Gå til innhold

valgte jeg rett dekk??hjelpe meg..

Ranger emnet

toyofan

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nå får dere gi dere ballongdekkfanatikere ,hvilken dekkprofil som er godkjent kommer ann på hvilken årsmodell bilen er.Da de er levert med forskjellig dekk...en kompis hadde en 79/80 modell og den var (stemplet i vognkort) med 205/40-17.

242/244 er 175 R14

245 185/70 R14

Blir heller ikke 5% avik for hver gang du godkjenner dekk/felg..

og 215/45-17 er ikke ballongdekk.... Liker fine dekk og ikke 80profil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 profil får holde i massevis 45 profil er traktor uansett hva folk mener er rikti rullediameter eller ikke, har blitt stoppa med feil rullediameter før og aboltu ingen som har sagt noe på det!!

vedkommende spurte om det var riktige dekker... og ja det er det... voldsomt til barnehagetendenser her...

Jeg skal ikke nekte dere å ha 20profil eller hva det måtte være. men jeg har bare sagt hva som er riktig ,og da må han ha 45 profil. men opp til vedkommende....

blir vel bare sett på som en sur gammel gubbe nå ,men det bryr meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vedkommende spurte om det var riktige dekker... og ja det er det... voldsomt til barnehagetendenser her...

Jeg skal ikke nekte dere å ha 20profil eller hva det måtte være. men jeg har bare sagt hva som er riktig ,og da må han ha 45 profil. men opp til vedkommende....

blir vel bare sett på som en sur gammel gubbe nå ,men det bryr meg ikke.

ja, minner meg om barneskolen..

Jeg hadde sykkel med støtdemper fremme (som var ganske uvanlig på den tiden).

En kompis av meg, kom med den fine logikken:

man trenger ikke støtdempere, er jo bare å slippe ut luften av dekkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk er bare tull dere, dra en kondom over felgen og kjør. Husk at bilen går mye fortere med små hjul, helt sant, bare mål på speedo.

Seriøst, hva er det der med ekstrem senking og små hjul her på volvo forumet? Kjører dere bare rundt på parkeringsplasser, eller hopper dere høyt opp i plastbøttene dere kaller seter, hver gang dere ser ett hull i asfalten, og ratter for harde livet i de underdimensjonerte rattene deres, mens avløpsrørene dere kaller eksosannlegg gnistrer mot asfalten?

Dette er ett traktordekk:

istockphoto_351571_tractor_wheel.jpg

Er ikke meningen å fornærme noen her, men man burde da selv få lov til å bestemme hvilke dekk og/eller høyde man har på bilen uten å bli mobbet her inne for det.

Og Confucius sier: "Mann som ikke kan kjøre over fortauskant, finner ikke parkeringsplass."

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242/244 er 175 R14

245 185/70 R14

Jeg mener å huske det finnes flere forskjellige dekkdim enn det der,tror faktisk de sjekker litt før de skriver inn alternativ dekkdim i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk er bare tull dere, dra en kondom over felgen og kjør. Husk at bilen går mye fortere med små hjul, helt sant, bare mål på speedo.

Seriøst, hva er det der med ekstrem senking og små hjul her på volvo forumet? Kjører dere bare rundt på parkeringsplasser, eller hopper dere høyt opp i plastbøttene dere kaller seter, hver gang dere ser ett hull i asfalten, og ratter for harde livet i de underdimensjonerte rattene deres, mens avløpsrørene dere kaller eksosannlegg gnistrer mot asfalten?

Dette er ett traktordekk:

istockphoto_351571_tractor_wheel.jpg

Er ikke meningen å fornærme noen her, men man burde da selv få lov til å bestemme hvilke dekk og/eller høyde man har på bilen uten å bli mobbet her inne for det.

Og Confucius sier: "Mann som ikke kan kjøre over fortauskant, finner ikke parkeringsplass."

haha, sinnsykt bra sagt :D

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 45 profil er så"JÆVLIG" traktor dekk, så får mann heller vurdere 18" med 40 profil da.

Det koster antagelig mindre å kjøpe et sett 18" felger og dekk, enn å først kjøpe feil profil til 17" og der etter bli stoppet i tekninsk for å i etterkant måtte kjøpe seg ett nytt sett med dekk for å imøtekomme kravene for rulleomkrets, spedometer feilvisning etc.....

Enig at det må være myyyyyye bedre å ha ting i orden på bilen, slik som "slaktern" fra Bææærgen sier......:)

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som at det PASSER med 45 profil da ivertfall;) 40 profil får jeg skaffe meg senere om jeg føler meg skikkelig kriminell en dag!:P

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242/244 er 175 R14

245 185/70 R14

Må bare beklage å opplyse om at 240 er levert med 165 sr14 på visse årsmodeller irundt 1978-1980.

Det vil vel si at de er godkjent med 205 og 215/40-17".

Lenke til kommentar
Del på andre sider