Gå til innhold

2.7 Biturbo

Ranger emnet


Turbolars

Anbefalte innlegg

http://www.ferrita.se/

 

ES tuning forhandler også de, ellers er det noen andre verksteder i landet, men klart billigst i sverige.

 

Vet du om det er den som i utgangspunktet har 230 eller 250hk du skal ha?

 

Klippet fra BORacing sine sider som forhandler MTM:

 

230hk motoren...

 

230hk = 286hk:

-Nytt MTM motorstyrings program med maksimalt dreiemoment på ca. 450 Nm

 

230hk = 306hk:

- Nytt MTM motorstyrings program med dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 2 x 70 mm enderør.

 

230hk = 370hk:

-Nytt MTM motorstyrings program, større turbo, nye grenrør med metall katalysator og dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 2 x 70 mm enderør.

 

230hk = 420hk: -Nytt MTM motorstyrings program, MTM spesial eksosmanifold, topplokk bearbeiding, større turbo, nye grenrør med metall katalysator og dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 2 x 70 mm enderør. Inkludert montering av BOR.

 

 

250hk motoren...

 

250hk = 306hk:

-Nytt MTM motorstyrings program med maksimalt dreiemoment på ca. 480 Nm

 

250hk = 320hk:

-Nytt MTM motorstyrings program med dobbelt eksosanlegg fra katalysator i rustfritt stål, 70 mm enderør.

 

250hk = 345hk:

-Nytt MTM motorstyrings program, grenrør med metall katalysator og dobbelt eksosanlegg i rustfritt stål, 70 mm enderør.

 

Så man ser allerede når man går over 310hk er det et must med ny eksos hele veien fra turboer, vet om S4biT som har slik chip på org eksos, det funker, men man hører det blåser noe villt av eksosen så det hadde nok hjulpet ekstra på om denne begrensningen er borte.

 

Men du må jo bare prioritere hvilken ende du vil begynne i, trenger jo ikke ta alt på en gang heller;)

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de boracing var vel dyre, skal jo ha mer penger enn dahlback for å hente ut mindre, trur jeg satser på dahlback 312 hk-kitet og et gromt eksosanlegg, må jo ha felger også, skal jo ikke bli SÅ jævla dyrt alt sammen da hadde jeg tenkt å ikke blakke meg HELT på greia

Er du med på tankegangen her?

onfiredevi

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er nå å klå den bmw'en som går her oppe, den 535'en, kommer jo en s4 avant opp også men den er jeg ikke bekymra over skal klå meg for sjaføren er ikke non skærping! (kan godt værra han bare juger da)

Tenker bare på hva man skal hive på bilen for å gi viking hodebry!! :chairshot

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke tenk på prisene til BO engang, henger ikke i tråd med virkeligheten i det hele tatt. Finnes mange bra alternativer, men om man absolutt ønsker MtM er det ikke noe problem å kjøpe denne fra england og få noen med peil til å sette den i for deg.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha power, så trur nok mulig jeg satser på dahlback, for bilen MÅ værra driftssikker, for skal jo frakte poden rundt i den, så har ikke tenkt å kjøpe noe brum akkurat, bilen skal gå fælt men også kunne værra snill når det trengs, skal tross alt bruke den som familiebil men også våkne når jeg drar på med den, da er vel dahlback tingen?

Du som har mtm audi, funker den? var det dyrt å trimme den? er det no' pulver i den??

2006 Skoda Octavia 1.9 TDI

1997 Volkswagen Passat 1.8T

X1992 Mercedes Benz 3.4 AMG X1988 Mercedes Benz 190E X1984 Dodge ram power wagon X1982 Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer er iallfall at MTM er de som leverer best programvare til vw/audi, dette etter å ha kjørt diverse ur-s4-s6 og s4biT med ymse programvarer. Best både med tanke på kjørevennlighet, hvor på registeret morroa ligger og effektuttak, er meg kjent de som klarer ta ut mest effekt uten å gjøre noe fysisk i motorene.

 

Men er desverre noe dyrt å kjøpe her i landet, så alternativet er jo å handle chippene løst i utlandet og sette i selv. Er vel noe i at man betaler litt for navnet og kanskje...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår