Gå til innhold

fy F! Hadde de lov til dette..?????

Ranger emnet


ulfern

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gjest 426hemi

Ulfern, dette må du få klaget på..

En kompis av meg ble stoppet på romeriket med trimma cosworth (ca 330 hk) og 3 toms annlegg og 4 toms stuss, og han ble stoppa fordi bilen bråket..

Her var bremser ol. originalt, og var nok ikke godkjent med turbon og intercooleren med mer.

Men han ble kun pålagt å bremse bilen på et uavhengig verksted og så vise papirene til Biltilsynet.

Så dere var JÆVLI uheldige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor er jo orginal i utseende(uten om chrommen) og ja, kan stille ned den til org hk (315)

 

rutene på siden er ikke alt for mørke heller.. de er ikke sotede med film..

på mangellappen står det ingenting om kjøreforbud, der er det helle ikke krysset av, av kontrollør.. vil det si at vi kan hente ut prøveskilt å få den hjem?

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han alle papirene i orden er det vel bare å bestille time hos tilsynet snarest og godkjenne den da vel?

Er ikke verre enn å bare kaste på noen vanlige rs2/80 baklykter og noen mindre hjul så er dere der.

 

Effekten kan man ikke kontrollere i Bergen da det for tiden ikke er noen 4x4 rulle oppe og går, og få en kontaktperson hos audisenteret som kan overbevise de om at alt som står porsche på skal være der så må de vel se bort ifra det.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når sa jg det? han har kunn pratet med han bt karen.. thats it..

Altså, kjører du rundt i en sånn bil som det der, så ber du om trøbbel.

 

siterer deg jeg:

frontlyktene er lakert med noe spesiell lakk.

 

Beklager å måtte si det, men jeg hadde sikkert avskiltet den selv.

Greit nok, kjipt for kompisen din, men han som avskiltet den gjorde faktisk jobben sin.

 

Hva hadde det ikke stått i VG/BA/BT, etc. om kompisen din hadde kræsjet borti veien, etter en teknisk kontroll?

 

"ULOVLIG BIL - Stoppet i teknisk, men slapp igjennom med 420hk, sotede lys, sotede lykter, ulovlig understell, etc."

 

For all del, synest synd i kompisen din, men han må jo ha ventet på at dette skulle skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han ble stoppet i teknisk kontroll.. er han nok enig i det att han kunne blitt "tatt" for visse ting.. men att motoren er blank, betyr ikke effektøkning.. du kan ikke få sett det med å se i motorrommet..MEN, noe av det som er mest på jordet er vel att han ikke får den med seg hjem..på prøveskilter.. bergen er ett stykke unna kan man si..

 

frontlyktene fikk han beskjed om at var greit, når det gjaldt soting.. var det vinduene forran(greit nok) og streamer og sotning bak(ja, BAK)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rs2`n kommer jo med 17" felger originalt. hvertfall det min gjordet. så der står det i vogn kortet. senkesettet er det jo bare og bestille time for og få det i vogn kortet. få tak i to front ruter ifra audi 80 avant. ikke vits og komme på biltilsynet med dem han har nå og be om merebråk. still ned ladetrykket i tilfelle dem brått skal bremse den. samme med front lyktene også, hvis han drar på bt med dem som står på nå så er det og be om bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han ble stoppet i teknisk kontroll.. er han nok enig i det att han kunne blitt "tatt" for visse ting.. men att motoren er blank, betyr ikke effektøkning.. du kan ikke få sett det med å se i motorrommet..MEN, noe av det som er mest på jordet er vel att han ikke får den med seg hjem..på prøveskilter.. bergen er ett stykke unna kan man si..

 

frontlyktene fikk han beskjed om at var greit, når det gjaldt soting.. var det vinduene forran(greit nok) og streamer og sotning bak(ja, BAK)

Poenget er at forsikringen gjelder ikke, om bilen er ulovlig.

 

Ps. En kompis av meg mener han kjente igjen bilen..

Kjørte visstnok "slalom" inni tunnell i sinnsyk fart, uten lys på.. (Han så bare noe helt sort i speilet, som fløi frem og tilbake).

 

Jeg skal ikke påstå det er denne bilen, men om det er denne bilen, er det meget mulig noen ringte og anmeldte han og det er jo ikke akkuratt så mange som kjører rundt med helt sorte biler i Bergen.. (politiet stopper også alltid nye biler, som ser "rånete" ut).

 

Ps. ikke for å anklage altså! Jeg bare gjengir det jeg har blitt fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han TÜV papirer på saker og ting er det jo bare å drasse dette med seg på BT når kontrollen skal taes? Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal syte så jævlig over å bli tatt i teknisk...kjører man overmodifisert bil, kjører man på hell og lykke frem til den dagen blånissene står å vinker de inn.

Man VET at man har for stor turbo f.eks men man tar en sjans...som det er med mange andre ting...kjører for fort f.eks :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at forsikringen gjelder ikke, om bilen er ulovlig.

 

Ps. En kompis av meg mener han kjente igjen bilen..

Kjørte visstnok "slalom" inni tunnell i sinnsyk fart, uten lys på.. (Han så bare noe helt sort i speilet, som fløi frem og tilbake).

 

Jeg skal ikke påstå det er denne bilen, men om det er denne bilen, er det meget mulig noen ringte og anmeldte han og det er jo ikke akkuratt så mange som kjører rundt med helt sorte biler i Bergen.. (politiet stopper også alltid nye biler, som ser "rånete" ut).

 

Ps. ikke for å anklage altså! Jeg bare gjengir det jeg har blitt fortalt.

 

 

hehe.. kan vel vera mulig det.. ja, skjønner hva du mener.. vi får hente den.. så får vi se om vi ikke får den godkjent.. :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kom det mye gitt.. :)

 

mens de var igang med diskusjon på stedet.. spurte kameraten min nettop om frontlyktene.. men dette fikk han beskjed om att ikke gjorde noe.. han fikk også beskjed om att han kunne få den tauet opp til b.o...

 

 

står vel diskusjon der, og eg vil no sei at i dette tilfellet er diskusjon eit fint ord for krangel...

 

kanskje du reagerte på at eg sa politiet, men for meg går biltilsynet/politiet for det samme dei samarbeider som oftast dei faktisk:well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår