Gå til innhold

gass å clutch å gass å brems å clutch å gass ?????????

Ranger emnet

PaAra

Anbefalte innlegg

Vet noen hvorfor førerne på driftvideor gasser mens de bremser ned.. de legger liksom benet på både gass og brems, men det ser jo ut som om de har clutchen helt inne... dere har sikkert sett det på noen videoer...

Noen som hvet hvorfor.. har sett dem gjøre det på både forhjuls trekk og bakhjuls trekk...

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PaAra

Vet noen hvorfor førerne på driftvideor gasser mens de bremser ned.. de legger liksom benet på både gass og brems, men det ser jo ut som om de har clutchen helt inne... dere har sikkert sett det på noen videoer...

Noen som hvet hvorfor.. har sett dem gjøre det på både forhjuls trekk og bakhjuls trekk...

de matcher turtallet for å unngå slitasje på kassa tipper jeg. Bare å gi gassen et spark så kjenner du at et lavere gir smetter lettere inn.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

venstrebremsing heter det. er får å få ut rompa. på gamle saaber er det brekk kun foran så da må det venstrebremses

Nix, i dette tilfellet tenker han på mellomgassing.. Bla i svært kraftige biler, med racing clutch\svinghjul ol, så må du gjøre det for å unngå baklengs hjulspinn når du tar ut clutchen... Du gasser litt for at motoren skal ha det turtallet som den vil ha når du tar ut clutchen...

Du har ikke clutch inne under venstrefot-bremsing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

venstrebremsing heter det. er får å få ut rompa. på gamle saaber er det brekk kun foran så da må det venstrebremses

Du venstrebremser ikke når du har clutchen inne da.

Det er nok revmatching de driver med, har sett filmene og vet hva han mener.

Edit: Ser ut til at Robert slo meg der. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

last ned sånne drift filmer(husker isje ka de het),men i alle fall der lærer de deg de forskjellige ordene/utrykkene.Ved at de filmer kjøring også er det en liten firkant nede der du ser bene på pedalene.Så ståt det tekstet hva han gjør og hva det er godt for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki... toppers da.. da lærte jeg litt... trodde neste det bare var for å tøffe seg... "ooooooh se jeg har så kontroll at jeg kan ruse motoren min litt, også kan jeg kaste mg inn i svingen mens det ryker av dekkene mine" ;)

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein
Originally posted by PaAra

oki... toppers da.. da lærte jeg litt... trodde neste det bare var for å tøffe seg... "ooooooh se jeg har så kontroll at jeg kan ruse motoren min litt, også kan jeg kaste mg inn i svingen mens det ryker av dekkene mine" ;)

hehe trokke de gutta trenger å tøffe seg..

Men følg rådet mitt last ned noen slike filmer de gutta kan sladde,du lærer mangen forskjellige sladde måter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned denne filmen med Tiff Needell.. Er ikke noe sånn kjempe vanskelige teknikker men er de grunnleggende innen fwd,rwd og 4x4.. er litt sånn sladding for dummies men det er morro underholdning og du lærer oxo litt av den ;)

Sorry vet ikke om noen link.. men jeg vet at folk har funnet den på KAza... bare å søke

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Last ned denne filmen med Tiff Needell.. Er ikke noe sånn kjempe vanskelige teknikker men er de grunnleggende innen fwd,rwd og 4x4.. er litt sånn sladding for dummies men det er morro underholdning og du lærer oxo litt av den ;)

Sorry vet ikke om noen link.. men jeg vet at folk har funnet den på KAza... bare å søke

Eller: 50 spenn så ligger den i postkassa etter noen dager :)

play.com - tilbud på Burning Rubber

Synes den filmen var litt tøff, jeg...

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider