Gå til innhold

Diff som slår ut i 30 km.. hvordan få den til å stå på helt ut??

Ranger emnet


bentengen

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han spør jo om du ikke kommer deg raskere rundt en bane med deaktivert sperre - altså ikke sperre - altså hjulene på hver side er uavhengige av hastigheten til det andre. Ja det gjør du.

 

Andre ville kanskje ikke kjøpt bil av en som på død og liv skal komme seg raskest rundt en bane, men heller av en som vil ha kjøreglede på for eksempel vinterføre ;).

 

Det folk ikke skjønner er at den blåe og hvite ledningen man angivelig skal kutte for å fjerne denne denne begrensningen, faktisk bare fjerner begrensningen. Altså gjør at sjåføren selv kan velge når diffsperren skal være aktivert og deaktivert. Det gir valgmuligheter. Alle vil jo ha muligheten til å aktivere og deaktivere ting og tang når man vil?

 

Illustrasjonsbilde

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spør jo om du ikke kommer deg raskere rundt en bane med deaktivert sperre - altså ikke sperre - altså hjulene på hver side er uavhengige av hastigheten til det andre. Ja det gjør du.

 

Andre ville kanskje ikke kjøpt bil av en som på død og liv skal komme seg raskest rundt en bane, men heller av en som vil ha kjøreglede på for eksempel vinterføre ;).

 

Det folk ikke skjønner er at den blåe og hvite ledningen man angivelig skal kutte for å fjerne denne denne begrensningen, faktisk bare fjerner begrensningen. Altså gjør at sjåføren selv kan velge når diffsperren skal være aktivert og deaktivert. Det gir valgmuligheter. Alle vil jo ha muligheten til å aktivere og deaktivere ting og tang når man vil?

 

Illustrasjonsbilde

va akkurat sånn eg trudde det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt om di 2 vakum slangene under baksete! var en kamerat som gjorde det å da fungerte sperra fult ut der var på en audi 200 tq 20 v

 

Hvorfor skal man drive å bytte ut slanger når alle som har klippet blå/hvit ledning kan styre sperra med knappen?

 

Og angående holdbarhet.. Er det noe som er solid så er det quattro.

forrige 200 tq'en min prøvde jeg har i 10mnd å ta knekken på drivverket med rivstarter og børning med sperra inne. Ingen problemer og ingen antydninger til ødelagt drivverk.

 

Kan også si det sånn at jeg ikke er redd for drivverket når sperra blir brukt på S4 jeg har nå heller. Mer redd for dekkbruket kiddie

 

Enkelt å greit. Det tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spør jo om du ikke kommer deg raskere rundt en bane med deaktivert sperre - altså ikke sperre - altså hjulene på hver side er uavhengige av hastigheten til det andre. Ja det gjør du.

 

Hrm?

 

Poenget mitt var at og kjøre uten diff-brems/-sperre med Godt pådrag ut av

en sving, vil nesten alltid føre til at 1 hjul spinner fritt og godt, menst det

andre hjulet som har godt med vekt og grep misunner det andre hjulet som

får all motorkraft uten og gjøre noe fornuftigt med den.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrm?

 

Poenget mitt var at og kjøre uten diff-brems/-sperre med Godt pådrag ut av

en sving, vil nesten alltid føre til at 1 hjul spinner fritt og godt, menst det

andre hjulet som har godt med vekt og grep misunner det andre hjulet som

får all motorkraft uten og gjøre noe fornuftigt med den.

 

 

det e quattro det e snakk om, skal ha temmeli me gamp skal du klare å få hjulspinn i gått pådrag rondt ei bane

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår