Gå til innhold

Mulig å registrere Ariel Atom på skilter tror dere?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Merkelig nok har jeg også tenkt den tanken. Riktignok er prisen for 300 utgaven nærmere £30k, eller mer, men tror det ville vakke "litt" oppsikt å gjøre entre i en Atom! :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha noe som vekker oppsikt, bare noe som er griseraskt ved siden av NSXen en dag, som mater aksellerasjonsnerven min. Atom skal visst ha samme power/weight ratio som Enzo Ferrari så den må være sinnsvakt raskt...

 

 

Bare lurer på om noen her vet om regler ved registrering av bil.

 

 

Mye mulig at det _kan_ gå ann om TÜV godkjenner bilen f.eks? Eller andre ting som spiller inn og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde uansett hva så sinnsvakt vanvittig grisefett å ha ;)

 

Veier nesten ingenting og har vel ikke SÅ mange hestekrefter heller (aner vi ett smutthull)

 

 

Den veier jo 2 fjert da. Og 2 liters motor. Det er jo bra mtp avgiftssystemet. Men prisen er jævlig høy for 300 hk versjonen så det blir ingen billig bil uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Atom 160 er jo regnet for en av de beste, uansett.. Man trenger ikke 300, men BMW M6 blekner i forhold, CAR Magazine testet 991 997, M6 og Atom 300, og Atom drar langt fra alle! Elsker små, Britiske merker :)

 

Det er jo forresten blitt tatt inn ett par Atom til USA, regget og allting. Har en reportasje Autocar gjorde i CA, kjørte Atom der..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariel Atom er godkjent også utenfor England, i Sverige finnes det til og med en Ariel-forhandler:

http://www.drivingevent.com/de/export/sites/default/arielatom_SE/ariel_atom/

 

Dermed kan man slå i bordet med godkjenningspapirer fra et annet EØS-land, og da skal det være mulig å få skilter på den i Norge også.

 

Det er en skikkelig kul bil, som egner seg godt for Norge. Her er vi jo vant til å ferdes utendørs hele året og vet hvordan vi skal kle oss for ulikt vær. Og en bil som man slipper å skrape ruter på, det er jo strålende. :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 16 442,40

Avgift for motoreffekt: 212 963,00

Avgift for slagvolum: 41 784,00

Engangsavgift: 271 189,40

Bruksfradrag (0%): 0,00

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 272 489,00

MVA (regnes ut av tollverdien): 98 788,00

Engangsavgift + MVA: 371 277,00

Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 766 427,00

 

 

Whoahh!! blah

 

 

Zeh prize iz ztiff. Men jeg tror den er verdt hver jævla krone ass...

 

 

Edit: Brukte 35.000 £ som bilens pris, slik det står på Top Gear sine sider. 300 hk, 2000 cc, 465 kg, dagens dato som reg. dato osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo gokjent små atv med skilter,å i bergen området går det en GOKART på skilter(vet noen av typen,så få han til å skrive på forumet,åssen han gjorde det).......så tror ikke det sku være problemer der nei,med å få regga en ariel atom. pssst(holler visst med en mc-motor,600cm så fløtter den seg nok)er MYYYYE billiar avgifter da???!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår