volvo264 Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 har ringt på bilen selv å undersøkt selv etter eier å ikke funnet noe! jeg ga bud på 2500 eller 2000 som han godtok (husker ikke helt men en av de to summene) så du ikke gir for mye for den ja okej..skulle gi 2500kr for bilen, men ser ut som blilen ikkje er norsk registrert, og då er der ikkje vrakpant på den, også er der mykje rust osv. so bilen er i grunnen ikkje verdt 2500kr helder..men trur eg bare sei frå meg den bilen. er for mykje arbeid osv med å eventuelt lage til bilen, og i tilegg får den registrert her i norge. like greit og legge ett par høvdinger til i prisen, og kjøpe ein litt bedre bil...men bilen er forsatt ein 242=/ og de er også er de no veteran, so de er litt synd Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240SE Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Hei ! Jeg er kanskje litt sent ute men Volvoen du ser på er iflg. chassisnummer-plata en 242 med B20 motor produsert i 1976 på Torslanda-fabrikken. Dersom den har vært registrert i Norge tidligere skal den ligge i Autosys som er systemet Toll- og Avgiftsdirektoratet bruker og som er det samme systemet som forsikringsselskapene legger ansvarsforskringen inn i og som trafikkstasjonene sjekker opp mot før du får registrert bilen i Norge. Dersom bilen ikke tidligere er registrert i Norge må den bruktimporteres med de avgiftene som hører med (med mindre den er veteran da; årsmodell er jo 1976 så den blir uansett veteran i løpet av året). Men kanskje det er like greit å se etter en annen 242 ? Det virker som om det er dårlig med informasjon/dokumentasjon og det er vel i seg selv et dårlig tegn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240SE Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 En ting til; jeg er rimelig sikker på at Volvo AB i Gøteborg kan si deg hvor denne bilen ble solgt/eksportert til da den forlot fabrikken. Og så blir spørsmålet hvor mange ledd du må følge for å se hvor bilen endelig havnet... Du kan kanskje kontakte Volvo i Gøteborg (+46-31-66-00-00) og spørre om hvor bilen med det angitte chassis-nummeret ble solgt/eksportert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 En ting til; jeg er rimelig sikker på at Volvo AB i Gøteborg kan si deg hvor denne bilen ble solgt/eksportert til da den forlot fabrikken. Og så blir spørsmålet hvor mange ledd du må følge for å se hvor bilen endelig havnet...Du kan kanskje kontakte Volvo i Gøteborg (+46-31-66-00-00) og spørre om hvor bilen med det angitte chassis-nummeret ble solgt/eksportert ? okej. takker for gode tips å og svar.. skal sjå kor mykje meir arbeid eg legger i og finne meir informasjon om bilen.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 fant noen gamle notater fra når jeg ringte på bilen.. 2000 skulle jeg få den for Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 hmm.. jeg bor i Stryn. har ikke set en hvit 242. ligger det en annonse en plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 hmm.. jeg bor i Stryn. har ikke set en hvit 242. ligger det en annonse en plass? den står vel utenfor stryn tror jeg Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 har du henta bilen?? funnet ut noe mer? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 jeg var å så på den.. skulle få den for 500kr ;) men den var veldig mye rust på. så ikke ut og bilen var svenskregistrert. Etter alt å dømme vart bilen kjøpt for 1000kr i distriktet her da vannpumpa gikk på bilen. Svenskene som eide den var på ferie og kjøpte seg nok ny bil eller leide bil. Må altså momses inn (250kr.. men kanskje vanskelig å få tak i kvittering jah..) pluss vrakpant 1300kr. Edit: glemte å si det. men tror det er et svært stort prosjekt. men den som vil må jo bare ta med biltralle å hente den. 500kroner er jo ikke rare tapet om den ikke lar seg reparere. Men kan ikke vrakes på vanlig måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 jeg var å så på den.. skulle få den for 500kr ;) men den var veldig mye rust på. så ikke ut og bilen var svenskregistrert. Etter alt å dømme vart bilen kjøpt for 1000kr i distriktet her da vannpumpa gikk på bilen. Svenskene som eide den var på ferie og kjøpte seg nok ny bil eller leide bil. Må altså momses inn (250kr.. men kanskje vanskelig å få tak i kvittering jah..) pluss vrakpant 1300kr. Edit: glemte å si det. men tror det er et svært stort prosjekt. men den som vil må jo bare ta med biltralle å hente den. 500kroner er jo ikke rare tapet om den ikke lar seg reparere. Men kan ikke vrakes på vanlig måte. eg droppet heile greiene, skulle hente den osv, til eg fann ut den var svensk registrert. fekk då ikkje eventuelt prøveskilter..kostet også for mykje og leige bilhenger osv..mykje ferger og de der..blei ca 2000kr tur retur, og de synst eg i grunnen ikkje bilen var verdt.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 prøveskilter får en lånt uansett da men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 prøveskilter får en lånt uansett da men. ja, man kan vel ta den på prøveskilter fra et bilfirma? ellers, jeg tror minimumsmoms på biler eksisterer og ligger på 5-6.000? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 ja, man kan vel ta den på prøveskilter fra et bilfirma? ellers, jeg tror minimumsmoms på biler eksisterer og ligger på 5-6.000? Nei, ingen "minimums-moms", men en minste avgift på importerte biler. Denne kommer på rundt 6 lapper, årsavgift, vrakpant og noe greier. Står bra forklart på http://www.toll.no alt dette. Se under import av kjøretøy. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoh Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Noen som kan si meg hvor chassinummeret på en volvo 240 ligger? finner det ikke:) Siter Heisann:P I hæte Charles og har en volvo 240 1983 mod, med b230a motor som jeg tengte jeg skulle finne litt info om.:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Står på en sølvfarga plate i motorrommet. på høyre dempertårn og er oxo stempla inn i A-stolpen til passasjerdøra. Tips. Start en ny tråd. denne ble avslutta i 2006. Ikke svar på så gamle tråder, lag en nye en. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg