Gå til innhold

Motoren STARTET:D

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

Aaahh, endelig er alt puttet sammen! JEg hadde klart å snurre fordeleren på et eller annet vis, så den var litt.. snål å starte til å begynne med, men når jeg fikk liv i den, da var det bra saker... Visste dere foresten at motoren starter og går i ca 10-15 sekunder om du kobler bensinen inn på returen på forgasseren?:)

Tomgangen var sinnsykt ujevn, noe av det verste jeg har hørt.. Burde kanksje justert opp tomgangen litt (den stopper etter 3 min tomgang)... Den går godt, over hele registeret, utrolig respons.. Gleder meg til å prøve den på lørdag!!

Takk til suggen og alle andre som har gidd meg gode tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

Heftig:D

ustabil tomgang er vle vanlig etter heftig trimming.. bare med ny kam er min helt jævlig. plutselig 1200 og så ned til 500-400 og stopp.

dette høres ille ut.. på 400rpm må bilen riste fra hverandre?? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

dette høres ille ut.. på 400rpm må bilen riste fra hverandre?? :p

kan trygt si det rister og kommer mye merklige lyder ja.. og køkjøring er jo jævlig artig da. på lavt turtall i 1. og 2. er det høy kenguru effekt :)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

kan trygt si det rister og kommer mye merklige lyder ja.. og køkjøring er jo jævlig artig da. på lavt turtall i 1. og 2. er det høy kenguru effekt :)

hahaha... da tror folk at du ikke kan clutche :p

men du kan jo fikse med just. kamhjul eller hva det heter?

da kan du jo flytte effekten litt ned på registeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

hahaha... da tror folk at du ikke kan clutche :p

men du kan jo fikse med just. kamhjul eller hva det heter?

da kan du jo flytte effekten litt ned på registeret?

Joa. det går, men det vil gi litt mindre effekt og vil være dyrere enn selve kammen. jeg skal i militæret i august så jeg gidder ikke koste på bilen noe særlig mer før jeg kommer hjem. om jeg ikke selger den da..

det går jo greit nok å kjøre den bare man er litt påpasselig med cluthbruk og slikt. men jeg tror de som har stått bak meg i køen har begynnt å lure noen anger ja:D

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. dette blir en kjedelig rapport... Står i depo, har nettopp betalt 400 kr for ingang, gått gjennom teknisk (102 DB v 4000RPM), og alt det, så ryker ins.manifold pakningen.. kjølevesken stod i alle retninger...... fikk ikke tak i ny... ingen start... jeg er så sur at jeg ikke gidd åvære sur en gang.. men bilen fikk noen ekstra bulker-....

Lenke til kommentar
Del på andre sider