Gå til innhold

Ustabil Motor

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

:eek: Jeg får ikke start på bilen... den står bare og chinner og chinner, men det høres på en måte ut som det er overledning en plass. hører liksom den "strømlyden", men finner ingen plass det er overledning..

men dette er det som har skjedd:

1.dag: bilen ville ikke starte bare chinnet, brukte startkabler fra annen bil og da kom den.

2.dag fikk start på bilen men den sveiv veldig ujevnt i 5-6 sek før den dauet..

prøvde ijenn litt senene på dagen og da startet den..

3.dag sto jeg på bensin starsjon og hadde daua bilen og når jeg skulle starte den svev den utrolig ujevnt for daua. gikk ut og nappet i pluggledninger uten helt å vite hva jeg skulle gjøre, men satte meg inn og fikk startet bilen, men på vei hjem merket jeg at viss jeg gav gass så bare jokket bilen så jeg måtte kjøre på 2000 omdregninger hjem..

Har sjekket pluggene, ledningene, bensinpumpe og skal prøve hjerne seinere i dag. men noen som har peil hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen får bensin, det er gnist på pluggene, og alt går rundt?

Pluggene våte eller tørre når du skrur de ut etter å ha prøvd...?

Ligger det inne noen feilkoder forresten, altså har motorlampa lyst noe (kan vel garantere at den har gjort det... :P) Prøvd å lese ut feilkoder, dette gir ofte en veldig god pekepinne på hva som kan være galt...

Om det værste skulle være så er nå dette en vanlig motor som man nesten kan få kastet etter seg, tusenlappen for en pent brukt skulle ikke være umulig

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja motorlyset har lyst, men feilkodene e sletta for eg har hatt batteriet av i merr enn ett minutt å då blei di visstnok sletta. men eg har prøvd. men eg får vell ikkje opp nye feilkoder uden at bilen har svev? d nytte vell ikkje bare å ha på tenningå.?? tennpluggene syns eg d va litt olja på men ikkje mye... men kanskje nok t at d e någe galt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider