, har ikkje nåke peiling på om eigeren før han eg skal kjøpe bilen med, har nåken papirer til den..så de ser ikkje lyst ut for den 242en.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 hvor skal du hente bilen? er det en hvit 242? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 hvor skal du hente bilen? er det en hvit 242? bilen står i stryn, og den er hvit ja.. kjenner vell ikkje til bilen du vell? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 ser ut til at du har fått vite det meste.. finner ikke eieren her, men.. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/bcb/subdet32.htm Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 har ringt på bilen selv å undersøkt selv etter eier å ikke funnet noe! jeg ga bud på 2500 eller 2000 som han godtok (husker ikke helt men en av de to summene) så du ikke gir for mye for den Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg