Gå til innhold

fy F! Hadde de lov til dette..?????

Ranger emnet


ulfern

Anbefalte innlegg

kamerat av meg fikk igjen bilen sin på torsdag.. (tråd : norges råeste rs2) parkerte den hjemme.. og på fredagsmorgen dro han til B.O racing i bergen.. 100meter før han ankom B.O var det kontroll med biltilsynet osv.. de ba om fører kort og vognkort som de alltid gjør.. mens han som tok imot han sto å sjekka papirene kommer det en løpendes ut av bilen, gikk rett bort til bilen, gikk ei runde rundt den og reiv av skiltet foran !?:hvaskjera

så, sjekket han hjulene, (org hjul siden den ene 19" felgen ennå ikke er i orden) ,sjekket understell (kw type 3 / tûv, seff) sjekket baklyktene(sorte/tûv, igjen) og sotinga.. åpnet opp panseret og fikk se det vidunderet.. men neida,.. da la han ut om at denne motoren ikke hørte hjemme der.. den var så trimmet at dette i kombinasjon med felgene, baklysene og understellet at den var UFORSVARLIG å kjøre? men i helvett??!?!?!?!? kameraten min mista vel omtrent fattninga der han sto.. herregud, er det mulig?! til og med sotinga på bakruta fikk han beskjed om å ta av.. og alle veit jo att det er lovlig.. bilen har sotede frontlykter.. men de sa han var godkjente?! kameraten min, hadde alle tûv papirene i handen, men han karen ville ikke se de!? så, bilen ble avskiltet, han fikk ikke engang lov til å kjøre den opp til B.O racing som var 100 meter unna.. de hos B.O måtte komme å taue han!??! så kameraten min måtte ta flyet fra bergen å ned til oslo igjen da.. får så å bli hentet av meg.. fy f!!! hadde jeg vist navnet på han der... :ratatatat

 

Jeg kjenner ikke til bilen, men utfra bildene så slår det jo meg at minst etpar ting er ulovlig å kjøre med. Streamer på frontruta, sota sideruter foran, lakkerte/teipa frontlamper og sideblinkere.

 

Dette i kombinasjon med en intercooler og et motorrom som vitner om ganske stor effektøkning utover det som antageligvis står i vognkortet, så ville jeg sikkert som kontrollerende tatt av skiltene på bilen på stedet jeg også. Hjelper ikke vifte med TUV-papirer i kontrollen, senkesett og annen styling/hjul etc skal være skrevet inn i vognkortet før man havner i kontroll.

 

Det kan godt hende at kontrollfolka er helt på trynet og tar feil, men jeg har sett klarere tilfeller på lovlige biler for å si det sånn ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette her er ingen nyhet. Problemet er at det er mange som ikke har kunnskap om bil i det hele tatt, men som bare er ute for å provosere.

 

Om det var mistanke om ulovlig utak av HK her, så hadde bilen blitt ilagt kjøreforbud, og blitt tauet til nærmeste Statens Vegvesen for kontroll.

 

Her skulle det bare blitt gitt mangel lapp for faktiske feil, riktigheter.

 

Navnet på kontrolloren fra Vegvesenet skal stå øverst på mangellappen.

 

Det bærer ett ansvar med å holde ett kjøretøy i god teknisk stand, men man skal ikke bli trakasert som forbryter om man gjør forandringer som er innen for loven.

 

 

Statens Vegvesen er en utradert religions basert struktur som minner om tidligere Øst-Europea og Sovjet.

 

Husk at skattepengene deres går med på å holde liv i denne bedriften som tross alt strømmen skulle vært kuttet til for lengst.

 

Håper Navarseter får inn skriftelige klager fra alle\dere\venner som blir utsatt for ugyldig trakassering fra denne etaten.

 

Mvh

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere eier bygde denne bilen til det den er i dag i lokaler "hjemme hos meg". Ettersom det jeg forsto på ham, gadd han ikke en gang å prøve å godkjenne en del av tingene på bilen. Baklysene er så mørke at en 5W pære ikke synes gjennom lykteglasset.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle det bare blitt gitt mangel lapp for faktiske feil, riktigheter.

Og med dette utsagnet, så regner jeg med at du vet hva som står på mangellappen og at den er full av feil..?

 

Det bærer ett ansvar med å holde ett kjøretøy i god teknisk stand, men man skal ikke bli trakasert som forbryter om man gjør forandringer som er innen for loven.

Ja, og det er allerede påpekt flere punkter som gjør at bilen ikke er lovlig (ikke godkjent senkesett, streamer, motor, soting, lykter, osv). :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med dette utsagnet, så regner jeg med at du vet hva som står på mangellappen og at den er full av feil..?

 

 

Ja, og det er allerede påpekt flere punkter som gjør at bilen ikke er lovlig (ikke godkjent senkesett, streamer, motor, soting, lykter, osv). :)

 

 

 

Du besvarer i grunn deg selv, så jeg vet ikke hva mer du vil at jeg skal skrive?

Ikke akkuratt løsgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kom det mye gitt.. :)

 

Marvil: han reiv faktisk v skiltet..

 

mens de var igang med diskusjon på stedet.. spurte kameraten min nettop om frontlyktene.. men dette fikk han beskjed om att ikke gjorde noe.. han fikk også beskjed om att han kunne få den tauet opp til b.o...

 

bilen er nok i bedre forfatning en de fleste biler.. særdeles påkostet kan man si.. men jg skjønner jo att bt ikke ser det slik..

 

i mangellppen stod det:

 

sotning( ikke spesifisert hvor)

motor ? (ordrett)

felger (17" satt på den under kontroll)

baklykter

understell

 

tûv papirer på alt som ikke er originalt på bilen.. men nei, det står ikke oppført i vognkort..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens det er liv i tråden.. gi oss råd.. gode råd.. for å få bilen på veien igjen..

 

Vis bilen på biltilsynet og få den godkjent.. får dere den ikke godkjent har den ingenting på veien med skilter å gjøre... verre er det ikke...

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår