Gå til innhold

Kor mye stoler politiet på seg sjøl når det gjelder videomålinger?

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Si at noen kommer rundt en sving mer enn fartsgrensen, og politimannen finner ut at han vil måle. Så han trykker på play i det han mener at bilen passerer et skilt, så stresser han med å snu sin egen bil, og så trykker han igjen i det han mener at han passerer skiltet. Deretter gjentar han samme prosedyren 2 km etter, bare då noen hundre meter bak den nevnte bilen (og uten snuingen)

 

Noen som har fått noe slingringsmonn her?

 

Ka hvis politimannen ligger midt på heltrukne sperrelinjer i noen hundre meter under forbikjøring for å få målingen?

 

Som noen sikkert skjønner har eg hatt litt uflaks og vært jævli dum :(

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var han alene i bilen? hørt at det må være to for at det skal være nok vitner fra politiets side. (correct me if i wrong)

 

Det er BS, har jeg hørt.. Trenger bare være 1 person..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En offentlig tjenestemann regnes som to sivile vitner, men har hørt den der mange ganger.

 

Det er vel derfor purken kan gjøre som de vil, 2 purk kjører dritfort, 3 sivile ser dem og rapporterer det, 2 purk mot 3 sivile, 4 mot 3, purkene vinner, og kjører videre..

Hvis det at 1 purk teller som 2 folk er sant da..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at han har video ;)

 

Har slått fra meg det med at han krysset sperrelinjene uten blålys, men tenkte å nevne det i min søknad om å få redusert inndragningstiden (så den blir 6 mnd i stedet for 8, så eg slipper å kjøre opp på nytt), for å vise at det var et oversiktlig sted.

 

Men, noen nevnte at 98,20 i 60en gir pallespikring, eg finner ingenting om det i GP-4027.. Noen som VET, ikkje som har hørt. Vil ha eksempler på fart rundt min i 60-sone..

 

Faen at det går an å være så sløv :(

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En her i nærheten som bla tatt i 99 i 60 - sona for et halvt år siden. Ble 7 måneder uten lappen og 9000 i bot.

Takk =) Hvis eg no klarer å få overtalt de til å gå ned til 6 mnd inndragningstid så skal eg si meg fornøyd og betale med et (falskt) smil..

 

Neste bil blir sugediesel og automat :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 purk teller like mye som 1 sivil som vitner? hvorfor det? er rart.. hvorfor er purk mye mer værdt enn en sivil? alle er jo mennesker..

 

Hvor har du "verd" fra? Poenget her er TROVERDIGHET. Sjekk hva det betyr så dukker det kanskje opp ett lys....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så mye bullshit det ligger i at 1 politimann/dame teller som 2 sivile osv. 1 politimann/dame teller like mye som en vanlig sivil person. Men ettersom det er en politimann/dame så veier dette mer med tanke på at de skal være mer troverdige enn vanlige sivile.

 

For å legge enda en ting på hylla. Har ikkeno med dette å gjøre, men tar det alikevel. Uniformert politi er da de har med seg skiltet sitt. Kan være kledd i badebukse om så...bare han har med seg skiltet sitt, da er han/hun uniformert.

 

Kilde: En bestekompis som er politimann.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår