Gå til innhold

Info Og Bilder Av Mitsubishi Consept-X

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Mitsubishi viser i år mange nyheter på bilutstillingen i Geneve i mars. Blant disse finner vi Concept-X, en bil som vil rulle på norske veier i nær fremtid.

 

Inspirert design

Mitsubishi Motors visjon og fremtidsrettede design tanker kommer tydelig frem i Concept-X frontlinjer. Med en aggressiv, mer åpen grill og en trekant-formet, dominerende 3 Diamanter logo, ser man at Concept-X har gått et skritt videre fra Concept-Sportsback som ble vist på bilutstillingen i Frankfurt i september 2005. Concept-X front er blitt et blikkfang der den nye logoen står i fokus.

 

Innvendig ser vi at det enkle er kombinert med det funksjonelle. Her skal all oppmerksomhet kunne rettes mot selve bilkjøringen. Design teamet har ikke spart på noe når det gjelder utvikling av farger, setetrekk og lys som gir den virkelige rally-følelsen.

 

Bilen er designet i Europa, og med bruk av Mitsubishis sportlige DNA sammen med japansk arv og visjon, har Concept-X kjøreegenskaper som har kjennetegnet Lancer Evolution serien siden 1992. Det er ikke vanskelig å se for seg at dette er en konseptbil bil som dagens Mitsubishi Galant, Carisma og Lancer kunder vil finne seg til rette i når gateversjonen av Concept-X kommer på markedet i nær fremtid

 

Fremtidsrettet motor, avansert 4WD system

Concept-X er utstyrt med en 2.0 liter turboladet MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control) aluminium motor. En 6 trinns clutch-løs girkasse styres fra rattet og gjør at føreren kan konsentrere seg fullt og helt om å styre bilen.

 

Videre vil Concept-X bli utstyrt med Mitsubishis nye 4WD teknologi, også kalt ”Super All Wheel Controll (S-AWC). Denne nyvinningen gir bilen sterkt forbedrede kjøreegenskaper under alle forhold. Basert på 4WD systemet som er brukt i Lancer Evolution, som er bygget rundt ACD (Active Centre Differential) og Super AYC (Active Yaw Control) teknologi, vil S-AWC systemet i tillegg få Active Brake Control, Active Steering System og Roll Control Suspension teknologi. Alle disse systemene vil kobles sammen og samarbeide gjennom S-AWS.

 

Aluminium

For å gjøre bilen lettest mulig er store deler av karosseriet i Mitsubishi Concept-X produsert i aluminium. En ny type rammedesign gir vesentlig økt karosseristivhet, mens ved bruk av aluminium i panser, bagasjeroms lokk, skjermer, tak og dør paneler er vekten redusert.

 

Vektreduksjonen i tak og øvre deler av karosseriet gjør at tyngdepunktet senkes, mens den i dører, panser og bagasjerom forbedrer styreegenskapene.

 

Multi-media system på plass

Innvendig har Concept-X et nytt og avansert interiør. En LCD skjerm gir sjåføren oppdatert informasjon om bilen og S-AWC systemet, samtidig som han tilgang til navigasjonssystemet. Passasjerene i en Concept-X vil dessuten ha sine egne LCD skjermer i baksetet.

 

Spesifikasjoner

Total lengde 4530 mm / bredde 1830 mm / høyde 1470 mm

Akselavstand: 2650 mm

Sporvidde: F/R 1565 / 1565 mm

Antall seter: 4

Dekk: 255/35R20

Hjul: 20 x 9J

 

 

Frontvenstre.jpg

 

Venstrefelg.jpg

 

Undervenstre.jpg

 

Spoiler.jpg

 

Siden.jpg

 

Lengerbak.jpg

 

Hyrefremme.jpg

 

Felg.jpg

 

Bakhyre.jpg

 

Bak.jpg

 

 

 

 

 

 

 

(Hentet fra pressesiden til mitsubishi motors)

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke akkuratt ut som noe du kan hive på et nummer, og stille opp i et rally med lenger.. Jeg liker den definitivt ikke!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene sier at Mitsubishi har fått "kalde føtter" og kommer til å "ta bort" de mest ekstreme forandringene. Ca. 20% forandring på utseende fra denne til produksjons modell. Det tror jeg blir bedre for den er vel ekstrem noen plasser etter min smak

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår