Gå til innhold

Merkelige klunkelyder bak i E36

Ranger emnet

patrix

Anbefalte innlegg

De siste 2 ukene har det vært noen merkelige klunkelyder som høres ut som kommer fra høyre bakdekk. Det kommer som regel når jeg kjører over humper og ujevn vei, men også noen få ganger når jeg gir på litt. Det høres nesten ut som at klunkingen "følger hjulet" ettersom det går rundt.

Jeg fikk onkelen min som er bilmekaniker til å se fort på det i dag, men han fant ikke ut noe annet enn at en foring begynte å bli litt slitt. Han mente at det ikke var nok til å lage alle de klunkelydene!

Er det noen som har opplevd lignende før, eller vet hva problemet kan være?

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg powerflex foringer. mye bedre. priser finner du på gsbildeler.no eller koed.dk prisene er ikke skremmende

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man først skal bytte til powerflex noen plasser. så hadde jeg heller bytta hele veien siden man først begynner og tulle med det

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm tenkte jeg skulle være en gledes dreper og fortelle det at det er vanlig at disse bilen sprekker/revner ved innfestingen av bakstillingen... og da kan slike lyder forekomme...dog dette er valig på biler som er spint og herjet litt med....

Drift it like u HATE it !

[sign:error]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm tenkte jeg skulle være en gledes dreper og fortelle det at det er vanlig at disse bilen sprekker/revner ved innfestingen av bakstillingen... og da kan slike lyder forekomme...dog dette er valig på biler som er spint og herjet litt med....

Er mer av den sjeldne sorten av bilen revner, vet at det er en svakhet på e36, man får kjøpt ferdig forsterkninger som man sveiser inn. dette er originalt på m3 feks. koed.dk har disse forsterkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider