J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Sikkert dumt spørsmål, men: Hva står SQ for? har sett det blir brukt her på forumet og andre steder uten å funnet ut betydingen. Det eneste jeg har funnet ut er at det er vel at det er i samme gate som "kvalitet i stedet for kvantitet." Eller er jeg heeelt utpå da? Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 SQ og SPL betyr Sound Quality og Sound Pressure Level. :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 nice... takker. jeg var ikke helt på jordet da.. Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Da følger jeg på med mere spørsmål jeg: Har kjøpt meg en Rockford fosgate 10" sub av typen RFZ3410, enkel og grei.. også trenger man ikke noe beist for å dra den.. Jeg skal bygge lukket kasse på denne hadde jeg tenkt. i bruksanvisningen er det anbefalt en kasse på 21,24l. Jeg har sett på dynabel sine sider at de anbefaler kasser til sine elementer som er sykt små i liter, går det med andre elementer og? mitt for. eks? Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaldal Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 hm, enkelte RF subber kan du få kjøpt med kasse, sjekka ut de? Siter Volvo 760 til salgs. info på http://tinyurl.com/3e3ev3 Ford Mondeo 2L 16v BAP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Har kjøpt uten.. noe av sjarmen er jo å bygge selv da... synes jeg iallefall..:-) Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Da følger jeg på med mere spørsmål jeg:Har kjøpt meg en Rockford fosgate 10" sub av typen RFZ3410, enkel og grei.. også trenger man ikke noe beist for å dra den.. Jeg skal bygge lukket kasse på denne hadde jeg tenkt. i bruksanvisningen er det anbefalt en kasse på 21,24l. Jeg har sett på dynabel sine sider at de anbefaler kasser til sine elementer som er sykt små i liter, går det med andre elementer og? mitt for. eks? 21,24L er liten kasse, selv om enkelte DY kan ha mindre kasser, så er det egentlig ikke helt anbefalt, siden mye av dypbassen blir borte. Dy 9210 og 9410 anbefalt 15L, men spiller mye bedre i 25L kasse (syns jeg) Peerless Resolution 12" anbefalet 15L men spiller mye bedre i 25 - 30L kasse. (syns jeg) Og den sub du har, vill lage lyd i mindre kasse men vil spille best i større kasse. Men igjen hvor dan bass liker DU? Du kan jo lage 1 stk test kasse, så merker du fort dette. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Infinity har jo Kappa Perfect 10.1 som fortsatt spiller grisedypt i kasser under 20 liter :D Så man skal ikke se bortifra at den kan spille bra i små kasser også, men om du ikke har noen specs så blir det i såfall litt mer prøving og feiling. Så om du kan bruke kassen på ca 21 liter ville jeg nok prøvd det først. (Det er jo fortsatt en liten kasse allerede da) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 specs følger: FS (Hz): 26 QTS: 0,397 VAS (liter): 74,7 Xmas-in.(mm): 0,302 (7,67) SPL (dB@ 1w/1m): 87 RMS: 150 Peak: 400 jeg har ikke sett på dynabel elementene sine data mot disse.. kanskje noen her kan regne ut kasse, ut ifra spec'ene som jeg har gitt? kommer til å nygge i 22mm gulvspon.. (tror jeg).. Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 hvis det er fler som har "nygge"erfaring kan de dele det med resten av folket.. Jeg mener selfølgelig BYGGE!! blah Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 det finnes en edit knapp... :P når det gjelder lukkede kasser tåler elementet ofte noe mer juling i mindre kasser, men du får mindre dypbass. men lukkede kasser er ikke Så kritiske som bassrefleks, så du må ikke ha kassen akkuratt på literen. 22mm spon holder fint det. bygger i det selv. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 I lukka kasser så kan en også bruke akustiske ventiler, og da kan kassa bli enda mindre. Har gjort det med hjemme sub, brukte da Peerless Resolution (ok, må innrømme, mitt favorit sub i den prisklassen) Og anbefalt til hjemme bruk skulle være 50L og port. Jeg brukte 15L lukka (den som er anbefalt bil) og 4 stk 4" akustiske ventiler. Jeg syns dette blei en utrolig bra hjemme sub, med bra trøkk og dybde. Utrolig kompakt hjemmesub. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J_A_H Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Johansen: jeg vet om edit knappen.. men synes egentlig at nygge var et artig ord.. kassenygging.. tOFFY: hva er akustisk ventil? Har regnet ut kassemål i boxbuilder, den blir på 21,16l, så da får vi se.. Har fått tak i en god gammel PG M50 å dra med.. gleder meg til å få den i hus.. Siter Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 tOFFY: hva er akustisk ventil? QUOTE] slik ser en akustisk ventil ut. http://www.mamut.com/dynabel/subdet397.htm Hva den gjør, er å slippe ut luft etter ett vist opparbeida trykk i lukka kasser. Slik att sub "trur" at den sitter i større kasse. (sub har da motstand som i en større kasse. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg