Otto Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Kontertrer/bytter du Chip :) Lager en liten guide på hvordan man gjør det :) Jeg gikk på http://www.vikingchip.com/ og bestilte en trimchip til B230ET, når du bestiller må du oppgi de tre siste tallene som står på styreboksen din. Tallene står på den orange Bosch lappen som er på boksen. Og kan være -012, -022 eller -026. koster 1000kr :) fin service og levingstid, tok 1 dag! men tar vist noen dager å produsere den tror jeg?! :S Så bestilte jeg den og den kom i posten pr brev :) Så testet jeg turbotrykket på den org. måleren(har ikke med "tall" på). Så fant jeg meg en stor garsje (Turbo-Per sin) med grav. mye så på G. Bak her befinner da Motronic boksen seg og inni der en Chip! Bort med deksel og plast :) Er lurt å ta ut boksen, 2 skruer :) Den gummien er bare å røske av:) men jeg satt den på plass også da.. Skru opp på den siden mot høyre hvis du ser fram i bilen! PS! ikke ta på kretsene, altså da mener jeg det er metal, der det går størm! Ta på kantene slik som vist på bilde! du kan også jorde deg til bilen for å få samme joring som bilen da skulle d ikke skje noe. Men anbefaler hold på kantene! :) Ny chip på plass, gammel i dass! ;) Under bilen å skru på "stage". Får å få mer trykk, gjør den kortere. Kan være litt treig! Ut å prøve, tipper jeg lader ca 0.6 - 0.7 bar.. Skal justere opp til 0.9 bar:) Dette er et utsagn fra min proskjet tråd :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 ET lader vel 0.7 orginalt ved 182 hk? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Fin tråd;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Turbosleden min ladder ca en halvcentimeter nedover rødskalan.. er ikke chippet! noen som vet hva laddetrykket er sånn ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 fine bilder.. men jeg vil gjøre dere OBS på statisk elektrisitet!! kan blåse hjernen med statisk! kjøp statisk lenke eller hold i jord.. (karross).. ikke sitt å mekk elektronikk med ullsokker og fleecejakke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 fine bilder.. men jeg vil gjøre dere OBS på statisk elektrisitet!!kan blåse hjernen med statisk! kjøp statisk lenke eller hold i jord.. (karross).. ikke sitt å mekk elektronikk med ullsokker og fleecejakke. hehe.. ja bra du nevete det, som elektriker så glemmer jeg å neve det til folk gjør det god vane fra skolebenken :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 ET lader vel 0.7 orginalt ved 182 hk? sikker på det? jeg mener det er 0.45 ved 182hk.. Her er en skive jeg fant på nette en plass. som da oversetter fargene på den org. TT målern til bar. Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Technical_pages/turbo_engine_ouputs.htm 7.5 psi - 3,500 1 bar = 15 psi.. ergo, 0.5 bar @ 3500rpm. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 hvilke påkjenninger øker når man skrur opp ladetrykket på turboen? er det lurt og skaffe dumpventil før man skrur opp ladetrykket? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 hvilke påkjenninger øker når man skrur opp ladetrykket på turboen?er det lurt og skaffe dumpventil før man skrur opp ladetrykket? jeg regner med du redusere levetiden på tuboen, som du egentlig gjør med alt man trimmer. man tar ut mer effekt og prisen for det er kortere levetid. dumpventil har du om du har en orginal volvo turbo bil, men den lager sikkert ikke så mye lyd. hvis du ser på det røret som går fra turboen til intercooleren så vil du se den org. dumpventil den er festet på venstre siden av blokken. Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 på ET motorer ja..gamle ft'n har vel integrert i turboen.. om du har org. filter m.boks vil du ikke høre så mye, men napp av slangen eller sett på åpent filter, så vil du høre en hel del forskjell.. kan også rive ut den isoleringsmaten under panseret, da får du mye mer motorlyd og pust/pes fra turboen..hvertfall på en celica gt-4 vi gjorde det på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 det jeg gjorde for å få en del mere lyd, var at jeg brukte en hullborr, og borra en del hull i luftfilterboksen.. gnår jeg kjøpte bilen, så var det powerfilter i origianlboksen, så det hjalp endel å borre hull i den. ble mye mere lyd av det også.. Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 når man justerer ladetrykket opp, er det ikke lurt å senke kompresjonen i motoren då?? hvis du stiller en del høyere ihvertfall..??? hvilken skade tar motoren hvis du stilelr det opp til 0.9 bar som han her i tråden gjorde+??? Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 når man justerer ladetrykket opp, er det ikke lurt å senke kompresjonen i motoren då?? hvis du stiller en del høyere ihvertfall..???hvilken skade tar motoren hvis du stilelr det opp til 0.9 bar som han her i tråden gjorde+??? Jeg smekka chip inn i min da jeg fant ut at jeg hadde stillt trykket for høyt opp! (gadd ikke legge under bilen ijen og stille) nå ladder jeg 0,7 og jeg har tenkt og stille opp til 0,9-1bar ;) så får vi se om ETn holder! rykern så rykern. FT next! og biln blir kjørt relativt hardt så kan komme tilbake til saken om en måned eller 2... så finner vi ut hvor mye ETn tåler ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Åskru opp trykket på en ET motor er å be om 2 hull i blokka :D Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.