Gå til innhold

Rustgaranti Golf 4

Ranger emnet

DarkFame

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Er det noen som kan forklare meg hvordan rustgarantien hos VW fungerer?

Etter hva jeg har funnet ut på nettet er det 12 års rustgaranti på VW.

Min Golf 4 er 99 mod. og jeg har fått litt rust rundt sprekken ved håndtaket til bagasjerommet. Er dette vanlig på Golf 4? Får jeg dekket dette av rustgarantien?

Det var når jeg vasket bilen jeg oppdaget at lakken satt litt løst nær sprekken og til min store overraskelse var det (overflate)rust under.

Rustgarantien gjelder også bare karosseri.. Onkelen min fikk ikke dekket det av Møller da det "bare" var håndtaket som var rustet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men noen som vet noe om gjennomrustnings garantien på en Polo 6N 97 mod? Jeg har funnet et stort hull i ett dempertårn, men spørs jo hvor lenge vw har hatt 12 års gjennomrustnings garanti?

Igjen, det kommer an på hvordan det har rustet / hvilken vei rusten har kommer til fra.

Hvis du er skyld i det selv, har du ikke mye du skulle sagt, men jeg ville tatt og forhørt meg med en forhandler i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket med møller, uansett hvordan rusten oppstod er det KUN 6 års garanti imot gjennomrusting på polo frem til 00-

Jeg har ett gjennomrustet hull i dempertårnet, bilen har ikke vært skadet, så kan ikke skylde på noen andre heller, helt inn imot skjermen forran, kan stikke en hel hånd ned til fjæra.

Vil ikke si dette er noe jeg er skyld i selv, men det er ingen garanti på det uansett :(

Var å sjekket hos noen bilopprettere istad, ca 8k skal de ha for å fikse det, noen som vet om noen som er billige og bra i oslo/akershus? jeg skal ha det med kvitto, er forrige eier som får regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...