Gå til innhold

Bilder av "Lower braces" ..

Ranger emnet

ZyreX

Anbefalte innlegg

Noen som har noen bilder av en 240 med "lower braces" installert.. ? Jeg husker ikke hva de heter pånorsk heller, men de som liksom er som staga som er mellom torpedoveggen og støtdempertårna, bare under bilen...

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De såkalte "ambulanse\varebil - stagene" (øverste bildet) er det du bør satse på da de mye kraftigere og er festet med 2 bolter i rammavangene i tillegg til bærebro festene. hvis du ikke har innfestingene bak fangeren, kapper du de ved traverssen

er da ikke vanskelig å dra ut frontfangeren og borre 3 hull på hver side og sette i bolter, ?? så har du alle festene!! min ble mye bedre:) men så skifta jeg til større stabstag og "nye" gummiforinger til stabstaget samt stagene mellom torpedo og støtdempertårn samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik ser de ut nye:

sam_side.jpg

De heter "Stag Bærebru" hos pedersens racing og koster ca. 400kr mener jeg å huske.

Ikke for å være frekk eller noe sånt! Men det er jo ganske latterlig å betale 400KR for to rør stomper som er klemt flat i endene!!!!!! Om det er noe dere volvotunere burde klare å lage selv.... Ja så er det dette!!!! Tar ca 2min og klemme flat de rørene!!!!!!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk eller noe sånt! Men det er jo ganske latterlig å betale 400KR for to rør stomper som er klemt flat i endene!!!!!! Om det er noe dere volvotunere burde klare å lage selv.... Ja så er det dette!!!! Tar ca 2min og klemme flat de rørene!!!!!!!!!

bedre å betale 400kr for to slike, enn å betale deg 6000kr for en diff som koster 4000kr på døren :P

om vi skal være frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man senker mye er det en stor fordel!!!!! Får mye mindre bevegelse av cambern om man får dem så vannrett så mulig!

oki.. hvordan er den peste måten å få senket den på??

slik har jeg det nå..:well den går jo oppover..!! å ser på Butcher's så går den "rett" veien..;)

bukplate.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det i det hele tatt er dumt å klemme flat rørene i endene jeg, får jo ikke no flat overflate mot hverken skruene eller brua.

Min måte å gjøre det på:

Bore opp stagene i hver ende, dreie hylse med diameter som passer i staget og har en innerdiameter på det skruen måler samt har igjen tilstrekklig gods.

Deretter vil jeg sveise fast denne hulsen i røret og da har jeg plan overflate mot både skruen og brua pluss at jeg har et stag som ikke gir etter eller løstner på noen måte. Med andre ord så er det gjort på en skikkelig måte!!

Takk for meg om mine ord =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider