Gå til innhold

Info '91 Polo CL?

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter og ser på poteniselle førstebiler, og kom over denne akkurat nå.

Men var ikke akkurat mye teknisk info om bilen, og kanskje dere som har litt mer innsikt innenfor feltet kan fortelle meg litt om bilen?

Vanlig motorstr. Gir. Vanlige problem o.l

Denne jeg ser på da:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1000531#top

På forhånd takk:)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor alternativene i stv strekker seg fra 1043cc 45 hk, 1,3l med 55 hk (2 varianter) og GT med 1,3L 75 hk.

Se etter rust i gulvet (helst inne i bilen akkurat over forsterkningen til jekkefestet), rust ved batteri bunnen, på toppen av kanalen (under der døren er), på bakluken rundt vinduet og listen/håndtaket. I tillegg er det ofte rust hull ved batteribunden.

Innvendig er det vanlig at wiren til å vippe frem seteryggen ryker, lett å bytte og billige, men fin grunn til å prute litt ;). Siden bilen i annonsen har setetrekk, ta de av og se på settene. De pleier å ryke i trekket på rundt 170 000km på kanten av seteryggen, midt på mot døren.

Mekanisk er det vanligvis hallgiver i fordeler, lambdasensor i katten og blå vanntemp måler som krangler.

Den som er lettest å trimme er 1,3L MPI med kode NZ. Med K&N filter i org filterboks får du lett ut over 80 hk med en 268 kam. Denne er lettest å kjenne igjen på plassering av luftfilter. Dette er firkantet og på høyre siden av motorrommet, AAV som har SPI og som også har 55hk har stort rundt filter over throttle body, a la gammel forgasser.

Andre motorer som passer er 1,3L G40 med kompressor og 113 hk, 1,6L AEE/AEA fra Polo 6N/Skode Felica/Seat Ibiza og 1,4L 16v på 75 og 100hk, og 1,6L 16v på 120/125 hk

slik ser min ut

div_004.jpg

DSCF0419.jpg

Speil020.jpg

Speil017.jpg

Speil015.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes setene er ganske dårlige. G40 seter er en god del bedre med mer støtte. Men jeg er ganske lang, og Polo setene er ikke akkurat laget for mennesker over 190 cm.

Corrado setter passer dog rett inn foran

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setene er ganske dårlig på langkjøring. men korte turer er det jo ikke sååå ille.

Min har gått 210.000kr, og interiøret ser nytt ut.

Enda en ting er vel rust på bensintanken, den måtte jeg bytte, og har lagt merke til nå i det siste at veldig mange på finn.no osv. har byttet tank. Så tror det er litt svak.

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider