ealoken Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 passerer IKKE 200 hk nei...org T3 fra B230 ET flytter 220 hk på 1.2 kilo. ( teoretisk ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 tipper du passerer 200 strekke;) men du øker ikke trykket uten å chippe først nei,men nå gikk jeg ut ifra en B230ET motor da, vilken motor er d snakk om da? viss d ikke er B230ET? Det er en B230ET som står i ja:) Tenkte og chipe og å stille opp trykket:) får håpe på 200hk sterke turbo hester:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 passerer IKKE 200 hk nei...org T3 fra B230 ET flytter 220 hk på 1.2 kilo. ( teoretisk ) å hvor faen har du dette ifra da? teoretisk så skal den klare 220-230 ved 1bar du, men dette er ingen vits i å diskutere. PS, alle vet jo at disse bruker gå til helvete når den passerer 1 bar da pga rådene, å da passerer man 230-240hk;) (ikke med org turbo nei);) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Det er en B230ET som står i ja:)Tenkte og chipe og å stille opp trykket:) får håpe på 200hk sterke turbo hester:) du havner nok omkring dær uanz hva andre sier, for d sier jo seg selv d, å øke trykket,(etter chipping ja) fra 0,5 til 0,8 så må du vel få ut ca 18hk for pokker;) prater nesten om en dobbling av org trykket da;) viss d er for mye snakk om disse hk`ene, så skulle man jo nesten hatt den på dyno test, da er d ivertfall ikke mere å disk;) men hvem faen gidder å kaste bort penger på en sånn test;) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 å hvor faen har du dette ifra da? teoretisk så skal den klare 220-230 ved 1bar du, men dette er ingen vits i å diskutere.PS, alle vet jo at disse bruker gå til helvete når den passerer 1 bar da pga rådene, å da passerer man 230-240hk;) (ikke med org turbo nei);) bare og få turboens kompressorkart frem så skal jeg vise deg. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 ingen som kan få bildene til å komme frem igjenn slik at jeg kan se hvordan jeg skal montere chipen? er sikkert ikke vanskelig men lik så greit å faktisk se bildene på en veileder da:)? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 er ikke noe nasa greier da, du skrur ut hjernen, åpner den, så ser du jo åssen chip som er lik den nye du har i handa, så napper du ut den, og smetter i de nye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 er ikke noe nasa greier da, du skrur ut hjernen, åpner den, så ser du jo åssen chip som er lik den nye du har i handa, så napper du ut den, og smetter i de nye! ja, regnet med det da;) men en veileder utn bilder, hva er nå det?:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 bare og få turboens kompressorkart frem så skal jeg vise deg. okay, for gi meg da;) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superkul Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 funker ikke bildene i guiden? eller er det bare pc`n min som er teit? :wonder: Siter Volvo 940 x: Volvo 740 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Funker nok ikke di nei.. Otto burde ha oppdatert litt her ja :) Er latterlig enkelt og bytte egentlig, men er seff greit å ha en bruksanvisning hvis det er første gang man gjør noe slikt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 var her bilder ta chip bytte i f sprute? hl2,4... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiasbore Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 B230et lader 0,5 bar på måleren min... Den er helt original. :volvsmile Siter ...............__________ ......____//_____l_________ ----,o-----volvo FOR LIFE ----@) ----`----(@)=========(@)-` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 og går som en dass;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiasbore Skrevet Mai 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 Kontertrer/bytter du Chip :) Lager en liten guide på hvordan man gjør det :) Jeg gikk på http://www.vikingchip.com/ og bestilte en trimchip til B230ET, når du bestiller må du oppgi de tre siste tallene som står på styreboksen din. Tallene står på den orange Bosch lappen som er på boksen. Og kan være -012, -022 eller -026. koster 1000kr :) fin service og levingstid, tok 1 dag! men tar vist noen dager å produsere den tror jeg?! :S Så bestilte jeg den og den kom i posten pr brev :) Så testet jeg turbotrykket på den org. måleren(har ikke med "tall" på). Så fant jeg meg en stor garsje (Turbo-Per sin) med grav. mye så på G. Bak her befinner da Motronic boksen seg og inni der en Chip! Bort med deksel og plast :) Er lurt å ta ut boksen, 2 skruer :) Den gummien er bare å røske av:) men jeg satt den på plass også da.. Skru opp på den siden mot høyre hvis du ser fram i bilen! PS! ikke ta på kretsene, altså da mener jeg det er metal, der det går størm! Ta på kantene slik som vist på bilde! du kan også jorde deg til bilen for å få samme joring som bilen da skulle d ikke skje noe. Men anbefaler hold på kantene! :) Ny chip på plass, gammel i dass! ;) Under bilen å skru på "stage". Får å få mer trykk, gjør den kortere. Kan være litt treig! Ut å prøve, tipper jeg lader ca 0.6 - 0.7 bar.. Skal justere opp til 0.9 bar:) Dette er et utsagn fra min proskjet tråd :) Jeg kan ikke se noen bilder jeg :ass: Siter ...............__________ ......____//_____l_________ ----,o-----volvo FOR LIFE ----@) ----`----(@)=========(@)-` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.