Gå til innhold

Diff som slår ut i 30 km.. hvordan få den til å stå på helt ut??

Ranger emnet


bentengen

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Årets feilplassering? Er vel en ledning under baksetet du må kutte for å få permanent diffsperre på de bilene..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da sier jo fordelingskasse di hade bra da.. ikke bra og bruke på tørt føre i hvertfall.. var ikke sikkringen man måtte ta, det var kontakta bak på speedometret, så da er det nok kanskje letere og gjøre som folka sier over her da..

 

Audi har aldri brukt fordelingskasse. :assman

 

Speedometeret har forøvrig ingenting med sensoren til sperra og gjøre, det er en egen sensor som kommer fra ABS-en. Klipp den blå og hvite kabelen så fjerner du denne sperra, enkelt og greit. :) Funker som snus, vet flere som kjører med dette uten at det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil overhodet ikke anbefale det du vil prøve på. Du vil rimelig fort slite i stykker drivknuter og dekk, og kjøreegenskapene til bilen vil være horible!!! Vær så snill å ikke gjør det... Det er en grunn til at alle "store" og gammeldagse firetrekkere har muligheten til å koble ut det konstante trekket! Det drar drivstoff som bare fanken, og sliter på hele drivverket samtidig som de allerede dårlige kjøreegenskapene (på gamle SUV'er-ingen sammenlikning med en 80 Competition) blir enda dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo enda ann å skru den av eller på med bryteren da. Man må nesten ha det for å kunne spinne skikkelige piruetter. Har selv hatt det på 2 audi`er og kjenner mange som har det. Er ikke noe problem å bruke, men er selvfølgelig ikke noe vits å bruke til daglig kjøring. Ang drivknuter så er det skjelden at disse går i stykker... de tåler nesten alt.. ja til og med kjøring med sperre og spinning osv

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har aldri brukt fordelingskasse. :assman

 

Speedometeret har forøvrig ingenting med sensoren til sperra og gjøre, det er en egen sensor som kommer fra ABS-en. Klipp den blå og hvite kabelen så fjerner du denne sperra, enkelt og greit. :) Funker som snus, vet flere som kjører med dette uten at det er noe problem.

 

 

homo,:ratatatat den blå og hvite kablen kommer fra speedometret. og audi har fordelingskasse, den sitter jo i girkassa.. hvordan får du kjørt uten fordelingskasse a.? skal hilse fra møller på hvam..

 

:boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil overhodet ikke anbefale det du vil prøve på. Du vil rimelig fort slite i stykker drivknuter og dekk, og kjøreegenskapene til bilen vil være horible!!! Vær så snill å ikke gjør det... Det er en grunn til at alle "store" og gammeldagse firetrekkere har muligheten til å koble ut det konstante trekket! Det drar drivstoff som bare fanken, og sliter på hele drivverket samtidig som de allerede dårlige kjøreegenskapene (på gamle SUV'er-ingen sammenlikning med en 80 Competition) blir enda dårligere...

 

 

Tror du misforstår litt. Quattro er permanent uansett, det eneste sperra gjør er å sperre bakakselen 100%. For og bakdrift er fortsatt permanent. Forøvrig gjør man ingenting med knappens funksjon, man bare fjerner den automatiske utkoblinga ved 30KM/t. Man vil jo fortsatt kunne slå den av og på som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Det sies at bakdiffen til S4 tåler mye juling, og at du kan lage en bryter slik at denne er inne hele tiden du har lyst.. Vet det er mange som gjør det på vinteren..

 

Den skal også tåle det på asfalt, selv om det er litt eklere å kjøre med..

Men så skal jo denne bare være inne når du skal herje da.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på alle audier med elektronisk styrt diffsperre. Og, så lenge du har nok hester til at hjulene spinner uten skrik og mas eller at det er glatt nok tror jeg fint du kan kjøre en par runder med sperrra på uten at det gjør noe. Har ikke hørt om noen som har fått drivverket ødelagt pga sperrebruk, bare man bruker hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår