Gå til innhold

Ettermontering av fjernkontroll til sentrallåsen

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat samme systen i posten i går, og har såvidt begynt å titte litt.. Har jeg forstått det riktig at alt sitter i sjåfør døra? At man skal koble seg inn her med andre ord? Bør selve denne nye sentralen sitte i døra oxo eller under ratt/dasjbord?

Er ikke bare bare alltid :D

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare å ta av dørtrekket, finn den grove ledningen (mange ledninger i ei pølse) som går inn på vindusheisen. der fra går det en litt tykk ledning (pølse) videre inn i metallkassa og til låsekassa... den ledningen (pølse) skal du koble deg inn på.. er ikke nødvendig å ta av metallplata. men nøyaktig hvilke av de ledningene du skal koble deg inn på, husker ikke jeg... er 2 år siden jeg gjorde det. Men det står vel i papirene dine?

Ble noen pølser her... noen som ble sultne? hehe

:)

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei.. Har noen papirer her på tysk som jeg skal få søstra mi til å oversette for meg så snart hu har tid.. Lurer på om det ikke står noen farger der jo.. Men koblingsskjemaet sier vel ingenting om hvilke farger man skal bruke (se tidligere i tråden)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblingskjemaet tidligere i tråden er kun til sentrallåsen du har kjøpt.

Skjema over sentrallåsmotoren i døra, og hvilken farge finner du i Haynes.

Disse ledningene i "pølsa" finner du igjen inne i bilen, nede bak sparkepanelet.

Da slipper du å ta av dørtrekk, og det blir mindre lednings-surr i bilen.

Her får du også lett tilgang på - og + for å koble på styreenheten din.

Styreenheten la jeg oppå sikringsboksen.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autotune; Vil nødig plage deg mere, men ser ut til at jeg bare MÅ! :hide

Siden jeg ikke akkurat er no elektriker så må nesten du (eller noen andre) forklare meg dette:

showimageonly.php?albumid=188644&id=2917090

(Skulle da vel være stort nok) ;)

Her er skjemaet fra haynes-boka (dette er sentral-låsen for fører-døra). Sier meg egentlig INGEN TING.. Som sagt, er ikke elektriker så trenger litt hjelp her :) Satrixen sitter med akkurat samme problemet, men bør jo egentlig være smal sak dette..

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forklare det en gang til hvordan man får det i riktig format:

Trykk på bildet, du får da opp en ny rute med bildet i. Trykk så en gang på bildet, hold musen fortsatt over bildet og vent 2 sek. Du får da opp ett symbol nede i høyre hjørne. Trykk der! :D

Go nuts

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gjort dette for deg, men blir en lang kjøretur.

Det er mye enklere når man har tingene foran seg.

+12V inn på Gul.

Gul og gul/sort kobles sammen.

Finn ut hvilken farge det er på ledningene til motoren i v.dør.

Finn disse ledningene igjen ved sparkepanel.

Disse ledningene kappes(se skjema).

Hvit kobles på en av ledningene(del mot bil), og orange på ledning som går inn i dør.

Hvit/sort kobles på den andre ledningen(del mot bil),orange/sort på ledning som går inn i dør.

Husk å montere sikring på +12V

Sett litt på skjemaene her nå, og er enig i hvordan du har tenkt. Eneste er +12 V, hvorfor skal den i på gul? Ser jo at det står det på skjemaet men.. Selve sentralen har jo egen +12 V med sikring på og egen gnd ledning. (På det første skjemaet) Skjønner ikke helt hvorfor den skal ha to tilførseler..

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider