Gå til innhold

Hvem selger billi grenrør til 240turbo?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

For jeg vil ha den i midten og opp, alla slik som den står på cosworth orginalt.

 

Du kan nok ikke kappe ut til pluggene, for kanalene passer ikke oppned. Det blir det samme som å sette en eksospaning på feil. Den dekker nesten halve kanalen i toppen.

 

PS: Var det du som hadde den svarte 240 Turboen med borck B1 felger og gr.a vinge som havna nedi en liten bekk??

 

hm.. sier du det.. da får jeg levere det til en kompis som er verktøymaker så får han snu flensen.. men det er nå uansett et billig grenrør.. ble ca 1800,- færdig levert på døra får mitt (fra usa)

 

Min 240 turbo var sølgrå.. plastic fantastik.. *flau*

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. sier du det.. da får jeg levere det til en kompis som er verktøymaker så får han snu flensen.. men det er nå uansett et billig grenrør.. ble ca 1800,- færdig levert på døra får mitt (fra usa)

 

Min 240 turbo var sølgrå.. plastic fantastik.. *flau*

 

Får du snudd flensen har du et billig og bra grenrør.:)

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et kl grenrør til salg jeg, pm hvis interesse. ville ikke ha kjøp d rustfi grenrøret som var på bilde lenger opp i tråden. ser fett ut men er veldig dåli kvalitet på d. har et slik selv, d sprekker hele tiden rundt collektoren. er brukt alt for tynt/ dåli materiale. skal prøve å lage alstiving mot toppen pga vibrasjoner å se om d blir bedre da.

legg heller i noen tusenlapper ekstra å kjøp et skikkelig grenrør, d har du igjen for i lengden og du slipper å skru av grenrøret annen hver uke for å sveise d sammen! men liker du sveising så er d jo fett!;p

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei holder ikke til meg, men ble bedre etter jeg fikk sveist collekoren årntlig sammen. spiller ingen rolle om du kjører med 200 eller 500 hk på genrøret. problemet er at d oppstår spenninger i grenrøret når d blir varmt + vibrasjoner. matrialet er for tynt i collektoren slik at den sprekker.men hvis du får stivet av grenrøret med et stag til toppen blir d nok bedre.

grenrøret mitt sprakk såpass mye i collektoren at turboen datt av når jeg demoterte grenrøret;p

2 uker holder d nok, men ikke over lengere tid.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei holder ikke til meg, men ble bedre etter jeg fikk sveist collekoren årntlig sammen. spiller ingen rolle om du kjører med 200 eller 500 hk på genrøret. problemet er at d oppstår spenninger i grenrøret når d blir varmt + vibrasjoner. matrialet er for tynt i collektoren slik at den sprekker.men hvis du får stivet av grenrøret med et stag til toppen blir d nok bedre.

grenrøret mitt sprakk såpass mye i collektoren at turboen datt av når jeg demoterte grenrøret;p

2 uker holder d nok, men ikke over lengere tid.

 

Henger eksosen din etter turboen? eller er det festa på girboks å med sån flexirør..?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er festa på girkassa, har prøvd med alle løsninger. uten feste på gir kassa fleks rør osv. sprekker uansett.

er vibrasjoner og spenninger som tar knekken på grenrøret. collektoren er jo laget i tynn plate som er pressa til riktig form. har collektoren vært laget i samme rør som resten av grenrøret så hadde d vært greit tenker jeg.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er festa på girkassa, har prøvd med alle løsninger. uten feste på gir kassa fleks rør osv. sprekker uansett.

er vibrasjoner og spenninger som tar knekken på grenrøret. collektoren er jo laget i tynn plate som er pressa til riktig form. har collektoren vært laget i samme rør som resten av grenrøret så hadde d vært greit tenker jeg.

 

åkei.. tenkte uansett å lage en slags braket ifra turboen og bort till toppen får å ta vekta av turboen jeg.. Holder sikkert bedre da.. :drive2

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår