Shakotan Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Etter langt tid uten tilgang til våre websider grunnet en useriøs leverandør, har nå Drift Club Norway kommet seg på nett igjen med nye websider. Det er også en del andre ting på gang, så følg med på sidene fremover! Sidene ligger her: http://www.dcn.no Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ton Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Etter langt tid uten tilgang til våre websider grunnet en useriøs leverandør, har nå Drift Club Norway kommet seg på nett igjen med nye websider. Det er også en del andre ting på gang, så følg med på sidene fremover! Sidene ligger her: http://www.dcn.no Knallbra :) :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 "2006 ser ut til å bli det år der drifting vil ta steget fra en undergrunnsaktivitet til en fullverdig motorsportsgren. I løpet av kort tid vil det reviderte regelverket være klart slik at man faktisk kan løse vognlisens på bilen. Regelverket er betraktelig slanket fra det første utkastet, og det vil nå bli mye billigere og enklere å bygge en bil som blir godkjent. Vi er også i samtaler med diverse baneiere om aktiviteter, slik at vi unngår kaoset som preget 2005. Det betyr at forholdene legges mer til rette for de som faktisk ønsker å drifte, ikke de som bare skal burne og herje."[/Quote] Velly gudd! Men betyr dette at bruken av prøveskilt blir forsøkt begrenset, og at man istedet må løse vognlisens for å delta på samlinger/banetreff? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Velly gudd! Men betyr dette at bruken av prøveskilt blir forsøkt begrenset, og at man istedet må løse vognlisens for å delta på samlinger/banetreff? Tja, ikke fra vår side. Prøveskilter kan godt være en løsning på treff inntil videre, men det er en alt for usikker løsning til at man kan basere seg på den på lang sikt. Drifting er nå engang en motorsportsgren, derfor vil vi heller ha ordninger som er permanente og 100% lovlige. Derfor har vi nå jobbet siden 2003 med å få til et regelverk som er bra nok, og nå ser det ut til at vi er i mål. I praksis betyr dette at man kun behøver halvbur og 4-punkts belter for å få vognlisens. Med lisens kan man kjøre både trening og konkurranser uten skilt. Biler med skilter kan kjøre uten lisens, men ikke delta i konkurranser. På sikt er dette den eneste løsningen dersom vi skal bli tatt seriøst. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Tja, ikke fra vår side. Prøveskilter kan godt være en løsning på treff inntil videre, men det er en alt for usikker løsning til at man kan basere seg på den på lang sikt. Drifting er nå engang en motorsportsgren, derfor vil vi heller ha ordninger som er permanente og 100% lovlige. Derfor har vi nå jobbet siden 2003 med å få til et regelverk som er bra nok, og nå ser det ut til at vi er i mål. I praksis betyr dette at man kun behøver halvbur og 4-punkts belter for å få vognlisens. Med lisens kan man kjøre både trening og konkurranser uten skilt. Biler med skilter kan kjøre uten lisens, men ikke delta i konkurranser. På sikt er dette den eneste løsningen dersom vi skal bli tatt seriøst. Bra jobba, Mr. Sørlie! Halvbur er jo tilgjengelig for en billig penge til de fleste bilmerker, og man slipper jo problemer man fort får med helbur (passform mot dashbord, plass til pedaler, osv.) Jeg ser at flere treff, bl.a. Picoracing, godtar lisensierte biler, så det er tydelig at dette er veien å gå på sikt. Hva får man for å verve nye medlemmer til DCN? ;) Litt sånn "T5PC pyramideverving" hadde jo sikkert gjort susen! :D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Bra jobba, Mr. Sørlie! Halvbur er jo tilgjengelig for en billig penge til de fleste bilmerker, og man slipper jo problemer man fort får med helbur (passform mot dashbord, plass til pedaler, osv.) Jeg ser at flere treff, bl.a. Picoracing, godtar lisensierte biler, så det er tydelig at dette er veien å gå på sikt. Hva får man for å verve nye medlemmer til DCN? ;) Litt sånn "T5PC pyramideverving" hadde jo sikkert gjort susen! :D Hehe, vet ikke helt om T5PC er veien å gå, men du får garantert et klapp på skulderen :D Etterhvert kan vi se litt på slike ting, men foreløpig har vi så lite kapasitet til å følge opp at vi må gjøre det så enkelt som mulig. De som melder seg inn vil selvsagt få rabatter på treff og arrangementer der DCN er involvert, men foreløpig så er man hovedsakelig med på å bygge opp en økonomi som gjør at klubben kan overleve, samt fortsette sitt arbeide. Det er ikke det at det koster all verden å drive en klubb, men ting er litt enklere når man vet at det er litt kroner i klubbkassa. Vi vil f.eks. ikke leie noen bane før vi vet at vi har likviditet til å dekke opp et evt. underskudd. Så den beste vervepremien er å vite at klubben kan være aktiv og få til de tingene som ingen andre får til ;) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 I praksis betyr dette at man kun behøver halvbur og 4-punkts belter for å få vognlisens. Må dette være FIA godkjent? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Beltene må være FIA-godkjente og halvburet må være bygget etter de spesifikasjonene som står i Bilsportboka. Tror de aller fleste ferdige bur er mer enn bra nok... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hmm biler med skilt får ikke delta på evt konkuranser.. det var risi :/ Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hmm biler med skilt får ikke delta på evt konkuranser.. det var risi :/ Hvis de har hvite skilt og vognlisens og halvbur og sånt, så kan vel ikke det være noe hinder? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 blir det drift på jap-meet i år? og når er det? Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Hmm biler med skilt får ikke delta på evt konkuranser.. det var risi :/ Joda, så lenge du har løst vognlisens. Vognlisensen har ikke noe med skiltene å gjøre... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Litt OT, men finnes det noe mer info om når Kenneth Moen var i tyskland og driftet. Specs på bil for i år, bilder av event og bil, film +++ ? http://www.dcn.no/nyheter.php?subaction=showfull&id=1146696442&archive=&start_from=&ucat=2& Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTRacing Skrevet Mai 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2006 blir det drift på jap-meet i år? og når er det? tenker du på japsetreffene vi i 200sx ogn holder? det er 5 juni på våler og 13 august på rudskogen. se http://www.japsetreff.no/ for mer info og påmelding i så fall, ja det blir drifting. vi har ikke blitt enige om hvordan vi skal ha drifte heatene, men jeg jobber med og få til mest mulig. problemet er at alle de andre i treffkomiteen/styret kjører grip, så jeg står litt alene når det gjelder drifting. men jeg jobber hardt med saken. forslag til hvordan vi skal ha drifte heatene motas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.