ole180 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 på en fk motor, der går det ikkje ann og justere opp trykke, du må bytte fjøra inni WG. går det ann og skimse den opp? stramme den opp alså?uten og levere den inn? noen som har gjort det? Skru staget helt til buns da får du ca altfor lite trykk:P for å justere dette kan du ta slangen som går fra klokkå, løyse du den så kjøre du fullt trykk, du kan justere dette med å sette i ett rør på midten med ett lite hål i, f.eks bremserøyr, lag ett lite hål i den (begynn på 1mm og jobb deg oppover) lag flenser i kvar ende, viss kje så fyke driten t helvette:P der kan du få opp trykke ditt lett som ein lek, har d sjøl på min bil, og har ein kompis som har kjørt me d i øve ett år nå funker fett.... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 ole180: del opp inlegget slitsomt og lese. Et motoren lader 0.65 orginalt. mer ladetrykk og litt høyere komp en FK\FT, derfor mer hk. 1 kilo er ok på en org ET motor. noen kjører 1.5 bar uten og rase og knekke råder. andre raser på org ladetrykk Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 ole180: del opp inlegget slitsomt og lese. Et motoren lader 0.65 orginalt. mer ladetrykk og litt høyere komp en FK\FT, derfor mer hk. 1 kilo er ok på en org ET motor. noen kjører 1.5 bar uten og rase og knekke råder. andre raser på org ladetrykk ja, kommer nok mest ann på høgrefoten, men ifølge bøker fra volvo verksted, og bøker der du avleser alt om motoren så står d 0.4 bar på begge motorer, forskjellen er styresystemene, turboen, og hvor mye bensin som blir mata på, dette i følge bøker som kommer fra verksteder, og svenske forhandlere. men kan nok stemme at di tåler 1.5 bar, men då ville kje eg trøkkt inn gassen fort, for 9mm råder er ikkje allverdens sterke. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 FK 0.3 bar. FT 0.5 bar. ET 0.65 bar mener jeg at det skal være. men ET har også 531 toppen. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 trodde ladetrykke på orginal ET låg på ca 0.55-0.6 eg. men om den lader høyere, uten og skru opp....så må man sjekke gummislangen til regulatoren. denne pleier og bli rift i, man kan merke dette med at bilen går unormalt godt=) ET lader vel 0.7 orginalt ved 182 hk? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 er det kun vikingchipp som selger chipp til b230ET? eller er det flere? skal bestille no,å lurte på ka som er å annbefale? om de finst flere levrandører? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 VikingChip er jo det mest utprøvde, og "beste", siden det er det de fleste har hørt om. Personlig sitter det en ukjent chip i den andre motorstyringa mi, med en klistrelapp hvor det er skrevet med kulepenn "KRB 230 ET" Denne vet jeg ingenting om, men jeg skal bestille VikingChip, da jeg ikke vet om denne funker. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 trodde ladetrykke på orginal ET låg på ca 0.55-0.6 eg. men om den lader høyere, uten og skru opp....så må man sjekke gummislangen til regulatoren. denne pleier og bli rift i, man kan merke dette med at bilen går unormalt godt=) unormalt godt - oh yes den slangen var det rift hos meg ja...:D eller den var helt morken.... hehehe Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 er det kun vikingchipp som selger chipp til b230ET? eller er det flere?skal bestille no,å lurte på ka som er å annbefale? om de finst flere levrandører? har hjærne med siste utgave av bsr chip montert. skal bygge om til sprut så denne er til salgs da hvis du lurer. er vel den beste chipen som er å få tak i bortsett fra skreddersydd. OG NEI DETTE ER IKKE SAMME SOM DEN GAMLE TYPEN BSR CHIP SOM KUN FJÆRNER LADETRYKKSSPERRA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveit'n Skrevet Mai 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2007 kunne du fått bildene til å verke igjenn.. Siter Tveit'n Performance Volvo 740 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Ja om bildene kunne kommet på plass igjen hadde det vært fint...:) Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Er d ingen her som har fakta på ladetrykket på en ET motor? dere babler om alt fra 0,4 til 0,7, hvor har dere dette i fra da, jeg mener ditt, jeg mener datt sier dere. huff.... Nei dette må jeg rette på, mine opplysninger kommer ifra volvos SERVICEHANDBOK for B23ET, B200ET og B230ET. Tenkte å scanne dette så alle ser dette, men veit ikke åssen jeg skal få bildene på forumet. MEN..... ORG LADETRYKKET PÅ DISSE MOTORENE ER 0,45-0,53 kp/cm2. nå må dette være slutt diskutert folkens, dette er FAKTA fra volvo;) Håper nå at dette er nyttig for noen:) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Stemmer nok bedre det, når min var original lada den HVERTFALL ikke mer enn ca 0.4, for et tragisk puslete tall. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Dette er et litt dumt spørsmål men, hvor mye mere hester/effekt får man av å bare øke trykket? Min helt nye Garret T3 turbo lader 0,5bar nå, hvor mye vil bedre vill den gå vis jeg øker til 0,8bar? Og kan noen få bildene til å funke igjenn?:) mvh kristoffer Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Dette er et litt dumt spørsmål men, hvor mye mere hester/effekt får man av å bare øke trykket?Min helt nye Garret T3 turbo lader 0,5bar nå, hvor mye vil bedre vill den gå vis jeg øker til 0,8bar? Og kan noen få bildene til å funke igjenn?:) mvh kristoffer tipper du passerer 200 strekke;) men du øker ikke trykket uten å chippe først nei,men nå gikk jeg ut ifra en B230ET motor da, vilken motor er d snakk om da? viss d ikke er B230ET? Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.