Knett Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Har en 760 TIC -84 som jeg skal montere en T5R motor i som jeg har i en STCC 850. Har fått tak i turbogrenrør som passer. Hvilken girkasse bør jeg bruke? Har hørt at M90 fra 2.5 liter passer og er en helt ok girkasse. Bør jeg skifte bakstell på bilen til f.eks 1030 bakstell fra Volvo? Jeg må også evt bygge om bunnpannen på motoren for å få den til å passe over forstillingen. Så må jeg ha clutchpedal (er det fester til denne i torpedovegg?) og motorfester.. ellers kommer det også slanger og rør til IC og radiator.. bør jeg bytte til radiator av aluminium istedet for den originale av plast som mest sansynlig ikke passer i 760 heller? Eksos sveiser jeg i 3" hele veien fra turbo med en stor sluttpotte. Noen som har disse delene eller forslag evt. andre tips til ombyggingen? Tar også imot bilder og tegninger for å kunne bruke som mal til ombyggingen. På forhånd takk Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Du vil vel ikke MONTERE 1030 aksel, det er den svakeste akslingen levert på 2x0/7x0. Det er enten en 1031 eller 1041 du vil ha. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Du vil vel ikke MONTERE 1030 aksel, det er den svakeste akslingen levert på 2x0/7x0. Det er enten en 1031 eller 1041 du vil ha. Takk.. Nei, nå vil jeg ikke det. Visste ikke at den var den svakeste.. Hvilken av de er å anbefale? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 1041 er den sterkeste, men etter det jeg har erfart, så er de så å si umulige å få tak i, ihvertfall til 240. Gå for 1031 du. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 var snakk om dette med bakaksel her for ikke så lenge siden..å slik det kom fram da re at 1041akselen er akkurat lik 1031 da bare breiere(til 740 og 940) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Har en 760 TIC -84 som jeg skal montere en T5R motor i som jeg har i en STCC 850. Har fått tak i turbogrenrør som passer. Hvilken girkasse bør jeg bruke? Har hørt at M90 fra 2.5 liter passer og er en helt ok girkasse. Bør jeg skifte bakstell på bilen til f.eks 1030 bakstell fra Volvo? Jeg må også evt bygge om bunnpannen på motoren for å få den til å passe over forstillingen. Så må jeg ha clutchpedal (er det fester til denne i torpedovegg?) og motorfester.. ellers kommer det også slanger og rør til IC og radiator.. bør jeg bytte til radiator av aluminium istedet for den originale av plast som mest sansynlig ikke passer i 760 heller? Eksos sveiser jeg i 3" hele veien fra turbo med en stor sluttpotte. Noen som har disse delene eller forslag evt. andre tips til ombyggingen? Tar også imot bilder og tegninger for å kunne bruke som mal til ombyggingen. På forhånd takk topp at flere velger å sette femmer inn i 7 og 9 serie. Høres ut som et greit oppsett du har der....selv kjører jeg mer et innsug fra S80 - 02 modell og ei M90H kasse...jeg ville ha gått for en standard radiator i stål og skrudd kjølevifta fra en nyere 940 bak denne som styres av releet til motorn! Det gir en veldig effektiv kjøling. Lykke Til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 kjøp bunnpanne med tilhørende rør ifra 960 samt motorfester ifra 960. "nytype" innsug til 5ern er å foretrekke..har et par liggende... m90 er ikke noe å satse på om du har tenkt å "bruke" bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 kjøp bunnpanne med tilhørende rør ifra 960 samt motorfester ifra 960."nytype" innsug til 5ern er å foretrekke..har et par liggende... m90 er ikke noe å satse på om du har tenkt å "bruke" bilen. Men 960 er bare sekser? Da må bunnpanne kortes inn.. Hvorfor nytt innsug? Hva skal du ha for innsuget? Denne er chippet av Alf Eng og bremset 305 hk på veiv. Men vil ikke diskutere bremser på bilen, for det er så mange meninger og det ødelegger denne tråden. Takk Hvilken girkasse mener du jeg bør bruke? BMW getrag med adapterplate? Edit: Med å "bruke" mener du aktiv (hard) kjøring? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 topp at flere velger å sette femmer inn i 7 og 9 serie. Høres ut som et greit oppsett du har der....selv kjører jeg mer et innsug fra S80 - 02 modell og ei M90H kasse...jeg ville ha gått for en standard radiator i stål og skrudd kjølevifta fra en nyere 940 bak denne som styres av releet til motorn! Det gir en veldig effektiv kjøling. Lykke Til! Takk Vifte har jeg fra 850. Må bytte så fort som mulig da den gamle motoren i 760en er helt ferdig.. Girkassen også for den saks skyld.. Må derfor ha alle disse delene så fort som mulig.. Noen som kan hjelpe meg å få tak i dette eller vet av hvor jeg kan få tak i det? Hvis dere har deler til salg som jeg behøver send PM så får du/dere mob. nr mitt.. Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 bunn pannen må kortes inn 9 cm. også må du modifisere motorfestene litt. lykke til :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 bunn pannen må kortes inn 9 cm.også må du modifisere motorfestene litt. lykke til :) hvor kortes den inn? midt på foran søkket? helt i front? Hva må gjøres med festene? vinkles inn eller? Takk=) Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 kortes inn på midten. motor fester fra 960 motoren skal fungere fint i følge maxis :) Ang girkasse så holder ikke M90 noe spessielt ved skikkelig bruk og leking. da har du fort bare 1,2,4 og 5 gir igjen ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Ok.. Takk.. fortsatt ingen som vet om deler? Det er slik at jeg ikke kan bruke originalt grenrør? det blir trangt i 760? Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 org grenrør passer ikke.. tror sam steffanson har grenrør Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knett Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 org grenrør passer ikke.. tror sam steffanson har grenrør Ok, hvem er det? Jeg vet av et grenrør som skal passe femmer i 760 til 500SEK.. Det er en i sverige 18mil nor for sundsvall Siter Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil Opel Ascona B 20v - prosjektbil Volvo 760/960 T5 - Skrotes Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg