Gå til innhold

Turbo ?


Arehs

Anbefalte innlegg

Har denne Eclipsen turbo? Eventuelt. Hva koster det og få montert?

 

Hvilken generasjon er det snakk om?

 

1. og 2. generasjons modeller GST og GSX ble levert med turbo, sistnevnte også firehjulstrekk. Bygget på 4G63-motoren fra Lancer Evo, Galant VR-4, osv.

3. og 4. generasjons modeller ble ikke levert med turbo eller firehjulsstrekk.

 

Gen. 1 gikk: 1990 - 1995

Gen. 2 gikk: 1995 - facelift i 98 - 2001

Gen. 3 gikk: 2001 - 2006

Gen. 4 gikk: 2006 -

 

Gen 1 og Gen 2 kom som DSMs, også som Eagle Talon (TSi var Turbo-utgaven), og Plymouth Laser.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da en 1999 mod. men mulighet for montering? dyrt?

 

Spørs helt og holdent hvilken type det er snakk om..

 

Pr. gen 2 var det 5 modeller:

 

RS

GS

GT

GST

GSX

 

Er det snakk om GST eller GSX er de turbo'd fra før av. Er det snakk om GS, GT eller RS vil jeg tippe at du kan turbokitte fra en GST, evnt. også ta drivverket fra en GSX.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så på ett annet innlegg du hadde, hvorfor turbokitte Prelude eller Eclipse? Er da langt enklere å skaffe seg en bil som allerede har turbo, en Eclipse GST/GSX, en Volvo 740 TIC, Daihatsu Charade GTti, billige, enkle turbobiler. Men, hvis det å ha en turbokittet N/A bil, og gjøre det dyrest mulig, er målet skal ikke jeg stoppe deg ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN prisen :) Drømmen har alltid vært pen bil og turbo med dump.

 

Prisen er vel ikke så verst hvis du tar turbokit fra en taka Eclipse GST.

Hvis det er dumplyden som er fett med turbo, burde du kanskje kjøpe en allerede turbo'd bil, som jeg sa over ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris på den? :)

 

GSX (AWD) selges rundt 180k ferdig regget og tollet:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7066327&sid=3a4px8NNO271125&pos=9&tot=31

 

GST cab:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7319488&sid=3a4px8NNO271125&pos=19&tot=31

 

 

GST coupe kan sikkert fåes ned i 140.000, bare passe på en del ting, som regelmessig vedlikehold, turbo nedkjølt, osv.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kostet det Tubokiten du snakket om ?

 

Jeg har ikke funnet en taket GST i Norge på strak arm, har du? :P

 

 

Her kan du vel finne litt:

 

http://www.dsm.org/menu.epl?item=12'>http://www.dsm.org/menu.epl?item=12

 

Og ellers på:

 

http://www.dsm.org

 

Og her:

 

http://www.dsmtalk.com/

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne Eclipsen turbo? Eventuelt. Hva koster det og få montert?

 

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1073158

 

(glemte og legge med link)

Ser bilen du viser til ikke har turbovinge, med andre ord skulle man tro den ikke hadde turbo installert. På en anne side så oppgir selger at den har 220HK ++, so who knows? Hvorfor ikke ringe?

Av det jeg har erfart av å lese mye amerikanske forum, så vil jeg med en gang si...vil du ha en bil med turbo så kjøp den original med turbo! Det man sitter igjen med når man har lest mye forum om turbo konvertering er at det for det første er mye jobb, for det andre går ting ofte i stykker pga av at drivverk/interne motor deler/fuel system osv ikke er bygd for et turbosystem og man ender opp med å skru mer enn man kjører bilen, for det tredje koster det mye kroner for selve delene og når ting i tillegg går i stykker så vil du fort ende opp med å ha betalt mer for hele greia enn du ville om du hadde kjøpt en bil med originalmontert turbo i første omgang.

 

Men om du alikevel vil prøve deg, for det er fullt mulig så har du et kitt her: ca 2200$

http://www.sportcompactonly.com/product.aspx?p=102168&c=43&l=2

 

Her kan du lese om turbo konvertering av den kjipe 420a motoren til Chrysler som står i RS og GS utgaven av Eclipser. Kom igjen, Go for GST/GSX med ekte Mitsubishi turbomata 4g63!

http://www.dsmtuners.com/forums/forumdisplay.php?f=28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår