Gå til innhold

DCN online igjen

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

"2006 ser ut til å bli det år der drifting vil ta steget fra en undergrunnsaktivitet til en fullverdig motorsportsgren. I løpet av kort tid vil det reviderte regelverket være klart slik at man faktisk kan løse vognlisens på bilen. Regelverket er betraktelig slanket fra det første utkastet, og det vil nå bli mye billigere og enklere å bygge en bil som blir godkjent.

 

Vi er også i samtaler med diverse baneiere om aktiviteter, slik at vi unngår kaoset som preget 2005. Det betyr at forholdene legges mer til rette for de som faktisk ønsker å drifte, ikke de som bare skal burne og herje."[/Quote]

 

Velly gudd! Men betyr dette at bruken av prøveskilt blir forsøkt begrenset, og at man istedet må løse vognlisens for å delta på samlinger/banetreff?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velly gudd! Men betyr dette at bruken av prøveskilt blir forsøkt begrenset, og at man istedet må løse vognlisens for å delta på samlinger/banetreff?

 

Tja, ikke fra vår side. Prøveskilter kan godt være en løsning på treff inntil videre, men det er en alt for usikker løsning til at man kan basere seg på den på lang sikt.

 

Drifting er nå engang en motorsportsgren, derfor vil vi heller ha ordninger som er permanente og 100% lovlige. Derfor har vi nå jobbet siden 2003 med å få til et regelverk som er bra nok, og nå ser det ut til at vi er i mål. I praksis betyr dette at man kun behøver halvbur og 4-punkts belter for å få vognlisens. Med lisens kan man kjøre både trening og konkurranser uten skilt. Biler med skilter kan kjøre uten lisens, men ikke delta i konkurranser.

 

På sikt er dette den eneste løsningen dersom vi skal bli tatt seriøst.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke fra vår side. Prøveskilter kan godt være en løsning på treff inntil videre, men det er en alt for usikker løsning til at man kan basere seg på den på lang sikt.

 

Drifting er nå engang en motorsportsgren, derfor vil vi heller ha ordninger som er permanente og 100% lovlige. Derfor har vi nå jobbet siden 2003 med å få til et regelverk som er bra nok, og nå ser det ut til at vi er i mål. I praksis betyr dette at man kun behøver halvbur og 4-punkts belter for å få vognlisens. Med lisens kan man kjøre både trening og konkurranser uten skilt. Biler med skilter kan kjøre uten lisens, men ikke delta i konkurranser.

 

På sikt er dette den eneste løsningen dersom vi skal bli tatt seriøst.

 

Bra jobba, Mr. Sørlie! Halvbur er jo tilgjengelig for en billig penge til de fleste bilmerker, og man slipper jo problemer man fort får med helbur (passform mot dashbord, plass til pedaler, osv.) Jeg ser at flere treff, bl.a. Picoracing, godtar lisensierte biler, så det er tydelig at dette er veien å gå på sikt.

 

Hva får man for å verve nye medlemmer til DCN? ;) Litt sånn "T5PC pyramideverving" hadde jo sikkert gjort susen! :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, Mr. Sørlie! Halvbur er jo tilgjengelig for en billig penge til de fleste bilmerker, og man slipper jo problemer man fort får med helbur (passform mot dashbord, plass til pedaler, osv.) Jeg ser at flere treff, bl.a. Picoracing, godtar lisensierte biler, så det er tydelig at dette er veien å gå på sikt.

 

Hva får man for å verve nye medlemmer til DCN? ;) Litt sånn "T5PC pyramideverving" hadde jo sikkert gjort susen! :D

 

Hehe, vet ikke helt om T5PC er veien å gå, men du får garantert et klapp på skulderen :D

 

Etterhvert kan vi se litt på slike ting, men foreløpig har vi så lite kapasitet til å følge opp at vi må gjøre det så enkelt som mulig. De som melder seg inn vil selvsagt få rabatter på treff og arrangementer der DCN er involvert, men foreløpig så er man hovedsakelig med på å bygge opp en økonomi som gjør at klubben kan overleve, samt fortsette sitt arbeide. Det er ikke det at det koster all verden å drive en klubb, men ting er litt enklere når man vet at det er litt kroner i klubbkassa. Vi vil f.eks. ikke leie noen bane før vi vet at vi har likviditet til å dekke opp et evt. underskudd. Så den beste vervepremien er å vite at klubben kan være aktiv og få til de tingene som ingen andre får til ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
blir det drift på jap-meet i år? og når er det?

 

tenker du på japsetreffene vi i 200sx ogn holder?

det er 5 juni på våler og 13 august på rudskogen. se http://www.japsetreff.no/ for mer info og påmelding

 

i så fall, ja det blir drifting. vi har ikke blitt enige om hvordan vi skal ha drifte heatene, men jeg jobber med og få til mest mulig.

problemet er at alle de andre i treffkomiteen/styret kjører grip, så jeg står litt alene når det gjelder drifting. men jeg jobber hardt med saken.

 

forslag til hvordan vi skal ha drifte heatene motas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår