Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet


deleted

Anbefalte innlegg

Du jobber som en flittig liten maur du Øystein:) Blir det no testing av høyttalere snart eller?

 

Tja, flittig liten maur sier du... Gjør det beste jeg kan utfra omstendighetene :)

 

Har vært nede hos Ketil på Audio-Art idag og levert fra meg test kassene og AD settet. Ketil sa han skulle få montert settene i test kassene (inkludert de beskyttelse koppene til mellomtonen) å gi lyd fra seg når alt er klart til testing.

 

Ketil foreslo at jeg skulle ta en tur på torsdag, men det ser ut til å bli vansklig da jeg mest sansynlig må sitte hjemme her å vente på et Veilside kit som eventuelt kommer som en bedrifts forsending, hvis det blir sendt da. Hipp hurra, enda en dag kastet bort på venting. Ting bare hoper seg opp her, men gjør så godt jeg kan for å komme videre i projectet.

 

Å teste disse frontsettene er selvfølgelig noe jeg ser frem til å gleder meg stort til. På lørdag må jeg greie å komme meg ned til CB elektro å se Anders jobbe :) Hadde vært genialt om jeg kunne tatt turen innom deg i samme slengen etterpå og sett på litt produkter til 306 Cab'en og hentet bla power plantene mine til Celica T23 projectet.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du bil på lørdag ?

 

Jeg og Elisabet skal uansett nedover til CB tenkte jeg :).

 

Kjipt jeg jobber kveld på fredag så blir vel skammelig trøtt, burde kanskje dra oppover ved 8 tiden eller noe?

 

Høres ut som en god ide å være tidlig ute. kan jeg sitte på med deg ? kjære snille greie EL-Loco ? :)

 

Er forresten på vei ut ganske snart for å teste en Toshiba LCD skjerm, med en "clone" av Carputern til 306'en og muligens Xbox'en. Full rapport kommer senere idag eller imorgen.

 

Stay tuned...

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kan du vel.. :p

 

Har du bil så du kan komme deg til meg eller må jeg heeeeeeeeelt ut å hente deg hjemme hos deg? Er jo feil vei i forhold til CB ;). Ordner seg vel uansett hehe..

 

Thanx El... Ringer deg på fredag så vi kan avtale nærmere hvordan vi gjør dette her.

 

Men for now, over til Toshiba testen:

 

Da har jeg testet Toshiba 37WL58 skjermen.

 

Denne modellen er Toshiba's 37" i 58 serien.

 

Toshiba_37WL58_Test_00.JPG

 

Denne skjermen så meget lovende ut på de teknsike dataene:

 

Skjermstørrelse: 94 cm

Oppløsning: WXGA 1366 x 768 pixler

Kontrastforhold: 800:1

Lysstyrke: 500cd/m2

D-sub tilkobling

2 x HDMI tilkobling

HD ready

Text in Picture

Nicam, 20W RMS

Sub woofer output

2 RGB, 3 Scart, S-video, PC

Mål: 915 x 617 x 107 mm

Vekt: 22 kg

 

Testen begynte med en litt "rocky" start, da skjermen ikke skjønte 1280x720p i VGA fra Xbox'en. I det den fikk 1280x720p, swicha skjermen farge modus til Component video, noe som gjorde at skjermen ble grønn. Bildet synket ellers helt fint og var klart og tydlig.

 

Jeg greide ikke å finne noen manuell overide for å sette skjermen til å velge vanlig VGA farge modus. Satt så ned oppløsningen til 640x480, og da switchen skjermen tilbake til VGA modus og alt så bra ut. Igjen noe rart med firmwaren i skjermen, da selve 1280x720 oppløsningen ikke var noen problem for hardwaren i seg selv.

 

Men så testet jeg det jeg virklig var spendt på PC output i 1366x768. (Dette var den modusen Viewsonic skjermen ikke taklet) Til min store overaskelse og glede funkerte dette helt perkeft på Toshiba 37WL58. Skarp tekst og klare varme farger strålte imot meg etter å ha tweaket litt på overlay oppsettet til skjermkort drivern :mrgreen:

 

Konfigurerte så Centrafuse og Road Runner opp imot 1366x768 opplsøningen og satt igang med testen.

 

Her er bildene:

 

Toshiba_37WL58_Test_01.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_02.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_03.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_04.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_05.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_06.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_07.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_08.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_09.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_10.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_11.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_12.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_13.JPG

 

Toshiba_37WL58_Test_14.JPG

 

Fikk et lite problem ved rask oppdatering av alle framefields mellom sort og hvitt, noe som jeg mistenker egentlig er det intergrerte skjermkortet i Epia boardet sin skyld.

 

Hvis denne skjermen skal være et rejelt alternativ for meg, må jeg altså kjøre XBOX'en i 640x480 isteden for 1280x720. Har ihvertfall bestemt meg for at jeg har lyst å teste Toshiba 37WLT66 skjermen om jeg får mulighet til dette da jeg egentlig må si meg meget fornøyd med resultatet 37WL58 skjermen ga fra PC'en i 1366x768.

 

Xbox'en I oppsetett mitt er jo egentlig kun regnet for bruk til passasjerer som har lyst å bruke headsett og se en film, spille eller høre\se et annet album eller musikk video enn jeg spiller høytalerne ut i bilen. Det interne nettverket (Lanet) i bilen sørger for at det samme media kartoteket er tilgjenglig for Xbox'en som PC'en bruker. Det vil heller ikke bli noe problem ved aksess av samme album\musikk video\eller film, da både nettverk og hardisker er raske nok til å kunne lese samme fil samtidig.

 

Poster noen bilder fra dette grensesnittet, inkludert "slå opp album informasjon" funksjonen hvor en får detaljert informasjon om hvert album via internet om en ønsker det.

 

Debug_Caps_07.jpg

 

Debug_Caps_09.jpg

 

Debug_Caps_23.jpg

 

Debug_Caps_24.jpg

 

Debug_Caps_18.jpg

 

Debug_Caps_23.jpg

 

Album Lookup:

Album_Info_02.jpg

 

Album_Info_03.jpg

 

Album_Info_04.jpg

 

Album_Info_05.jpg

 

Album_Info_06.jpg

 

Album_Info_07.jpg

 

Hvis noen lurer på hvorfor jeg slo opp dette albumet er det fordi en kar på forumet her har greid å lure meg til å sjekke ut dette Contry bandet ;)

 

Det verste er at refrenget på denne låta her har nå brent seg fast i minnet mitt

"Cant help it if I am out of sight, cause I am restless tonight"

Krauss.jpg

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minor update:

 

Har nå motatt mail fra http://www.styling-tech.no at Veilside Kit'et er sendt. Fått pakke sporings nummer osv. Søkte på nummeret men får bare "FANT INGEN FRAKTBREV" så enten har han gitt meg feil sendings nummer, eller så er ikke fraktbrevet lagt inn i systemet til norcargo enda.

 

Eventuelt siste alternativ er at det ikke er sendt, men velger å tro at det faktisk er sendt. Ringer Norcargo imorra, så får vi se hvordan det ligger ann.

 

Skulle til formodning Kit'et dukke opp imorgen, kommer jeg tilbake med bilder av dette.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært satt inn, for du er GAL! :thumb

 

Men hvorfor prøvde du ikke HDMI kabler mellom Xbox'en og TV'en? Trur det hadde gått da. Men kan jo godt hende du skal bruke HDMI inngangene til noe annet din gærning :)

§Raanecrewet§

§CrazyATV§

Derbi DFW 49ccm (ATV)

Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor prøvde du ikke HDMI kabler mellom Xbox'en og TV'en? Trur det hadde gått da. Men kan jo godt hende du skal bruke HDMI inngangene til noe annet din gærning :)

 

I utgangspungtet fordi en ikke får HDMI kabler til Xbox 1, så vidt jeg vet ;) Det du ser sceenshots av er en lettere modifisert "Debug Xbox" (Xbox for spillutviklere), ikke en Xbox360. Rykter går om at det kommer HDMI kabler til Xbox360, når HD-DVD driven til maskinen kommer. Vi får se og jeg finner på no moro jeg kan kjøre via HDMI. Foreløpig har jeg ingen planer så langt om å benytte meg av HDMI ingangen på skjermen i bagasjen.

 

Ellers ser det ut som jeg faktisk har fått min første offesielle sponsor idag. De som har agenturet for bla Sega og Joytech her i norge vil supplere meg med 2 stk Outrun 2: Coast to Coast til Xbox og 2 Stk Toslink fiber switcher :thumb

 

Ellers har jeg en dialog på gang med Kenwood\Toshiba angående en Toshiba skjerm til bagasjen og et par Kenwood trådløse headset. Jeg er ikke blitt lovet noe som helst enda, men hadde en positiv telefon samtale med importøren for Kenwood\Toshiba tidligere idag :)

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte en liten sak.

 

Driver for tiden å titter på en liten "vinge" til bilen.

 

Tok med en Erebuni katalog fra http://www.streetdesign.no sist jeg var oppom der. Synes kanskje det blir litt vansklig å finne en jeg synes passer.

 

Her er en scan av katalogen:

 

Wings_01.jpg

 

Wings_02.jpg

 

Wings_03.jpg

 

Wings_04.jpg

 

Wings_05.jpg

 

Wings_06.jpg

 

Wings_07.jpg

 

Wings_08.jpg

 

Hvis noen har noen synspungter eller gode forslag å komme med til en vinge (trenger nødvendigvis ikke være en av de i katalogen her) feel free to give me some advice :)

 

Eneste låste kriteriet er at jeg skal ha en LITEN vinge, ikke noe enormt store greier.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§Raanecrewet§

§CrazyATV§

Derbi DFW 49ccm (ATV)

Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig, jeg synes du skal gå for en forholdsvis lav vinge, disse F&F-bokhyllevingene er for standard nå. Bare for å slenge ut ett eksempel, GTR Style 3piece carbon på første arket. Den tror jeg vil kle linjene på Celica'n. Sånn med hensyn til bildene av Toshiba-skjermen; Velment tips: Neste gang du tar slike bilder, slå av blitsen og bruk litt lang lukkertid så lenge du tar bilder av skjerm som ikke viser bilder med bevegelse, da vil ikke fargenyansene bli forstyrret av blitsen =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AST performance har noen fete APR vinger. de ser feite ut iallefall! :thumb

http://www.astperformance.com/makeofcar/toyota/celica2000.php

 

 

Har tittet litt på den APR wing'en å synes kanskje den blir litt volsom for min smak, men takk for tipset.

 

Personlig, jeg synes du skal gå for en forholdsvis lav vinge, disse F&F-bokhyllevingene er for standard nå. Bare for å slenge ut ett eksempel, GTR Style 3piece carbon på første arket. Den tror jeg vil kle linjene på Celica'n. Sånn med hensyn til bildene av Toshiba-skjermen; Velment tips: Neste gang du tar slike bilder, slå av blitsen og bruk litt lang lukkertid så lenge du tar bilder av skjerm som ikke viser bilder med bevegelse, da vil ikke fargenyansene bli forstyrret av blitsen =)

 

Jeg har tittet litt mer på katalogensiden igår å lurer rett og slett på om jeg skal gå for Racing Style Carbon Fiber RW w/CF Pedestals #502RW (avbildet på side 1)

Dimensjonene på denne er som følger: total lengde 155cm, feste 91\92cm, 18,5cm høy.

 

Når det gjelder foto tipset ditt skal jeg se litt nermere på dette neste gang jeg tar bilder. Er ikke akkurat noen fotograf, så har ikke så veldig peil på å ta bilder som du ser. Gode råd på det området setter jeg pris på :)

 

Ellers har jeg kontaktet norcargo idag. De kunne ikke fortelle meg noe som helst om forsendelsen med styling kit'et. Forsendelsen var jo ikke scanna engang, så for de så det ut som forsendelsen ikke var avhentet hos avsender enda. Endte til slutt at jeg måtte ringe Okkenhaug Transport som kjører varer for Nor Cargo i Levanger / Verdal området.

 

Grunnen til at forsendelsen ikke var lagt inn\scanna enda var vist at http://www.styling-tech.no ikke hadde noe "kunde nr" registrert da pakka ble hentet. Så til styling-tech sitt forvar virker det faktisk som han har gjort sitt beste denne gangen for å få kit'et avgårde.

 

Fikk mer eller mindre bekreftet av Okkenhaug Transport at forsendelsen vil bli lastet om på Norcargo på karihaugen i natt og levert ut til meg aløpet av morgendagen. Så vi får se hva som skjer, venter i spenning.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår