Gå til innhold

Fått sperrefrist:-(

Ranger emnet

bjornar600

Anbefalte innlegg

Jaja, en måned til lappen. Så klarer jeg å drite meg ut.

Fikk 6mnd utsettelse på lappen.

Det jeg lurer på er, noen andre her som har fått det?

Ossen er det, kan jeg begynne på lappen nå og ta oppkjøring som vanlig når det har gått 6mnd, eller må jeg vente med alt?

Fins det noe sånn "hastekurs" så jeg får lappen kjempefort hvis jeg må vente med alt til sperra har gått ut?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo søke om å få fjerna sperrefristen om du begynner i jobb som krever lappen eller noe annet rart.

Men jeg er ganske så sikker på at du har driti deg bra ut, og må belage deg på og vente på lappen et halvt år til. Jævla kjipt, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å satan ja, jeg vet hvordan du føler det.

2april 2004 var jeg og en kompiss ute å kjørte på ei strand. jeg kjrøte en suzuki tsx (uten skilt, uten lapp og lettere trimmet.)

Og han en SKAM dau mh furia.

så ble han tatt. og sladret på meg (han hadde lappen)

så jeg ble oxo tatt. så fikk jeg vite at jeg fikk sperrefrist og alt slikt crap.

men det jeg gjorde var at jeg sa IKKE til kjørellæreren min at jeg hadde fått sperrefrist. og tipp hva som skjedde? jeg fikk lappen på DAGEN!

Så Nå tirsdag som var, jeg hadde nettopp fått Bmwen inn på skolen, skulle klargjørs og lakkes. så måtte jeg jo brive med mine spinnville( det er ironi =)

150hk og selvfølgelig legge en ring på skoleplassen med 3 jenter i baksetet.

Og hva skjer? joda den BITCHA av en rektor (vi kaller henne for ugla faktiskt)

Ringer politiet å sier i fra. så sitter vi å¨røyker å slapper av i bilen. så kommer sivilen. jeg tengte bare. flaks at de ikke så meg:D

så kommer han ut å spør etter lappen og stash og jeg prøver å lure meg unna med å si at jeg snudde bare bilen for å se på folk.

Og vi måtte sette oss i ssivilen. og det var nettop blitt friminutt. (Faen å flaut ass)

så spurte han om jeg hadde gjort noe galt før. og jeg sa jo sef NEI

Så sa han at du skal få slipp i dag delevis for at du virka erlig og delevis for at jeg orker ikke å skrive rapport.

Men jeg måtte love han EN ting. jeg måtte ALDRI mere kjøre ulovelig.

Jeg gapte jo ut JAAA SEF GREIT. (men d brøyt jeg samme dagen flere ganger, men alikavell.)

SÅ jeg må bare si stakkers deg at du ikke var like heldig...

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det jeg gjorde var at jeg sa IKKE til kjørellæreren min at jeg hadde fått sperrefrist. og tipp hva som skjedde? jeg fikk lappen på DAGEN!

QUOTE]

Huhh? Den skjønte jeg ikke helt, du fikk utsettelse i 6mnd, men fikk lappen før det hadde gått 6mnd?

Eller mente du at du begynnte på lappen og tok oppkjøring dagen sperrefristen gikk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE]

Huhh? Den skjønte jeg ikke helt, du fikk utsettelse i 6mnd, men fikk lappen før det hadde gått 6mnd?

Eller mente du at du begynnte på lappen og tok oppkjøring dagen sperrefristen gikk ut?

Mhm det er slikt EGENTLIG. men når du sender inn søknad om førerkortet. så står det om du har fått sperrefrist å slikt. og denne sendte kjørelæreren min inn. og det sises atdet er bare en av 10 søknader som blir skjekket

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg måtte love han EN ting. jeg måtte ALDRI mere kjøre ulovelig.

Jeg gapte jo ut JAAA SEF GREIT. (men d brøyt jeg samme dagen flere ganger, men alikavell.)

Oioi, så tøffe vi er :) :hide

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut at du har fått sperrefrist hvis du kun satt på? Vanligvis skjer det ikke noe med passasjeren i slike tilfeller; dersom bilen er lovlig, og eieren bestemmer seg for en kjøretur i fylla, vil ikke passasjeren få noen straff for å bare sitte på. Samme med kjøring uten lappen. saken kan selvsagt stille seg annerledes dersom det er snakk om en stjålet bil etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider