deleted Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Yes! Nå som jeg endlig har begynt med selve bilen tenkte jeg det var på tide å starte en project tråd her på bilforumet.net Tekniske ting angående projectet til nå kan leses her: http://www.carputer.no/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=957 Del lista: 1 Stk Toyota Celica T23 *Kjøpt inn* Produseres ikke lenger, men brukte kan kjøpes på finn.no =) 1 Stk Toyota Celica T23 Radiostyrt Modell Bil (kommer tilbake til hva denne skal brukes til :lol: *Kjøpt inn* 1 Stk Orginalt Veilside EC-I Celica T23 Bodykit *bestilt* 1 STK LSD-Lambo Door Kit *Kjøpt inn* TOYOTA CELICA OEM Z3 Style Fenders *Bestilt* TOYOTA CELICA M3 STYLE MIRRORS *Kjøpt inn* OEM Style Hood, Carbon Fiber *Kjøpt inn* Head Light Covers *Kjøpt inn* KW, Version 2 Justerbart Senkesett\Dempere *Kjøpt inn* Racinghart CR 19" Gold *aventer, sjekker forskjellige alternativ* TSW Rib *Bestilt* (Kun ment for temperært bruk): 2 STK Tru Technology C-7.4 T *Kjøpt Inn* 1 STK Tru Technology C-7.2 AT *aventer, C-7.4 test* 1 STK Tru Technology Hammer C-1 *aventer, C-7.4 test* 2 1\2 sett Focal Be No.7 (3 Way) *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 2 stk Hertz Mille Comp Subs 12" *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 2 1\2 sett AD MM Series (3 Way) *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 2 stk Soundstream Powerplants *Kjøpt inn* 1 STK 40 Farrads hybrid kondensator fra Tatsumi *kjøpt inn* 2 Stk 300 Watts 12 volts ATX power *kjøpt inn* 1 Stk IN-DASH VGA 7" "modellen hvor skjermen kommer ut i bunn, slik at den dekker minst mulig av 8" som sitter over *kjøpt inn* 3 STK liliput VGA 8" *2 kjøpt inn, bestilt fler* 1 Stk liliput VGA 10" *ugår, må ha noe bedre enn dette* 1 Stk Elmscan 5 *kjøpt inn* 1 Stk GPS *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 Stk LCD skjerm VGA 32" (Hest med Touch om jeg får tak i) *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 Stk remote sensor *kjøpt inn* 2 Stk VGA splittere *kjøpt inn* 4 Hardisker WD 400 Gigabyte *kjøpt inn* 1 stk Wlan Gigabit Router *bestilt* 20 meter CAT 6 Cable *bestilt* 4 stk CAT 6 Contacts *bestilt* 2 STK Aten USB 2.0 slim hub 4P m/strømforsyning *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 Stk Pioneer DVR-K05 Slotin *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 Stk Xbox 360 *kjøpt inn* 1 Stk PS2 (With Hardisk Mod \ Memcard Hack) *kjøpt inn og modifisert* 1 Stk Ps2 Memory Card *kjøpt inn og hack installert* 1 Stk Ps2 Network Adapter *kjøpt inn* 1 Stk Component til VGA Linjedobbler 480i (NTSC Game) \ 576i (PAL Game) > 480p (NTSC Game) \ 576p (PAL Game) (monteres til bruk for video oppskalering av PS2) *kjøpt inn* 1 Stk Maxtor 120 GIG for PS2 Network Adapter *kjøpt inn* 1 Stk Development Xbox (Ikke i komersielt salg, kun for utviklere) *kjøpt inn* 1 Pioneer AVH-P5700DVD *Kjøpt inn* 1 Pioneer SDV-P7 *Må være koblet til IPBUS'en om optical 2 skal virke* (skal ikke brukes)* *Kjøpt inn, orker ikke vente firmware hack eller emulasjons dongel løsning* 1 Stk Pioneer DEQ-P6600 *kjøpt inn* 1 Stk Pioneer CD-SR100 *kjøpt inn* 2 Stk modded Pioneer Optical Cable (Toslink > Pionner propretary conector) *kjøpt inn, kabel modifisert* 2 Stk soundstream speaker grills 12" *kjøpt inn men feil dim 10", byttes* 1 Stk Mobil Ipaq HW-6515 *kjøpt inn* 1 Stk Sony Ericson bluetooth headsset *kjøpt inn* 1 stk bluetooth dongle *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 stk VGA DUALHEAD KWM switch *kjøpt inn* 1 Stk Fiber Optical Toslink Switch *kjøpt inn* 1 stk Biodisk *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 Stk Pentium 4 (Hovedkort \ CPU\ Skjermkort ikke enda bestemt) *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 stk SDM PCI CardBus adapter *aventer, sjekker forskjellige alternativ* 1 stk Huawei E620 UMTS/EDGE/GPRS datakort med NetCom Connect *aventer, til projectet er ferdigstilt* Parts List Software: 1 stk Windows Xp Mediacenter Edition 2005 *kjøpt inn* 1 stk CentraFuse Frontend *Beta testing* 1 Stk Powerdvd 6.0 *kjøpt inn* 1 FFDSHOW *gratis nedlasting fra sourceforge* 1 DVD Decrypter *gratis nedlasting* 1 Image Burn *gratis nedlasting* Diverse destinator GPS kart *bestilt* Diverse Musikk DVD's: Rock America, Promo Only, Mixed Mash *noe kjøpt inn, mye i bestilling* Diverse Musikk CD's: Audio CDs + DVD-PLUS (DVD Side + Audio CD side Hybrid DVD\CD Format) *har utallige mengder liggende* 3 Stk Stinger SP1000 Batteri *kjøpt inn* Mascot lader Type 9541 (200-2000 Ah, 12 Volt 40A) 2 Stk Tsunami FBW911-ANL Fuse Holders *En på hver side nermest mulig Batteriene* *Kjøpt inn* 1 Pck Tsunami Sikringer *Kjøpt inn* Har fått hjelp idag til demonteringen av fagfolk under prosessen. Hele bilen var ferdig "demontert" innvendig aløpet av 2 timer. Noen bilder av prosessen her. Imorgen begynner jeg med demping av bilen, 2 ruller med "Brown Bread" dempe matriale skal inn, så det blir nok en travel dag imorgen. Resten av kvelden nå vil gå med til og lage en oversikt over alle potesielle kabler / små enheter som skal inn. Nå som jeg har fått en oversikt over hva som egentlig er av rejell plass i bilen blir det generelt lettere å finne ut hvor en skal plassere den forskjellige hardwaren i bilen. Høytaler kabler til diskant og mellomtone vil mest sansynlig bli lagt i taket, mens kabler til midbass, strøm, vga, cat6, fiber, usb ect vil bli lagt langs gulvet. Har en stor "hjemmelekse" til imorgen da det vil være dumt å "glemme" noen kabler. Jeg får sette meg ned litt med "hjernen i bløyt" og se hva jeg kommer opp med. Flere oppdateringer kommer imorgen. Tråden på http://www.Carputer.no og denne her på bilforumet.net vil bli oppdatert mer eller mindre simultant fremover. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 kult.....hvilken farge skal du ha på bilen? beholde orginal? Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomTei Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Har hørt om dette prosjektet før og lest litt om det... Det blir helt rått når du får alt på plass... Er virkelig ett nyskapende prosjekt... Lykke til!!! Tommy Siter 1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Har hørt om dette prosjektet før og lest litt om det... Det blir helt rått når du får alt på plass... Er virkelig ett nyskapende prosjekt... Lykke til!!! Tommy Takk skal du ha. Klokka er blitt 04:00 og jeg er endlig ferdig med utkastet mitt over extra PC relaterte kabler som skal inn. Dette er et "forslag" om det lar seg gjøre og strekke alle disse kablene i tilegg til de vanlige bilstereo anlegg relaterte kablene vet jeg ikke, men dette er hvertfatt et "ønske" utkast av hva jeg kunne tenke meg å montere. Forklaring av hva som ønskes av kabler er som følger: 1. Skjerm 10" : +12v, 1 x VGA, 1 x USB 2. Aktivator : +12V, relle styring ? 3. IR øyer + 8": IR kabel x 7, 1 x VGA, 1 x USB, +12V 4. AVH-P5700DVD, IN Dash VGA: 1 x VGA, 1 X USB, +12V, 1 x Fiber, ISO Power 5. KWM Switch + VGA Splitter: 9V x 2, 2 X VGA, PS2 x 2 6. USB HUB + Smart Card Reader: 2 X USB 7. DVD Brenner: 1 x USB, +12V 8. Skjerm 8": 1 X VGA, 1 x USB, +12V 9. Skjerm 8": 1 X VGA, 1 x USB, +12V 10. Skjerm 8": 1 X VGA, 1 x USB, +12V 11. Skjerm 8": 1 X VGA, 1 x USB, +12V 12. TP Kontakt: 1 x STP Cat 6 13. Playstaion 2 Kontakt, Xbox Kontakt, TP Kontakt: 1 X Playstation 2 pad kabel, 1 x Xbox Pad Kabel, 1 x USB, 1 x STP Cat 6 14. Playstaion 2 Kontakt, Xbox Kontakt, TP Kontakt: 1 X Playstation 2 pad kabel, 1 x Xbox Pad Kabel, 1 x USB, 1 x STP Cat 6 15. Skjerm 8": 1 X VGA, 1 x USB, +12V 16. Skjerm 8": 1 X VGA, 1 x USB, +12V 17. Skjerm 32" \ 37": 1 X VGA, 1 X USB, +12V 18: Høytaler for Analog DEMO, 1 Mikrofon: 1 x Høytaler Habel, 1 x Mic Kabel 19: ODB-II: Com Port Cable Legg merke til at pungt 18 ikke er merket av på bildet, har enda ikke funnet ut om jeg skal montere denne høytalern eller ikke da den ikke vil ha noen rejell funksjon annet enn til "show" Pc relaterte kabler som vil gå i bagasjen er heller ikke med på denne grove skiseringen jeg har satt sammen. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Burde kanskje gå til innkjøp av en eller annen superalarm også her kanskje? Skal følge med på dette prosjektet ja :) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Alarm og sikring tror jeg med stor sikkerhet ingen skal måtte bekymre seg for om jeg kjenner deleted rett... ;) Anyways, fett dette deleted, blir kult å se hvordan det utvikler seg nå :P. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Alarm og sikring tror jeg med stor sikkerhet ingen skal måtte bekymre seg for om jeg kjenner deleted rett... ;) Anyways, fett dette deleted, blir kult å se hvordan det utvikler seg nå :P. Skal selvfølgelig finne en god alarm løsning til bilen, men tar et skritt av gangen. El-Loco, du kjenner meg jo egentlig ganske godt, så du vet jo at jeg egentlig ikke gjør ting "halveis" hehe. Har idag fått begynt med dempinga av bilen. Fjernet også "taket" og dashbordet idag. Glemte desverre kameraet men tok noen bilder med mobilen. Jeg har skjønt at demping prosessen vil ta litt tid så jeg har nok å gjøre i dagene fremover. Det er nå ihvertfall godt og finaly ha kommet igang med bilen. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Den som hadde hatt penger til noe slikt...har brukt snart et år på å spare 100000,-. Det holder knapt til bilen jeg skal kjøpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 kult.....hvilken farge skal du ha på bilen? beholde orginal? Tanken var å beholde orginal fargen, men hel lakkere bilen for så og adde litt motiver om jeg finner noen som gjør dette til en overkommlig pris. Har tatt en prat med Kenth Auto & Tuning AS ( http://www.streetdesign.no ) idag, og har fått god hjelp + gode priser på en del resterende deler som lambo dører, carbon panser, felger, speil, fendere osv. Kenth Auto & Tuning AS ( http://www.streetdesign.no ) hadde også en kontakt som drev med motiv lakkering, så mulig det går ann og få ordnet noe der. Uansett trenger jeg hjelp til design biten, har sett for meg noen motiver jeg ønsker men kunne trengt litt photoshop hjelp til lage et "digitalt bilde" av hvordan det vil se ut. Når så dette er gjort, har jeg en liten lekebil jeg tenkte jeg skulle test lakkere for og få et ordentlig intrykk før jeg sender avgårde IRL bilen til lakking. Hvis noen har spare time og har lyst og hjelpe meg med dette, send meg en PM eller post i treaden her. Den som eventuelt hjelper meg med dette vil bli satt opp på lista av personer som har hjulpet til på projectet. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Heftig prosjekt ;) men liker meg best foran pc'n eller i tv kroken jeg da... skal jeg kjøre bil så er det faktisk for å kjøre isteden for å se på film, brenne cd'r osv ;) men stå på... dette blir heftig... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Heftig prosjekt ;) men liker meg best foran pc'n eller i tv kroken jeg da... skal jeg kjøre bil så er det faktisk for å kjøre isteden for å se på film, brenne cd'r osv ;) men stå på... dette blir heftig... Hehe, kunne egentlig ikke vært mer enig. Liker meg best forran Projectoren eller PC skjermen selv, TV eller TV krok har jeg ikke. Nermeste jeg kommer er en elektrisk Jensen seng med innebygget masasje, som kan justeres rygg og bein på med tråløs fjernis, hehe. Hater egentlig å kjøre bil, gjør det kun når jeg må. Men når jeg får dette anlegget inn i bilen + et fett utvalg av musikk videoer i DVD format alle tilgjenglig via voice control så tipper jeg at kjøreturer generelt blir mindre hatfulle. Mye av dette projectet blir gjort fordi jeg ser på dette som en personlig utfordring, samtidig som jeg skaffer meg ny kunskap, nye kontakter innen bilstereo, audio \ video brangsjen og bil brangsjen generelt. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Har følgt med en del på tråden din på carputer.no, fett du lager en tråd her også! Jeg så på carputer.no forumet at du etterlyser folk med photoshop skills til lakkering av bilen din. Det er jo eget photoshop forum her, du kan jo prøve deg der? Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Bare så du vet det, det har kommet ny modell av DVD-brenneren. K06, den har jeg, men ikke testet ennå... Venter på hovedkortet og adapteren :) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet Mai 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Har følgt med en del på tråden din på carputer.no, fett du lager en tråd her også! Moro og høre at du har fulgt med mer eller mindre fra starten på projectet. tenkte det var greit og starte denne tråden her da tråden på carputer.no er veldig PC\Hardware\Software relatert og tar dette for seg kanskje litt for grundig til at det har interesse for den generelle massen. Det er jo nå ting skal settes ut i livet og hvor de største utfordringene for min del begynner. Det data messige\hardware messige føler jeg at jeg har kontroll på, men den praktiske fasen som nå har begynt er noe helt nytt for meg. Med den hjelpen og rådene jeg får fra ekspertise innen bilstereo bygging har jeg all tro på at dette skal gå bra. har også Toyota Celica manual boka tilgjengelig + Toyota personell som kan hjelpe meg \ rådføre meg med på utskifting av dynamo, sammen skruing av bilen når den er ferdig osv, så føler meg rimlig sikker der også. Jeg så på carputer.no forumet at du etterlyser folk med photoshop skills til lakkering av bilen din. Det er jo eget photoshop forum her, du kan jo prøve deg der? Kunne kanskje vært en god ide, men har fått respons på forespørselen allerede så jeg ser det litt ann. Lar de som har meldt sin interesse til nå hjelpe meg først så får vi se hvordan det går. Bare så du vet det, det har kommet ny modell av DVD-brenneren.K06, den har jeg, men ikke testet ennå... Venter på hovedkortet og adapteren :) Mvh Stian Takker for tipset! Skal sjekke dette opp nermere. Btw, er det lov og spørre hvor du har kjøpt\bestilt den nye modellen ifra? Over til projectets status per dags dato: Det har vært en lang dag idag, men er nå nesten så godt som ferdig med dempingen av bilen. Det resterende som gjennstår av demping tipper jeg at jeg er ferdig med senest mandags kveld. Har forresten lagt dobbel lag med demping i taket, men glemte desverre å ta bilde av det i farten. Her er noen bilder av fremgangen. Etter denne prosessen så er det montering av diverse kabler som står for tur. Hvor lang tid dette vil ta har jeg egentlig ingen formening om, men blir jeg ferdig med kablingen innen utgangen av Mai må jeg vel si meg fornøyd. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Kjøpte min på Newegg.com. Koster omtrent halvparten av hva den gamle modellen koster på mp3car.com... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg