rl1 Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Har hørt en hel del ang Calibra. Dvs dårlige motorer, alt går i stykker, bilene under 70-80k er totalt rævkjørte osv.? noen som har mye peil på denne bilen? Er det egentlig et godt bruktbil-kjøp, eller kjøper man "katta i sekken" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Trenger ikke være rævkjørte selvom de koster under 70000kr. Prisen på Calibra har falt kraftig det siste året. Toppen har vist lett for å sprekke, hvis man ikke har hatt god nok vedlikehold av motoren. Og fordelerkassa til 4-hjulstrekkerne, er heller ikke noe å skryte av. Ellers må du se etter rust i kanalene og hjulbuene. Det er vel omtrent det jeg vet. Bortsett fra en litt rusten hjulbue bak, så er jeg fornøyd med min 16v. Og motoren er kjempefin den, etter 180000km. Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Motoren i calibra`n er vel noe av det beste på bilen,men sjekk vilken topp det er som står på den. (16v) Ellers er vel rust et problem på de, sjekk dette GRUNDIG før du kjøper, fordelingskassa til Opel er noe dritt viss det er en awd bør den brukes med tanke på dette er porselen. Du får kjøpt forsterka sånne fra Martin Schanke. ellers er firhjulssystemet VELDIG ømfintlig for forskjellig dekkdimensjon (får spenn i drivverket). Med en Calibra får du mye bil for penga viss du har sjekka ut det over og funnet det bra, så er det løp og kjøp. men prøv å kom deg opp til en turbo cal. MYE mer moro;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bidz Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Jeg har selv hatt 2 Calibra'er (2.0i 16v, C20XE, 150hk), og kan ikke si annet enn at det har vært en kjempebil og hatt.. eneste problemet med dem, som er spesielt, er nemlig rust!. Motorene er kjempebra faktisk (UNNGÅ de nyere EcoTec motorene som kom fra 94-95, de er ikke så bra). Toppene kan sprekke, dersom det er Opel topper - Coscast topp er et must (produsert av cosworth). Men uansett så er det sjeldent det skjer. Ellers vær obs på at Calibra har blitt en ungdoms-bil, ergo ungdomskjørt og dessuten er det få ungdommer som har bilen på service så ofte som de skal det. Er mange dårlige eksemplarer ute på markedet pga. dårlig vedlikehold! Jeg skal selge min nå, for 70.000kr - det er en '91 16V som er i topp stand, og helt rustfri, nylakkert for 10mnd. siden.. annonsen kan du se her: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=273358 motoren har gått 238.000km dog, som mange synes er langt, men disse motorene ruller lett 400.000km uten problemer dersom de blir bra tatt vare på! Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2003 Er stort sett bare småproblemer, og vanlige slitasjeskader på disse bilene. Største problemet er nok rust, og steinsprut. (Kanskje fartsgrensene her i landet er til pga steinsprut...) Motoren min har gått 210.000km aldri hatt problemer med den. Har bare skiftet tennplugger 2ganger på 5år. Kjørt 80.000km med den selv. Olje bytter jeg hver høst. Bruker da bare den beste olja jeg kommer over. Noe jeg mener er viktig å bruke. Nå vurderer jeg å skifte litt pakninger, da motoren svetter litt langs bunnpanna. Også må jeg ta rust i venstre hjulbuer... Helt vanlig. Knallbra bruksbil... Kommer nok til å ha den noen år til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juni 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2003 Trur nok den beste motoren er '93... Det var den siste 16V med 150HK, og den fikk også elektronisk fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
31337 Skrevet Juni 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2003 Ikke. Siter what Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 ecotek motorn (x20xev 136hk) som kom i '94(?) er ikke noe dårligere enn c20xe på 150hk annet enn effektmessig. på den sprekker i allefall ikke toppen. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 At toppane sprekk er ikkje so mykje å bekymre seg for som folk skal ha det til. Kosta 1500 + porto å sende den til vidar haugene i valdress å det kostar 3000 å fikse det viss du kjem med bilen. Treng ikkje å ta av toppen då ein gong. Tek ca 4 tima og då får du rens av kjølesystemet i samme selngen. Calibra er gode bila! men ville heller vurdert vectra 2000 som er i bunn å grunn samme bil. Eg synest dei e finare og dei har betre seter og betre plass. He hatt ein og har kjøpt min andre.. Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 23, 2003 Rapporter Share Skrevet August 23, 2003 En kompis av meg kjører en Calibra med sentrallås, og når batteriet på bilen blir flatt (glemt å skru av kupelys, dårlig batteri -kanskje kortslutta ei celle etc etc) så ÅPNER DØRENE seg automatisk!! ;) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.