Gå til innhold

Overopphetet turbo

Ranger emnet


Voøvo740_89

Anbefalte innlegg

Har byttet turbo i min volvo 940 B230fk. Har montert en 15g turbo i denne nå. Alt gikk veldig bra helt til jeg startet den. Når den står på tomgang blir eksos huset sykt varmt bare etter noen minnutter. Ryker av den. Alle koblinger å slanger er tette å fine, men det virker som om den ikke får kjøling eller noe. Noen som har et tips eller to å komme med? Tørr ikke kjøre med den sånn den er nå.:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ...

Når eg leser det eg har skrevet så kan man lure på hva som sviver en Søndags kveld.

Det var nå ikke slikt ment da. Bør ha luft så man ikke slokner ja..

Foresten en veldig fin opgradering det å montere den 15G turboen.

Men er ikke det en fare for at motor vil gå magert da den turboen vil levere meir luft ved samme trykk?? Eg veit ikke hvordan de luftmengde målerne takler dette?

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyr opp motoren inne i en garasje, og ikke "lukk" alle dører! Bør være mørkt.

Da skal du sjå at gren blir en anelse rød der røra blir samla før de går inn i turbinhuset på "tomgang" hvis turbinhus blir rødt da er det noe galt med tenning, Og varmt skal det bli ja.

 

Ok skal prøve dette i morra. Kansje bruke gassmaske eller noe hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: hvordan ble bilen å kjøre etter oppgradering da? ;)

Og hva av andre forandringer har du gjort med motoren?

 

Har desverre ikke fått testet bilen noe særig enda.

 

Har vikingchip (ecomax)

15g Turbo fra 850R

Montert ny og kraftigere clutch

Åpent filter fra BSR

ladet 0.9 med den gamle turboen.

Større ic kommer snart inn også.

Med andre ord ikke så mye forandringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår