Gå til innhold

2.7 Biturbo

Ranger emnet


Turbolars

Anbefalte innlegg

98-99 motorene hadde endel barnesykdommer, manifolder som smuldres opp innenfra med påfølgende turboras og tette katalysatorer.

Ellers småtteri som luftmengdemålere, coiler, oljelekk v/turboer, topplokk etc, slik som på alle vag;) Ting som er kjapt å utbedre og sikkert fikset på de fleste pr idag.

 

Så er en fordel når du kjøper en bil med slik motor som er eldre enn 2000 at manifolder er byttet, om ikke er det litt lotto når disse kommer til å ryke...

 

Bortsett fra dette er disse helt rå maskiner med godt drag og mye potensiale, om ikke du velger automat, da begrenser det seg.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter alltid pris på saklig svar!

Detta er en 2000 modell A6 2.7 biturbo med quattro og manuellt gir som er rulla 95000, svart! Veit du/dere om det er noe spes jeg må spørre om/passe på?

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før evt kjøp få tatt en sjekk hos audi forhandleren, tilstandsrapporten koster deg 1500kr og er verdt hver eneste krone kontra det å finne feilene selv etter noen uker. Ikke gå til NAF, få noen som kan dette til å ta en titt.

 

Ellers er jo det greit om historikken er ført på bilen og da, viser at eierene har tatt ansvar underveis.

 

J.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye begrenser det seg med automat? Jeg ser på en 2001 A6 2.7 tiptronic nå. (230hk typen).

 

Ser på sidene til tsracing at 2.7 230hk går opp til ca 300hk med chip. Regner med at dette også fungerer på tiptronic?

98 Audi A4 Turbo Quattro

x 92 Audi 100 2.3 E

x 00 Aprilia RS 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig at dette er en artig kjøremaskin. Har kjørt en 2.7TQ avant med

tiptronic en god del. Den er ikke så rask i starten. Den er ganske tung så den bruker litt tid på å komme opp i fart. Men fra 70 km/t og oppover går det bra ja.

 

Kan ikke så mye om tiptronic kassene når det gjelder trimming, men jeg har hørt (mulig det ikke stemmer) at den må forsterkes litt. Den må trimmes litt den også. Hehe.

 

Eneste som er litt deprimerende med denne bilen er å se på bensinmåleren. Den går ganske for nedover hvis man kjører litt aktivt. Hehe. Men det er en veldig morsom motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg skal handle, er det 275 hk på, er det mulig den allerede er chippa da?

Noen som veit om noen som er flinke på audi-trim? Evt. andre ting som felger, fangere og andre fete ting?

Må ha en alvorlig rask bil nemlig..

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg skal handle, er det 275 hk på, er det mulig den allerede er chippa da?

Noen som veit om noen som er flinke på audi-trim? Evt. andre ting som felger, fangere og andre fete ting?

Må ha en alvorlig rask bil nemlig..

 

Da er den nok chippa ja. Denne motoren kom først med 230 hk, og ble senere heva til 250 hk.

 

Norskbildelsenter og TS-Racing trimmer Audier. Ellers så har du jo Dahlback Racing. De kan ta ut 570 hk og 708Nm i følge det som står på sia dems. Men det koster garantert fryktelig mye. Men du kan jo sjekke ut sia dems selv og se hvor mye de forskjellige effektøkningene koster: http://www.dahlbackracing.se/main.asp

 

Finnes masse felger til denne bilen. Bare velg noen som du synes er fine :)

Når det gjelder styling så synes jeg S6 stylinga er pen. Synes ikke dissa bila blir noe pene med masse styling.

 

Fant et par bilder av S6er som jeg synes var fine.

http://im1.shutterfly.com/procserv/47b5d625b3127cce930909d4e29100000016108AbMnLZi4aNg

 

http://www.audiforum.nl/user_audi/Brooklyn%20(Jack)/V8_Brooklyn%20(Jack)_1002/audi%20S6.jpg

 

Så hadde jeg hatt en A6 så hadde jeg satt på S6 styling :) Akkurat passe mye :)

 

Bare et spørsmål. Noen du må stikke i fra sia du må ha en alvorlig rask bil? :watchout Hehe

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er jo noen kvikke biler her oppe iallefall da, og jeg har ingen planer om å henge etter (ikke langt ihvertfall)

Må si den chipen som dahlback solgte som ga 312 hk og 525 nm frister, skal vel dra godt da skulle man tru! dyr var den heller ikke! 8000 kroner uten moms,kan leve med det!

Har lyst å få bilen matt svart istedenfor svart metallic og, litt mer av den "old school" looken som enkelte hotrod'er har, hva syns folk om det?

 

:chairshot

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er jo noen kvikke biler her oppe iallefall da, og jeg har ingen planer om å henge etter (ikke langt ihvertfall)

Må si den chipen som dahlback solgte som ga 312 hk og 525 nm frister, skal vel dra godt da skulle man tru! dyr var den heller ikke! 8000 kroner uten moms,kan leve med det!

Har lyst å få bilen matt svart istedenfor svart metallic og, litt mer av den "old school" looken som enkelte hotrod'er har, hva syns folk om det?

 

:chairshot

 

Aha. Skjønner. Ekke noe morro å bli etter nei. Hehe.

Burde gå ganske bra ja med 312 hk. Og sia det er manuell kasse på den du har/har sett på så slipper du å gjøre noe med den (tror jeg).

 

Og OndSofa: Ville ikke ha tatt ut 500 hk av en med automat kasse. Blitt mer dyrt enn morro. Hehe.

 

Jeg synes ikke du burde lakke den matt svart. Jeg ville ha lakkert den perlemorsvart. Og fått på litt chrom så hadde den blitt kjempefin :) Synes ikke denne type bil passer med "old school" look. Men det er min mening. Mulig det kan bli tøft med matt svart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare spørre dahlback hva han hjelpe meg med te sommern tenker jeg, skal te sverige og kjøpe barnevogn i alle tilfelle så kan kjøpe noe gøy te meg sjøl og da, det må da bare værra rett og rimelig! :)

Får se på bilen når jeg får den hva som "trengs", har sett på rs6-fangere, syns det er litt stilig, eller om jeg skal legge penga i dekk og felger, kan ikke kjøre rundt på originale felga, blir for smått, må nesten ha ordentlige sko te bilen!

og et gromt eksosanlegg, det er jo selvsagt da!

Noen som har peil på hvor jeg kan få tak i eksosanlegg som går hele veien og er større enn det originale?

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hvor det er et sånt verksted? må jo klart ha større utblås ja, må jo ha gromlyd, originaleksosen er jo ikke mye å skryte av.

Dahlback sier lover jo 312 hk med originalt eksosanlegg, med et større et må man jo klare å hente ut endel mer enn det da.

må jo ha noe med krutt i da!å si 330 hk med gromanlegg og hjelp fra dahlback blir vel ikke så langt fra sannheten skulle man tru?

:chairshot

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår