Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet


deleted

Anbefalte innlegg

  • Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

WOW!

 

Noe av det mest avanserte bilbygget jeg har sett hittil hvertfall!

Gleder meg til å følge med videre, og Lykke Tll! Ser ut som om du vet hva du gjør hvertfall, og at du har gode folk rundt deg er vel heller ikke negativt?:P

 

:respect

-92 Toyota Mr2 Turbo

-85 MB 230E Vinterbil

x92 BMW 318i (VRAK)

x99 BMW 318i

xCitröen Xantia 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite stykke kunst det der:)

 

;)

 

Dette skal du ha respekt for!!! Noe av det mest sykeste jeg har sett i en bil før.!! Å jeg gleder meg som en unge til du er ferdig;D:thumb

 

 

Ser bedre og bedre ut detta deleted.. =) Gleder meg til bilen blir ferdigstillt..!

 

Gleder meg som en unge selv til å bli ferdig, hehe. Håper ikke dere ikke blir skuffet over resultatet, jeg gjør nå ihvertfall så godt jeg kan.

 

Hva mere skal du gjøre med dashbordet?

 

Har ikke gjort noe som helst med dashboardet enda. Eneste jeg vet er at jeg må greie å få plass til en Center høytaler i midten på et eller anna vis. Om jeg skal gjøre andre modifikasjoner og hvordan dette skal gjøres tar jeg stilling til etter en konsultasjon med de som skal hjelpe meg på projectet.

 

har akkurat sett igjennom tråden, har ikke ord...

 

WOW!

 

Noe av det mest avanserte bilbygget jeg har sett hittil hvertfall!

Gleder meg til å følge med videre, og Lykke Tll! Ser ut som om du vet hva du gjør hvertfall, og at du har gode folk rundt deg er vel heller ikke negativt?:P

 

:respect

 

Er vel ikke så mange som hadde giddi og lagt så mye tid og resusser ned i en bilstereo som jeg gjør i dette projectet her. I utgangspungtet er det jo sånt som dette her ganske bortkasta. Bilen blir mer eller mindre "ubruklig" og en må tenke mer på hvor en setter den fra seg osv. Men litt moro synes nå jeg må få lov å ha det mens jeg enda har muligheten til det. Men det som i bunn og grunn driver meg sterkest med dette projectet er den tenkniske utfordringen i det samt med at jeg lærer ganske mye nytt med å drive med dette her.

 

Det er viktig for meg og ha med meg "erfarne fjellfolk" på dette projectet. Kunne sikkert lest meg til det meste, prøvet og feilet en del men det har jeg rett og slett ikke tid eller penger til. Jeg skal bygge denne ene bilstereoen, hvor mye bruk jeg vil ha for det jeg lærer av dette senere i livet gjennstår og se. Det skader ihvertfall ikke å lære litt om bil og bilstereo.

 

Mest sansynlig kommer jeg aldri til å starte på et slikt project som dette igjen. Jeg er vel mer av typen som tenker "been there, done that" Mulig det kanskje blir en boatputer en gang i fremtiden eventuelt.. Vi får se

 

Når det gjelder projectet har jeg egentlig bare jobbet med media kartoteket i det siste. De nye pc'ene dukket opp her om dagen. Disse er nå skrudd sammen og instalert. Jeg og en kompis holder nå på å lese inn DVD'er for harde livet, merke de, kategorisere de og preppe de for bruk i systemet.

 

Workstation parts:

Workstation_Parts.JPG

 

Jeg driver for tiden og leter etter noen som kan modifisere de ORGINALE front fenderne på T23'en. Erebuni fenderne holder ikke mål og jeg har verken tid eller ork til å prøve og passformen på de bra.

 

Shark.JPG

 

Skulle noen som leser denne treaden her vite om noen som kan lage "shark" designet ved å modifisere\sveise\kutte de orginale fenderne så send meg en PM eller post under her. Jo fortere jeg finner noen som kan gjøre dette, jo bedre.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Er vel ikke så mange som hadde giddi og lagt så mye tid og resusser ned i en bilstereo som jeg gjør i dette projectet her. I utgangspungtet er det jo sånt som dette her ganske bortkasta. Bilen blir mer eller mindre "ubruklig" og en må tenke mer på hvor en setter den fra seg osv.

 

 

Er jo selvfølgelig mye penger "botkastet"

Men er jo utrolig morro da:D

Deilig å se at noen andre enn meg bruker penger på unødvendige ting:P

I dette tilfellet veldig mye mere penger..:thumb

-92 Toyota Mr2 Turbo

-85 MB 230E Vinterbil

x92 BMW 318i (VRAK)

x99 BMW 318i

xCitröen Xantia 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

 

Har ikke gjort noe som helst med dashboardet enda. Eneste jeg vet er at jeg må greie å få plass til en Center høytaler i midten på et eller anna vis. Om jeg skal gjøre andre modifikasjoner og hvordan dette skal gjøres tar jeg stilling til etter en konsultasjon med de som skal hjelpe meg på projectet.

 

 

 

Får du godkjent bilen når du er ferdig med den da?

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke?

Etter som de sa på biltilsynet har man ikke lov å gjøre noe med dashbordet om bilen er 98modell eller nyere. bilen er levert med det interiørtet pga sikkerheten. var ihvertfall en dust på biltilsynet som sa dette meeeen det dritt jeg i. jeg ringte Toyota Norge avd Teknisk og de hadde ingenting imot at jeg bygde om dashbordet mitt :) så lenge det er sikt, ingen skarpe kanter og at ikke bærekonstruksjonen under dashbordet blir rørt o.l. så kunne jeg gjøre det jeg ville. men dette er lurt å sjekke opp med produsent før man gjør noe.

Toyota har sendt meg bekreftelse på at dashbordet i bilen min ikke har noe med sikkerheten i bilen min å gjøre SÅ LENGE de punktene ovenfor blir fulgt..

 

I brevet fra Toyota står følgende:

 

Ombygging av instrumensbord i Toyota Celica

 

Vi har ingen innvendinger mot ombygging av instrumentbordet på ovenfor nevnte Toyota Celica, under følgende forutsetninger:

 

1. At mbyggingen blir godkjent av Statens Vegvesen, i henhold til relevante forskrifter.

2. At bilens bæreende konstruksjon forblir uendret.

 

Dette til orientering

 

 

 

 

 

 

FUCK BILSTILSYNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette jeg håpet å høre... :)

Det verserer en del rykter/meninger om ombygginger der ute som ikke stemmer helt, derfor jeg spurte...

Sorry til deleted for noe OT i tråden hans, men med den kvaliteten han legge i arbeidet fylles den nok ganske raskt opp me OnTopic igjen :thumb

Pioneer Reference Series

 

Bilen min

http://www.fmh.moo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette jeg håpet å høre... :)

Det verserer en del rykter/meninger om ombygginger der ute som ikke stemmer helt, derfor jeg spurte...

Sorry til deleted for noe OT i tråden hans, men med den kvaliteten han legge i arbeidet fylles den nok ganske raskt opp me OnTopic igjen :thumb

 

Er ikke nå nøye, vi trenger litt liv her. Ting står litt stille for tiden, har litt for mange andre ting jeg sysler med, samt at jeg trenger å finne noen som kan modifisere de orginale fenderne mine.

 

eneste jeg har å pirke på er skrive måten din :D Blir gal av å lese blanding av norsk å engelsk her, som front fenderen min, headlighen min etc.. :P

 

Ellers så ser det ut til å bli en sinnsyk rå og gjennomført bil! :)

Lykke til videre :)

 

Hehe, skrivemåten min ja.. det er sikkert 9999999 skrivefeil og og\å feil her i treaden, men det er ikke en jobb søknad eller særoppgave jeg driver med her. Det at det er en blanding av engelsk og norsk bunner vel i at jeg leser\skriver mer engelsk enn norsk i det dagligdagse liv.

 

Finner jeg ikke kjapt en norsk formulering som passer bra eller jeg glemmer hva dritten heter på norsk, så blir det en norsk engelsk kombinasjon. Jeg er desverre redd dette ikke kommer til å bedre seg noe utover i treaden heller :(

 

Ellers vil jeg bare si takk for oppmuntrende ord folkens :)

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår