DFR Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Bra, da ser jeg positivt på det også ;) heheeeEtter jeg har satt inn chipen, må jeg justere opp trykket selv da eller? :hide det gjør seg nok ikke selv nei;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 det gjør seg nok ikke selv nei;) Nei, jeg regna jo med det ;) Men jeg mente om det er vanskelig eller ikke? Jeg vil ikke skru opp mer enn 0,9 med hensyn til min originale intercooler. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Nei, jeg regna jo med det ;) Men jeg mente om det er vanskelig eller ikke? Jeg vil ikke skru opp mer enn 0,9 med hensyn til min originale intercooler. nei er ikke vanskelig, du bare skrur på "øyet" på staget til wg'n. skru inn et par runder og sjekk hva trykket blir da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 må man ha låsemutteren på staget fra wg? jeg kjøpte en overhallet turbo og den har ikke låsemutteren.. men er plombert staget for det! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 well trenger og trenger kommer jo an på hvor lett den skrus ut for at staget kan rotere i klokka... staget nappes jo inn og ut når du gasser og slipper gassen så kan gjenges løs... men er vel ikke noe problem å få tak i mutter. er litt rar gjengestigning på di der staga men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg har skruet mitt stag så mye det går, og den originale intercooleren tåler det fint. Blir ca 1 bar. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 well trenger og trenger kommer jo an på hvor lett den skrus ut for at staget kan rotere i klokka... staget nappes jo inn og ut når du gasser og slipper gassen så kan gjenges løs... men er vel ikke noe problem å få tak i mutter. er litt rar gjengestigning på di der staga men... tja.. sier noe der... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Jeg har skruet mitt stag så mye det går, og den originale intercooleren tåler det fint. Blir ca 1 bar. ca hvor mye tåler en org intercooler? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 tåler vel 1-1,5 men det er vel bra på grensen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 ca hvor mye tåler en org intercooler? Jeg kjører på 1.3 med org intercooler, hvor smart det er er en annen sak men det holder ihvertfall:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 når du passerer en vis trykkmengde så blir det for mye luft, og den klarer ikke kjøle ned alt, så den har da ikke så god kjøle evne. den tåler 1.5bar trykk. men den er ikke effektiv over 1bar. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 jes det er sant men di spurte om hvor mye trykk den tålte ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 den tåler 1.5bar trykk. men den er ikke effektiv over 1bar. noe du ikke fikk med deg? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 den tåler 1.5bar trykk. men den er ikke effektiv over 1bar.noe du ikke fikk med deg? hehe... jo fikk det med meg ja ;) så er spørsmålet om du henter mer hk med 1.5 bar trykk og høyere innsugstemp elr 1 bar med lavere innsugstemp... go figure ;) men jeg ville gådd for en annen kjøler på over 1 bar! di koster jo ikke mange kroner disse ettermarkedskjølerne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 kommer nok ikke til å kjøre over 1bar.. skal kjøre motoren inn først.....:thumb Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.