Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet

deleted

Anbefalte innlegg

• Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

manga hdd er det snakk om?? så ut som en hel haug!

mange gb blir det til slutt???

når regner du egentlig med å få bilen helt ferdig??? :P

Det du ser på bildet er 6 x 320 gigabyte. Hentet ut 4 x 300 gig + 2 x 320 gig før helgen også. Ingen av disse diskene er ment til bruk i bilen. Disse er kjøpt inn med tanke på preparering og splitting av DVD platene, slik at en har plass til og jobbe\prossesere dataene fra DVD platene.

Kartoteket skal inneholde VOB filer med fult navn på artisten og låt navn. Jeg ønsker også å gjøre det mulig å sortere de etter Promo Label, Serie eller Retail. Når så alle diskene er lagt inn i systemet, prossesert og lagt i system kan jeg begynne å tenke på og kjøpe HD's som jeg skal bruke i selve bilen.

Innen nyttår får en kanskje kjøpt 1 Terrabyte HD's for alt en vet. Idieelt sett bør jeg nok ha rundt 3 Terrabyte i bilen. Så målet er nå 3 Terrabyte med diskplass fordelt på ferrest mulig HD's som skal kunne romme alt jeg har kjøpt av Promo \ Retail DVD's + CDs jeg har kjøpt opp gjennom årene (mest sansynlig kommer jeg ikke til å legge inn alle CD's jeg har kjøpt i min tid siden dette mest sansynlig ikke vil ta mnd men år)

For å forklare litt nermere er det mange Promo Serier. I eksempelt her tar jeg for meg Promo Only som er den største av disse, med tanke på antall serier \ DVDs per mnd.

Promo Only USA har følgende serier:

Club Video (1 DVD per mnd)

Hot Video (1 DVD per mnd)

Urban Video (1 DVD per mnd)

Contry Video (1 DVD per mnd)

Modern Rock Video (1 DVD per mnd)

Latin Video (1 DVD per mnd)

Promo Only Dance Mix Video (1 DVD per mnd)

Promo Only Pop Mix Video (1 DVD per mnd)

Express Video (1 DVD per uke)

Promo Only Canada har følgende serier:

Hot Video (1 DVD per mnd)

Contry Video (1 DVD per mnd)

Ambient Video (1 DVD per mnd)

Latin Video (1 DVD per mnd)

Promo Only UK har følgende serier:

Chart Video (1 DVD per mnd)

I tilegg kommer Speciality Series som feks: Best Of, Urban Mix, Hot Video Classics MM. Det sier seg selv at det blir umulig for meg å følge alle disse seriene fra mnd til mnd, rent økonomisk. Derfor satser jeg på noen få serier som jeg abbonerer på. Videoene som er på Hot Video Canada August er ikke de samme som de som er på Hot Video USA August osv.

De seriene som ligger min smak nermest er Promo Only Club Video, Rock America Video Pool, Mix Mash Dance, Promo Only Chart Video og The Video Pool Uk.

Nå har jeg samlet disse DVD'ene over flere år samt med at jeg nå har lagt in "back order" på samtlige Rock America Video Pool \ Dance Video for de 6 siste årene. Vi snakker her totalt godt over 100 DVD'er stappfulle av musikk videoer. Derfor trenger jeg masse diskplass om jeg skal få preparet dataene på disse DVD'ene, Retail DVD's + Andre Promo Only DVD's jeg allerede har kjøpt inn fra før (Finnes vel bilder av noen av disse tidligere i tråden her)

Når det gjelder ferdigstillelse av projectet kan jeg ikke gi deg noe mer konkret svar enn jeg har kommet med tidligere. Enten mot slutten av året i år eller aløpet av våren neste år. Jeg gjentar at jeg ikke kommer til å ha like mye tid til projectet fremover som jeg hadde istarten av dette projectet.

Jeg skal inrømme at tiden kanskje har løpt litt fra meg i det siste og at jeg ikke akkurat ligger i "rute" men jeg håper nå jeg greier å ta igjen den tapte tiden på litt sikt.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg fått slengt på carbon panseret, passformen på panseret var faktisk ikke så ille så vi monterte det bare på fort og galt.

Jeg får satse på og bytte lykta, titte nermere på front fenderne og sjekke passformen til Veilside Kit'et aløpet av uka.

Her er ihvertfall noen bilder:

Front View:

Carbonfiber_Hood_01.JPG

Front View Close:

Carbonfiber_Hood_02.JPG

Side View:

Carbonfiber_Hood_03.JPG

Distant View:

Carbonfiber_Hood_04.JPG

Carbonfiber_Hood_05.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, dette her har vært en jævla lang uke.

Men fikk ihvertfall en hyggelig overaskelse i posten idag. En større forsending med Rock America Video Pool DVD's.

Rock America Video Pool Complete Collection 2001-2006

Rock_America_Shipment_01.jpg

Desverre er det en del andre ting akkurat som opptar min tid akkurat nå, så det kommer nok til å gå noen dager før jeg får tid før media kartoteket er oppdatert med denne haugen her.

Rock_America_Shipment_02.jpg

Rock_America_Shipment_03.jpg

Rock_America_Shipment_04.jpg

Rock_America_Shipment_05.jpg

Rock_America_Shipment_06.jpg

Rock_America_Shipment_07.jpg

Rock_America_Shipment_08.jpg

Rock_America_Shipment_09.jpg

Rock_America_Shipment_10.jpg

Helt åssen resten av denne uka blir vet jeg ikke, men det spørs om jeg får jobbet noe videre på projectet på noen dager nå da jeg desverre må prioritere en del andre ting de nermeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bizzy dag idag...

Dagens gjøremål var å bytte ene frontlykta på bilen og teste passformen til fronten og baken på Veilside Kit'et.

Her er bildene fra prosessen:

New Headlight:

New_Headlight_01.JPG

New_Headlight_02.JPG

New_Headlight_03.JPG

Veilside Kit Front + New Headlight: :mrgreen:

Veilside_Front_01.JPG

Veilside_Front_02.JPG

Veilside_Front_03.JPG

Veilside_Front_04.JPG

Veilside Kit Back:

Veilside_Back_01.JPG

Veilside_Back_02.JPG

Veilside_Back_03.JPG

I farten vil jeg bare nevne at passformen til Veilside Kit'et var faktisk veldig bra. Jeg har nå funnet ut at Erbuni frontfenderne rett og slett ikke holder mål, så jeg må komme opp med en annen løsning. Enten modifisere de orginale fenderne eller kjøpe lignende fendere fra en annen produsent.

Beklagligvis har jeg "other bizznizz to attend to" nå, så bildene får si sitt denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaaa,deleted.Det er vel ikke noe annet å si............:respect :respect

Per....

Kult prosjekt du dratt i gang her!

Hadde jeg sett dette før audio-art tevlingen så hadde det vært morsomt å se litt mer på bilen din. Får følge med på dine ffdshow-innstillinger fremover i stedet. :m'm:

Lykke til med bygget.

Vel, var jo forsåvidt ikke så alt for mye å "se" slik bilen er nå, så du gikk neppe glipp av mest. Sjangsen til å titte nermere på bilen en annen gang enten ferdigstilt eller mer komplett kommer nok ;)

Jeg har utrolig mange timers arbeid igjen på dette projectet. Har vel nesten så vidt begynt med de fyskiske modifikasjonene på selve bilen som styling \ instalasjon av anlegg føler jeg.

Bilen er "dempet" som du sikkert har sett på treaden her, men må muligens dempe mer. Center consollen er delvis ferdig modifisert, en skisserings plan over plasseringer og invendig design er forsåvidt planlagt, må nok gjøre noen forandringer underveis utfra den opprinnlige planen, men det er jeg innstilt på.

Hvis du så innvendig i bilen var det bare et stort "hull" i center. Skal sparkle, pusse og lakke Center Consollen nøyere.

Slik ser den ut per dags dato:

Center_Console_Mod_01.JPG

Center_Console_12.JPG

Center_Console_15.JPG

Center_Console_20.JPG

Center_Console_01.JPG

Center_Console_02.JPG

Center_Console_03.JPG

Center_Test_Mount_02.JPG

Test Bilde fra innendørs simulering av deler av systemet:

Power_On_Small_12.JPG

Full Size: http://celicaproject.mine.nu/Project/Div/Power_On_Full_12.JPG

De tekniske løsningene begynner jeg snart å se "enden" på selv om det enda er et godt stykke igjen der også.

Vi får se hva som skjer fremover, men jeg er fullstendig klar over at det er langt igjen til mål. Personlig er jeg instilt på å legge mange mange flere timer ned i dette projectet.

Uansett, takk for oppmuntrende ord begge 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider