Gå til innhold

GsiChris:Opel Kadett E 1.8 Gsi - sommerfikz

Ranger emnet

Nifty

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har fått tak på en rimelig og noenlunde brukbar Kadett E gsi -85, som jeg tenkte bruke både sommer, tid og minst mulig kroner på:)

Er ny her på forumet, og tenkte begynne med min egen lille worklog:)

Bilder av vidunderet:

skropel1.jpg

Siden:

skropelssiden.jpg

Bakfra:

http://i14.photobucket.com/albums/a328/OnkelS/skropelbak.jpg

Innsiden:

inniskrpel.jpg

Motor:

http://i14.photobucket.com/albums/a328/OnkelS/skropelmotor.jpg

Bilen mangler interiør, så må få tak i dette.

Planer i sommer:

-Interiør

-Skifte forskjermer

-skifte dør pasjasjersiden

-skifte clutch

-få motor til å gå skikkelig, er noe tull med insprøytingen, men fikk gang nok til å høre at det ikke var ulyder og anna rask.

-opprydding i motorrom

-styling, har sett litt på http://www.perfectstyling.dk de har rimelige priser(noen her som har erfaring med de forresten?)

-ta litt rust

-lakkering

-få lappen

+ sikkert 1000 ting til som dukker opp etterhvert som tiden går ;)

Motor er bytta, bilen har gått 220k, motro 130k.

Håper finne mye hjelp og tips her inne, virker som en trivelig og kunnskapsrik gjeng med motorhoder :p

Christer

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvite blinkers ligger klar, 2 rustfrie forskjermer henta jeg på vrakern i dag, og rustfritt gsi panser skal jeg hente i morra om alt går som det skal:)

Har fått av girkassa, forskjermene og fangern. Lakk kommer på sensommeren forhåpentligvis. Tenkte muligens kjøre samme fargen, muligens en nyanse eller tre rødere.

noen som vet hvordan jeg får løs de "drivknutegreiene" innerst på girkassa? der med masjettene? sliter litt med å få de av kassa, så trakk ut akslingen fra knuta der. Om dere er med :p

Tekniske termer er ikke helt inne enda ;)

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drivknuta ja, har dratt øra av meg, men rikker seg ikke en centimeter... var ett lokk eller noe rundt ene knuta, prøvde løsne det også, og da kom den en centimeter eller to ut.. virker rart om det bare er å dra den ut, har virkelig slete og dradd i greiene...

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvite blinkers ligger klar, 2 rustfrie forskjermer henta jeg på vrakern i dag, og rustfritt gsi panser skal jeg hente i morra om alt går som det skal:)

Har fått av girkassa, forskjermene og fangern. Lakk kommer på sensommeren forhåpentligvis. Tenkte muligens kjøre samme fargen, muligens en nyanse eller tre rødere.

noen som vet hvordan jeg får løs de "drivknutegreiene" innerst på girkassa? der med masjettene? sliter litt med å få de av kassa, så trakk ut akslingen fra knuta der. Om dere er med :p

Tekniske termer er ikke helt inne enda ;)

ser ut som det er litt vanskelig å se den orginale rødfargen da! hehe:popcorn

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drivknuta ja, har dratt øra av meg, men rikker seg ikke en centimeter... var ett lokk eller noe rundt ene knuta, prøvde løsne det også, og da kom den en centimeter eller to ut.. virker rart om det bare er å dra den ut, har virkelig slete og dradd i greiene...

Brekkjern er en fin ting, ;) om det er der jeg tror.

larsan

"You either create your own future, or endure the one you get.. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen nye bilder, blandt anna av den (de) vrange drivknutetingene

Sånn står den i dag:

oversikt.jpg

Nyvaska kasse:

kassa.jpg

jæveltingen som ikke vil ut.. HELP!

driv.jpg

Har tatt av de gamle forskjermene, fått skrapa ned innerskjermene, lagt på tectyl på venstre sida.. samt retta ut noen småbulker den hadde fått seg i front.

Resten av dagen skal jeg bruke til å sette inn de "nye" forskjemene med tectyl.

krangle med drivknutene.. været er møkk, så fortsettelse kommer løpende i takt med sollys og bedre vær :)

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider