Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet

deleted

Anbefalte innlegg

Stilige de felgene der :)

Synes egentlig de var finere enn jeg hadde forventet som sagt.

Hehe, kanskje jalla, men de passer da utrolig godt til bilen?! :) Tror det her kan bli kjempe bra, jeg! :D

Tja, vet jeg ikke har ikke prøvd de på enda, må anskaffe dekk først. Men skal jo ikke beholde disse felgene. Har allerede gjort avtale på salg av de for 6500,- kr så fort jeg får Racinghart felgene, noe jeg synes er en fair pris.

Ny pris er vel 14 000 og jeg skal egentlig bare ha de slik at jeg har hjul på bilen til EU kontrollen neste måned. Felgene blir kun brukt ned til biltilsynet og tilbake tipper jeg.

I verste fall bruker jeg disse felgene til jeg har fixa Racinghart "problemet" mitt.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en tur innom http://www.streetdesign.no og diskuterte alternativ for hva jeg skal gjøre med felger, bolter, eventuelt "valsing" av hjulbuer, dekor og eventuelle utstillinger\bilshows.

http://www.streetdesign.no har sagt seg villige til å hjelpe med "valsingen" om dette skulle bli nødvendig, noe jeg setter stor pris på.

Jeg sitter nå å re-vurder felgstølsen jeg ønsker å ha på celicaen. Med "valsing" vil jeg få plass til større dekk\felger.

Det jobbes også med å få tak i racinghart felger, så kanskje dette ordner seg også.

Montering av og tilpassing av deler er beregnet som nevnt tidligere å starte på Torsdag.

Angående front sett testen, har jeg enda ikke hørt noe men håper at det kan skje noe der om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke dette samma morbiden vi kjenner fra før a? :p

edit: eller kanskje ikke.. jaja..

Dette er nok en annen "Morbid" gitt. Den "Morbid'en" vi begge kjenner pratet jeg med på telefon igår og han bor jo i Bergen.

Hvem han fyren som kaller seg "Morbid" som posta i treaden her vet jeg ikke hvem er. Sted: Evje har fyren skrevet.

Samme kan det egentlig være også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom hele posten nå. Er MEGET imponert.

Det er mye lesning i denne treaden som sagt tidligere, mye som kanskje er helt uintresangt for mange siden mye går på data tekniske løsninger \ tester, men takker for intteressen.

Har no gjordt no i det siste? Når forventer du at den skal være ferdig?

Hehe, da har du ikke lest nøye nok igjennom. Det du spør om har vært besvart flere ganger i treaden ;) Første spørsmålet ditt finner du svar på under :)

Over til projectet:

Har nå montert Coilovers både forran og bak, med andre ord senekesettet\demperne er på plass.

Her er bildene:

De gamle orginale demperne:

Coilovers_01.JPG

Coilovers_02.JPG

Top festet til dempere løsnet

Coilovers_03.JPG

Bilen satt opp på 2 små "bukker"

Coilovers_04.JPG

Gamle Coilovers tatt ut:

Coilovers_05.JPG

Coilovers_06.JPG

Coilovers_07.JPG

Coilovers_08.JPG

Nye Coilovers montert:

Coilovers_09.JPG

Bakere del av bilen satt opp på "bukker"

Coilovers_10.JPG

Bakere coilovers skrudd løs og fjernet:

Coilovers_11.JPG

Fjæra til bakere coil spendt opp:

Coilovers_12.JPG

Hvis noen lurer på hvorfor en må gjøre dette er det pga at ikke toppen av "Coiloveren" som holder fjæra på plass skal skyte avgårde. Du vil ikke ha toppen av en demper i panna, da er jeg redd det er "god natt" :shock:

Av en eller annen grunn er bildene jeg tok av de bakere demperne borte. Jeg får prøve å ta bilde av de på nytt senere. Prosessen med å sette dette på tok ca 3 timer, med god hjelp fra kvalifisert personell. :mrgreen:

Idag skal Lambo hengslene monteres. :mrgreen:

Check for updates tonight ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke tar en vask oppi hjulbuene samtidig :) :)

Det gjør jeg mest sansynlig senere når jeg skal sette på 19" og justere høyden på senke settet ;)

Over til projectet:

Da var det Lambo Door Kit'et som sto for tur.

Perosnlig hadde jeg trodd at dette her skulle ta mye lengre tid og være skikkelig kiipt å få justert inn. Hele prosedyren tok ca 5 timer, inkludert justering (begge dører\sider). Igjen med god hjelp av kvalifisert personell selvfølgelig :mrgreen:

Her er bildene:

Det første som ble gjort var å skru av front fangeren og front fenderne:

Lamo_Doors_Mod_01.JPG

Med dørene lukket, stroppet vi fast dørene fra insiden slik at de ikke hadde sjangs til å bevege seg selv om vi skrudde av de orginale dør hengslene:

Lamo_Doors_Mod_02.JPG

Lamo_Doors_Mod_03.JPG

Så var det å "benne" den lille vinkelen til midfestet på framskjermen (Se Rød Ring på bildet under), slik at hengselen kunne monteres. Dette var relatift enkelt, det gikk faktisk ann å bende den med å dytte på den med tommelen.

Jeg hadde forestilt meg at en måtte bruke tang og eventuelt kutte spor i denne for å få bøyd den ned, med dette var alttså ikke nødvendig:

Lamo_Doors_Mod_04.JPG

Lamo_Doors_Mod_05.JPG

Lamo_Doors_Mod_06.JPG

Lamo_Doors_Mod_07.JPG

Lamo_Doors_Mod_08.JPG

Lambo hengsel skrudd på, "Gas Shocks" montert og festet

Lamo_Doors_Mod_09.JPG

Test åpinga av døra:

Lamo_Doors_Mod_10.JPG

Lamo_Doors_Mod_11.JPG

Lamo_Doors_Mod_12.JPG

Hengseler justert og skrudd grundig fast

Lamo_Doors_Mod_13.JPG

Lamo_Doors_Mod_14.JPG

Testet så dørene mange ganger (åpne \ lukke), slik at jeg var sikker på at døra satt rett og ble "tett" slik som orginalt

Lamo_Doors_Mod_15.JPG

Front View

Lamo_Doors_Mod_16.JPG

Back View Inside (Close)

Lamo_Doors_Mod_17.JPG

Back View Inside (Far)

Lamo_Doors_Mod_18.JPG

Side View

Lamo_Doors_Mod_19.JPG

Lamo_Doors_Mod_20.JPG

Front view

Lamo_Doors_Mod_21.JPG

Føler egentlig at jeg har kommet et godt stykke videre på projectet disse siste dagene. Nå må jeg få fikset dekk til felgene og front fendere mine snarest, slik at alt blir klart til EU kontrollen neste mnd. Jeg ønsker da å få LSD Dørene, Senkesettet og 19" felger godkjent og skrevet inn i vogn kortet.

Jeg begynner å få litt dårlig tid nå, så må følge opp dette snarest. Det blir vel noen telefoner på mandag og muligens en tur innom http://www.streetdesign.no

Brude vel egentlig vært en tur oppom rudskogen også denne helga, men prioriterte heller å jobbe på projectet denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider