Turbo_Dos Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Hei hei. skal på lang tur på fredagen, så i den anledning spør lurer jeg på hva derre ville tatt med dere om dere skulle ha kjørt fra Steinkjer i nord trøndelag til stavanger! altså ca 15timers kjøring. Tenninga skulle blitt stilt for under kjøring skytter den + napper nå jævelig så er litt skeptisk til den lang turen. men kom med forslag over ting som kan være godt å ha med seg på turen i tilfelde det skulle dukke opp problemer:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Jeg ville gjort, før tur: * Oljeskift (m. oljefilter - original volvo filter, ikke dyrt!!) * Sjekk tenningsregulator * Sjekk polsko * Nivå på batterivann * Spylevæske * Kjølevæske * Ta med bensinkanne med bensin i * Ta med ekstra oljedunk * Sjekk dekktrykk * Sjekk lys Kan sikkert også gå over sikringer, o.l. Men de fleste 240'er tåler en langtur. Det er dog. kjedelig å få motorstopp pga en del for 10kr. om du har forgassrebil, gå over plugger, pluggkabler, rotor, fordelerlokk og bytt gjerne kondensatoren, om den har ukjent alder. kos deg på turen! ta med kaffe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Jeg ville gjort, før tur:* Oljeskift (m. oljefilter - original volvo filter, ikke dyrt!!) * Sjekk tenningsregulator * Sjekk polsko * Nivå på batterivann * Spylevæske * Kjølevæske * Ta med bensinkanne med bensin i * Ta med ekstra oljedunk * Sjekk dekktrykk * Sjekk lys Kan sikkert også gå over sikringer, o.l. Men de fleste 240'er tåler en langtur. Det er dog. kjedelig å få motorstopp pga en del for 10kr. om du har forgassrebil, gå over plugger, pluggkabler, rotor, fordelerlokk og bytt gjerne kondensatoren, om den har ukjent alder. kos deg på turen! ta med kaffe :thanks Fin liste! må vel bytte det der, må også bytte reg reima fordi jeg vet ikke når forige eier gjorde dette sist + jeg har kjørt en del siden jeg fikk bilen:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 og ikke minst ductape og swiss army knife:) men har du gassere så ta med lappesaker til sykkel i tilfelle vakuumpakningen ryker. det hender innimellom. Ta værtfall med et passelig verktøysett Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Ta med et par flasker med radiatorlappemiddel. Det redda meg og AC^ da vi var i Sverige og radiatorn sprakk. Det kan tette utrolig store sprekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hvis bilen skyter og napper ville ikke jeg tatt sjangsen, prater av erfaring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hvis bilen skyter og napper ville ikke jeg tatt sjangsen, prater av erfaring hva kan det komme av da? må jo være tennings instilling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 ka du skal her for da ?`eg skal til trondheim å bytte bil iløpet av mnd tenkte eg... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hva kan det komme av da? må jo være tennings instilling? om du har stift, sjekk åpningen.. skal være 0.4mm på full åpning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Meld deg inn i naf, da har du 2 gratis assistanser i året, greit å ha hvis du stopper midt på vidda Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Meld deg inn i naf, da har du 2 gratis assistanser i året, greit å ha hvis du stopper midt på vidda Kjekt å være det, selv om koster litt. Men man trenger det mest når minst venter det.... Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hva kan det komme av da? må jo være tennings instilling? Ja da er nok tenninga di litt feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 ka du skal her for da ?`eg skal til trondheim å bytte bil iløpet av mnd tenkte eg... skal å hente en kar! broren til kompisen min, han skal flytte hjemover og han skal ha med seg så mye rart! men send meg nr ditt på pm, så kan jeg sende deg en melding når jeg trenger hjelp og har motorstopp borti stavanger, hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Ta med et par flasker med radiatorlappemiddel. Det redda meg og AC^ da vi var i Sverige og radiatorn sprakk. Det kan tette utrolig store sprekker. Ja, og ta med kokeapparat så du får kokt vannet! ;P Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Kjekt å være det, selv om koster litt. Men man trenger det mest når minst venter det.... sannt så sannt Hans.. :) hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg