Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet

deleted

Anbefalte innlegg

utrolig fett prosjekt :D :D

lykke til videre ;)

Kingdåmm! Gleder meg til bilen står ferdig..

Takker, for oppmuntrende ord, kuult at dere finner projectet mitt intresangt.

hvor mye måtte du gi for lambo doorsa??

Det husker jeg ikke, kjøpte og betalte LSD Doors, KW V 2 Senkesett, Carbon panser, front fendere, headlight covers, nye speil osv samtidig. Desverre har jeg ikke noen full oversikt enda over hva de forskjellige delene kostet, men husker jeg betalte en god chunk med 1000 lapper for alt sammen.

Ring http://www.streetdesign.no og spør, så kan de sikkert gi deg en nøyaktig pris på et LSD Door kit som passer til din bil.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du midtstilt intrumentene eller såg det bare slik ut på et av bildene?

Kun temperert... for å ha speedometer på bilen for å kjøre den fra A til B med prøveskilter om nødvendig.

Åssen går det med celicaen din btw D-Vision ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjer det noe nytt her eller?

Tja, har skjedd litt siden sist. Har tatt noen fler bilder også, men har ikke kommet så langt at jeg har fått prosesert de. Tok fri fra alt denne helgen.

Uansett, status er at jeg har skrudd tilbake alt intreøret i bilen og driver å gjør den klar for EU kontrollen neste mnd. Front fenderne mine er enda ikke dukket opp, så jeg sitter å lurer på om jeg skal kutte i orginal skjermene eller vente litt til og se om de nye dukker opp.

Ellers er ting stort sett i rute de. Felger/dekk, Lambo Doors og senkesett er på plass, men har ikke skrudd sammen fronten enda pga av de manglende front fenderne.

Desuten har jeg en liten reklamasjons sak på gang, bremeskivene på bilen er gjennomrusta fra baksiden og den ene front lykta lekker, så jeg tenkte jeg skulle ta dette opp med sjappa der jeg kjøpte bilen. Uansett må jeg fixe dette rimlig fort, da EU kontrollen nærmer seg med stormskritt.

Oppdatering kommer, kontakter streetdesign senere idag og finner ut status på front fenderne, så får vi se hva det blir til.

Har ikke like mye tid nå til projectet som jeg hadde for en stund tilbake. Er en del andre ting jeg må prioritere for en liten stund akkurat nå, samt jeg driver å vurderer noen jobb tilbud som har kommet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke ord...annet enn at det er bra sånne som deg får lov til å gå løs uten tilsyn:D

Hinsides prosjekt, helt enkelt... Jeg er rimelig sikker på at det kommer til å gå en tid før det bygges en SÅ avansert bil i Norge igjen.

Og den idéen din med streaming av lyd og bilde... Når jeg leste det, ble jeg sittende og gape. Lenge.

Helt fabelaktig skrevet av deg:

For de som synes jeg er gal, syk eller skada osv nå, hold dere fast.

Gleder meg til å se bilen i aksjon til neste år:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke ord...annet enn at det er bra sånne som deg får lov til å gå løs uten tilsyn:D

Hehe, spørs vel om alle er enige i det gitt ;) Er nok noen som synes jeg har litt vel mye rart for meg vil jeg tro, men men.

Hinsides prosjekt, helt enkelt... Jeg er rimelig sikker på at det kommer til å gå en tid før det bygges en SÅ avansert bil i Norge igjen.

Og den idéen din med streaming av lyd og bilde... Når jeg leste det, ble jeg sittende og gape. Lenge.

Gleder meg til å se bilen i aksjon til neste år:D

Kuult at du liker projectet, vi får vel satse på at projectet er ferdigstilt til våren neste år som planlagt.

Om noen gidder å prøve å overgå dette projectet rent teknisk... Tja, hvem vet er sikkert flere folk der ute som har tenkt noe i samme retning som meg, men jeg har enda ikke sett noe bygg som er i likhet med dette teknisk sett. Ting hadde jo vært en del lettere da, om en hadde hatt en slags fasit å gå ut fra.

En minor update:

Kontaktet streetdesign igår, front fenderene mine er forventet inn 1 Aug. Ting kommer vel generelt til å stå litt stille intill disse er i hende.

EU kontrollen er også et lite problem, kommer ikke disse fenderne rundt den tiden blir jeg nødt til å begynne å kutte i de orginale skjermene om jeg skal få biler klar til visning\godkjenning.

Jeg får håpe jeg får godkjent de modifikasjonene jeg nå har gjort og slipper masse turer frem og tilbake til biltilsynet. Både lambo kit'et og senkesettet er TUV godkjent så teoretisk sett burde det ikke by på problemer, men det gjenstår å se.

Uansett må jeg få disse bitene på plass før jeg går noe videre på projectet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun temperert... for å ha speedometer på bilen for å kjøre den fra A til B med prøveskilter om nødvendig.

Åssen går det med celicaen din btw D-Vision ?

jo har fått stortsett alt jeg trenger av kabler, batteri, støpeplast, polyester osv venter bare på dempemattene og frontsettet. det kommer vel uti neste uke. restne av anlegget tar jeg litt etter litt :)

ellers så er bilen inne til lakkering (igjen) får den over helga. så da begynner jeg vel som smått :)

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testing av frontsett gått helt i glemmeboka eller?? Er ikke så mye jobb å få kobla det opp å testa litt;)

Jeg vet ikke hvor mye jobb det er, men dette er jo ikke opptil meg. Har nevnt dette er par ganger, og har blitt bedt om å få beskjed når ting er klart slik at jeg kan "teste" Jeg har nå ihvertfall ikke glemt dette på noen som helst måte.

PS: hvordan går det med TVIX'en jeg spurte deg om?

Det skal jeg ærlig inrømme at her gått i glemmeboka, skal sjekke det opp jeg aløpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kan "glemme" eukontrollen litt før de begjærer den avskiltet... Går som regel finfint, gjort det selv før.. men da fordi jeg faktisk glemte det på tross av masse brev og påminnelser ;).

Yup, det kan en sikkert men vil hest bli ferdig med det tullet asap. Som du vet har jeg hatt litt annet å henge finga i det siste, med tanke på de andre bilene mine osv, uten at vi trenger å gå noe nermere inn på det ;)

Men okay, over til projectet:

Yes ! da var de nye front fenderne mine kommet.

Disse har jeg nå hentet hos streetdesign.no og de ser hele og fine ut :)

Jeg har tidligere blitt tipset om at det kan være vansklig å få på uorginale front skjermer når en har montert lambo doors.

For å være helt ærlig ser ikke dette her helt "lyst" ut, det spørs rett og slett om det blir plass nok for lambo hengslene bak disse nye skjermene.

*update* Her er bildene av front fenderne:

Fenders_01.jpg

Fenders_02.jpg

Fenders_03.jpg

Eller har jeg pratet med sjappa der jeg kjøpte bilen fra idag. Selger og jeg ble enige om at de skaffer meg en ny front lykt, mens jeg må dekke bremseskive greiene selv siden bruktbil garantien på 3 mnd er for lengst utgått. Fair enough...

Imorgen fortsetter "The Celica T23 Project"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbilgaranti er forsåvidt en ting mens du har en reklamasjonsrett på skjulte feil og mangler som klart burde vært avdekket av selger.

Men nå koster nye bremseskiver ikke all verden og det tar ikke lange tiden å bytte så hvorvidt det er verdt peset er en annen sak.. Serlig når du får en ny lykt foran som garntert koster mye mer ;).

Kan du ikke bare choppe litt i de nye fenderene da ? Kutt kutt =)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med Airbagen på passasjer siden?

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130507

Tja, den er disablet. Dongel skal monteres og papirer sendes inn.

Okay, da var helga over..

Tok en haug med bilder på fredag etter vi hadde montert sammen bilen både utvendig og invendig, (intreør, nye fendre, speil ect) desverre greide jeg og glemme kameraet der bilen står. Bilder kommer må bare få tid til å stikke å hente det.

btw, passformen på de nye fenderne var dårlig så her må jeg basere meg på mye jobbing om det skal bli pent. Festene til de nye speile var for lange, slik at det ble egentlig sende litt rart ut. Skruene som fulgte med i pakka var for korte ect. Jeg får bare vurdere hva jeg skal gjøre med "problemet" etterhvert.

Anyways, jeg test kjørte nå kjerra en liten tur. Ingen tvil om at den var blitt litta anderledes og uvant å kjøre med de nye demperne\senkesettet.

Lambo dørene var også uvant, stoppet for å fylle bensin og glemte at døra nå plutslig skal ut og opp og ikke bare rett ut. For å si det sånn, lambo doors er jo egentlig helt "latterlig" sånn med tanke på det rent praktiske mm.

Eneste som er "bra" med de om en kan si det sånn med de er at det ser kuult ut. Hadde egentlig forestilt meg at det ville bli skikklig "harry" men det ser faktisk bra ut på T23 synes jeg.

Beklager lack of pictures, skal oppdatere posten så snart jeg får hentet kameraet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider